Överklagan till FK

jerseyko

Trådstartare
Sambon är fortfarande i tvist med försäkringskassan efter att hans ex begärde underhåll för ett år sen.
Hon har lämnat felaktiga uppgifter och Fk har gått på det och sambon ska betala en stor summa pengar då beslutet är att deras barn enbart bor hos henne!
De har varannan vecka.

Nu vill tingsrätten ha "bevis" för att han har rätt och har haft honom varannan vecka.
Dagis kommer skriva under på de datum vi skickat in. Vilka kan man mer be?
Sambons arbetsgivare? Partnern som exet bott med under stor del av tiden? Familj?

Sambon har ju sökt "medlingshjälp" av soc. Kan man begära ut de papprena eller är de sekretessbelagda?

Handläggaren hos tingsrätten pratade om skadestånd. Ska man lämna in vad man begär eller sköter dom det?

Om man anlitar en advokat, betalar man när målet är klart?
 
Men alltså, måste inte hon bevisa att hon har barnen jämt också? Låter helt sjukt.

Nej! De hänvisar i beslutet till ett samtal men sambon får inte ta del av den anteckningen eller ens hennes ansökan! (För att få underhåll ska man ju även ta upp den andra förälderns inkomst, kostnader osv)
 
Vem har dragit in tingsrätten i det hela? Rättshjälp kan man väl få om man behöver. Det känns som ni behöver nån med kunskap om hela processen.
 
Börja med att kontakta en jurist med inrikting familjerätt. Det låter ju som att ni kommer behöva hjälp med detta. Kolla upp om det inte kan ingå i hemförsäkringen.
 
När jag ansökte om underhållsstöd så kontaktade FK min sons pappa för att se hur lite umgänge de kommer ha. Har inte heller någon gång uppgett pappans inkomst. Jag undrar om FK verkligen ändrat sina regler? Antar att barnet är folkbokförd hos mamman?

Jag skulle tro att det räcker att förskolan skriver under, har ni olika förskolor? Säger som Trazel, kontakta en jurist. Kanske bara för ett besök om lite stöd och råd hur det fungerar rent juridiskt.
 
Jag får ju underhåll från mitt ex. Och jag skulle i ansökan skriva även hans uppgifter.

Det är sambon som överklagat att ansökan är fel då de har växelvis boende och inte som hon angett att hon har han på heltid.
Han går hos dagmamma, samma som när han är hos mamma.
 
Jag blev öht inte kontaktad eller tillfrågad om hur umgänget ser ut eller vad jag betalar/inte betalar. Det kom beslut från fk och de hade tagit in inkomst från skatteverket enligt den senaste deklarationen.

Detta var nu i maj.
 
Det är många bäckar små som gäller när det det inte finns tydligt på papper. Utelämna inte något för att ni tror ni har tillräckligt utan låt istället domstolen säga åt er att det räcker ;-).

Kolla gamla mail och sms konversationer. Finns det kanske något meddelande om att planen var vv eller flera som indikerar omfattningen. Anhöriga kan absolut var en bra källa till information. Hans ex anses antagligen mer trovärdig än dig.

Varför menade de att skadestånd kunde utgå? Och nej det är ingenting som de ordnar åt dig, utan det måste ni driva själva i s f.
 
En jurist måste vi nog ha tag i, får kolla med vår hemförsäkring.

Skadestånd kan man tydligen begära om försäkringskassan gjort fel i sitt beslut och hanterat ärendet fel. Eftersom det som för sambon t.ex. påverkat ekonomi och psykiskt.

Vilket sambon anser, eftersom de faktiskt skitit fullständigt i allt som sambon kommit med. Som kontoutdrag, en mindre novell om hur sonens levende ser ut här och datum då han varit här.
Mamman har inte behövt göra någonting, som t.ex. motvisa att de datum sambon angett är fel.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 151
Småbarn Jag känner mig mer än lovligt nervös. Barnets far kommer för att umgås med vår son och jag har äntligen fått honom att gå med på...
2
Svar
21
· Visningar
4 304
Senast: Amha
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
330 884
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp