Bukefalos 28 år!

Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om valparna inte vore framåt och sociala och inte vill vara med när det händer nåt skulle jag backa oavsett ras. Det är väl så himla självklart tycker jag.
Men, har sett det i fler annonser och tydligen tycker inte alla som jag.
Jo, så tänkte jag också. Vad vore alternativet, "valparna ligger och trycker under soffan men blir säkert sociala och fina när de lärt känna dig" :meh:
 
Det värsta med kullen är väl beskrivningen av mamman. I stil med "rakryggad schäfer"... Som att det hade varit en egen ras.
Ghaaaa...det där ser man heeeela tiden i olika schäfergrupper. Det nyttjas som slogan i nivå med merit/fin stam/friska linjer/äkthetsbevis.:banghead:
 
Bara för det så hittade jag ett exempel:

"nu har vi fått långhåriga schäfervalpar vita tikar och 1 hane ,dom är av den gamla modellen XL och rakryggad med stor nos o skalle,inte sluttande rygg ."

Sluta nu!!!
Du får mig bara på jävligt dåligt humör:mad:

Här har man lyckats trycka in alla myter och okunniga försäljningklyschor i en och samma anonns. Skickligt:arghh:

Sätter mitt liv på att de saknar stamtavla.
EFTERSOM DETTA ÄR GENETISKT OMÖJLIGT I RENRASAVEL!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 118
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 322
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 217
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp