Bukefalos 28 år!

Outfit till nybörjare

polly p

Trådstartare
Min 17 åriga dotter vill så gärna rida en p 70 i sommar/vår med ponnyn. Jag undrar lite om utrustning/kläder.
Vill ju inte lägga multum men en matchande enhetlig outfit till häst och ryttare, hur skapar man den och vad krävs?
Kan man tex sy eget hjälmöverdrag eller vart finns sådana?
( Ja, jag ska givetvis lus- läsa tr också;))

Så tips och även bilder kanske vore jättetacksamt!
 
Är inte riktigt så inne längre med tröja o hjälmöverdrag som det var förr. Nuförtiden bestämmer sig barnen för en tävlingsfärg, t ex orange, o har sen t ex en långärmad orange tröja under den oftast svarta västen, orange schabrak och boots så är färgmatchningen klar. På huvudet har de flesta vanliga terränghjälmar med de överdrag som kommer med hjälmen, du måste ju nuförtiden ha en hjälm som kan glida mot marken, dvs inte en sammetshjälm. Jag kan rekommendera Charles Owen som du köper billigt från bra internationell engelsk sida.

Så en bra terränghjälm, en riktigt bra skyddsväst och långärmat plus handskar så är ni i hamn!
 
Så bra! Hon har en outlane väst från hööks. Grå! Då kör vi cerise tröja å schabrak så duger det! Hjälm d ska jag kolla då.. Benskydd till ponnyn? Vad ska man hitte på där som är prisvärt men bra?
 

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 102
Hästmänniskan Jag har lite funderingar inför framtiden. Jag brinner ju för hästeriet och känner att det verkligen är det som jag vill satsa på, vill...
2
Svar
31
· Visningar
3 163
Senast: Lunagarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp