Otacksamma katter ;)

Alexandra_W

Trådstartare
Jaga här köper man då sjuttioelva olika kattleksaker -uppfödaren sa Yaki var tokig i glitterbollar. haha, det fanns MILJONER olika sorters glitterbollar så jag köpte lite olika - lite pälsiga bollar (tekla gillar pälsiga saker) och lite annat.

Katterna säger tack matte för den HÄR fina glittriga bollen och de här pälsiga bollarna. Okej, då vet jag iaf VILKEN sorts boll det var, men det vore ju kul om de kunde leka liiite med de andra fjorton bollarna...

Tekla sa 'taaack snälla, snälla matte för de här pälsiga bollarna!" i ganska exakt två minuter innan en greyhoundtik gick förbi, sa 'TACK matte för den fiiiina pälsbollen'. bara kasta sig över hunden och ta bollen ifrån henne, plocka upp de andra pälsbollarna från golvet och kasta dem i sopkorgen. Så nu är det EN av alla de nya leksakerna som är kul... Otacksamma kräk ;)

(Mamma jobbar ganska nära affären där jag hittade 'rätt' boll så jhag har beordar henne att köpa fler)
 
Hihi. Det där känner jag igen. Min lilla kisse har en favoritmus, den är väldigt sliten och stoppningen är på väg ut. Men inga andra leksaker duger, så vad gör man. Visst går det att leka lite med de andra sakerna, men bara just denna mus springer hon runt med i munnen och vill att man ska kasta iväg så att hon kan apportera :-)
 
Känner också igen detta. Min katts allra bästa leksak är en gammal hårsodd som jag ska skjuta iväg så han kan "apportera" den. Den leken kan vara i timmar. De dyra, fina leksakerna som ska vara så bra för katterna ignorerar han.. :D
 
Det enda som roar Svante är små pälsmöss, har man tur dröjer det hela 20 minuter innan han fullkomligt slaktat dem och tuggat dem till en slemmig klump. Sedan ska det vara en ny mus tack.
Men de är söta de små liven :love:
 
Vi har en massa leksaker, köpte nya hela tiden men nu har vi gett upp. Ena katten leker aldrig och den andra leker ENDDAST med pappersbollar. Dom är han helt tokig i däremot!! :p
 
Min ena katt leker helst kast med liten bror och kastade brodern släpar runt med mina kläder! Det händer också att de leker med kattretare ibland. Men helst ska det vara våra prylar.
 
Jag slängde just en top som jag hittade ett hål i på golvet (Misstänker att det är min lilla misse som gjort det hålet) och VIPS så var Aslan där! Roligaste leksaken ikväll!! Det var ju bra, för den topen var DYR!!! :cry:
 
Ja.. själv har jag ju tre katter. Den ena honan kan leka med lite allt möjligt om hon är på det humöret.
Den andra honan däremot älskar ju såna här små råttor men tycker att dom är absolut roligast innan hon lyckats ta bort svansen på dom.. vilket brukar ta ca 5 minuter..
Men hennes absoluta favoritleksak är mjölkflikar! Dom kan hon leka med hur länge som helst.

Och den tredje katten han blir så himla glad när han väl hittar en leksak!! Han föredrar saker som låter mycket så att han kan lokalisera dom lättare. (Han är blind)
 
Min Singoallas favoriter är tomma toapappersrullar (eller helst fulla, men de får hon inte komma åt), tomma pappkassar, tomma kartonger och bagen med mina hästkläder.

Spirit leker inte så mycket längre.
 
Jag och sambon skulle vara snälla och ge kissarna ett litet hus med en klopelare på taket. Det var bara kartongen som var rolig... Inte en gång var nån av dem inne i huset!!!! :mad: Nu är det kaninens håla istället. Hon uppskattar det iaf.

M.
 
Killarna hemma jagar "den stora sängråttan" och "musen i påsen" så jag har lagt ner tanken på på att köpa en leksak... "Hänga halsduk" är också en populär lek :) (speciellt då man har lyckats töja ut mattes fin fina halsduk med nästen 2 meter :p)
Just ja, jag får inte glömma stolsbenen...man kan ha intressanta lekar med dom.

En gång har jag försökt med köpt leksak..den slutade i vovvens mun :o
 
oj.. det där känner jag verkligen igen.. min fyraåriga olivers favoritleksak är en ihoprullad tuss av STÅLTRÅD. han kan leka med den hur länge som helst.. den är ju så lätt att kasta iväg och sparka på.. och ha i munnen.. den är perfekt! (har förresten vikt in "ändarna" så det är inget vasst som sticker fram om ngn undrar) inget annat duger, jo det skulle vara hårsnoddar då, men dom försvinner ju jämt! :smirk:

Oerhört billig och bra leksak! Min bror har provat det på hans Wilma och hon älskar den!!

ett litet tips bara :) // Karin :D
 
Jag har fyra gryn. INGEN av dem bryr sig om köpta leksaker.
En av dem älskar grillpinnar och tops.
En annan är galen i plastpåsar.
Den tredje låter aldrig ett snöre eller något annat långt ligga säkert.
- Och den fjärde har som hobby att peta ner pennor som ligger på hyllor och bord.
 
Tröst:

Efter ett år började en av mina katter ÄLSKA klsbrädan och det lilla krypinnet. Nu är han där varje dag för en tupplur.
 
Jag tror att huset stod oanvänt i över ett år, trots att vi haft på kattmynta :mad: Och de verkar inte sura över att kaninen har fått det heller... Nej, de gillade det helt enkelt inte... :cry:

M.
 
Min missa är en väldigt tacksam katt att ge saker till - nya saker leker hon alltid artiigt med en liten stund, iallafall. Senare varierar det hur roliga de är, men det kan jag leva med. :)
 
Mina skrällens favoritleksak är en 50 liters pappsopsäck som jag gort hål i botten på, den kan man gömma sig i jaga varandra igenom och även sova i när orken tar slut :)
 
Över huvudtaget inga färdigköpta "normala" leksaker duger hemma hos oss. Det ska vara tomma papperspåsar, snören, mjölkpakets-flärpar, foliebollar, och bäst av allt sådana där små ståltrådsbitar med plast runt som brukar sitta runt brödpåsar...fast de måste vara ihopvirade till en liten cirkel råkar den blir den rak under leken, sitter ena kattskrället och piper tills någon behagar sno ihop den igen. Blir billigt iaf :bow:
Nin
 
Min ena är också förtjust i tops. Han brukade välta sophinken (med lock) i badrummet och leta igenom efter dem där i. Usch... När hinken försvann så lärde han sig helt enkelt att öppna badrumsskåpet och hämta en ny en i burken själv. Vig rackare. Igår när jag kom hem hade han tagit ner hela burken med mina samlade gummisnoddar, hårspännen osv och tömt i badrummet. Skojsigt... Likaså pappersrullar är populära brottsningsattrapper.

Fetknoppen däremot är tossig i snören... Kom på honom en gång med att sitta med en liten snörstump ut i mungipan. Drog ut den och den visade sig vara över en halvmeter lång!?? Läskigt, så alla snören är nu inlåsta. Han har också en liten egen kvällsrutin, varje kväll när det slocknat i akvariet så sitter han där och dunkar pannan i det i sin jakt på den mystiska malen (som av någon anledning blivit mycket skygg på sistone...).
 
här är det kartonger, papperspåsar som gäller... med rätt att döda springer katterna i racer-fart och dyker på/i alla sånna saker. :D

De har slaktat vippan (pinne med fjädrar längst ut) så det är bara köpa ny... :banana:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 656
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp