Jag slutade med p-ring i våras någon gång för att jag haft det så länge och ville se om jag märkte någon skillnad utan. Enda skillnaden var att jag fick superdålig hy, annars precis som vanligt. Jag stod ut i tre månader ungefär innan jag gick tillbaka till p-ring och ytterligare ca tre månader efteråt fick jag bra hy igen. Jag mår bra på preventivmedel så jag kommer nu fortsätta tills jag måste sluta av någon anledning.
 
Jag mår bättre på piller då jag slipper mensvärken from hell (har hanterbar mensvärk på pillrena), forsblödningsr och mår dåligt psykiskt och fysiskt under mens utan pillrena. Tyvärr funkade pillrena ännu bättre innan jag testade att sluta, men de fungerar tillräckligt bra för att jag inte vill testa andra sorter.
 
Jag slutade några månader en gång för att se om sexlusten blev bättre.. det blev den inte. Gjorde slut med dåvarande pojkvän istället och fortsatte äta mina piller :)

Märkte ingen som helst skillnad! Men kanske var för kort tid.
 
Det går åt skogen.... 10 biverkningar av 15 typ. Helt omöjligt, provat 3 olika sorter.
Sådär var det för mig också när jag bodde utomlands. Barnmorskan sa att det ofta blir så eftersom man äter annan mat, har andra rutiner och andra tider än man haft innan, vilket gör att kroppen har ett annat behov nu än vad den hade innan.

Jag testade i flera års tid flera olika p-piller med mellanblödningar, svamp och urinvägsinfektioner som kontinuerliga problem. Fattar inte idag att jag orkade kämpa på utan att ge upp innan jag gjorde.

Det var inte förrän jag var i Sverige och fick p-piller utskrivna till mig i Sverige som det funkade igen, trots att jag bodde utomlands. Vem inte vad som var skillnaden men det är så det var helt enkelt.

Nu äter jag Yasminelle och det har jag gjort i 12 års tid nu. Funkar perfekt!
 
Slutade med piller efter ca 10 år. Skillnaden var att min migrän försvann. Hade varannan/var tredje vecka när jag åt piller, men fattade inte sambandet förrän jag slutade. Fick tillbaka min jobbiga mensvärk däremot. Började sen med NuvaRing, som funkar kanon. Ingen huvudvärk och ingen mensvärk!
 
Märkte ingen skillnad, är lika glad och så när jag äter ppiller som när jag inte äter det (gör inte det nu). Enda skillnaden för mig är att med ppiller hade jag aldrig mens (åt ihop kartor). Men jag verkar vara rätt okänslig för hormoner, aldrig pms, ingen mensvärk, ingen baby blues efter att ha fött barn och inga hormonstormar som gravid ens. Tror det är ngt fel på mig :D
 
Men jag verkar vara rätt okänslig för hormoner, aldrig pms, ingen mensvärk, ingen baby blues efter att ha fött barn och inga hormonstormar som gravid ens. Tror det är ngt fel på mig :D

Låter väldigt skönt! :D Jag är lite åt det hållet i jämförelse med mina kvinnliga vänner.
 
Jag blev väldigt deppig av att äta Cerazette (eller ngt liknande). Kändes som en tung filt lyfts från mina axlar när jag slutade med dem. Fick börja med Trionetta då (som jag ätit som 17-åring..) och nu är livet "normalt". Har inget som kan kallas biverkningar som kommer av dem. De är tydligen bättre för tjejer som inte är så kurviga :angel:
 
Jag har ätit p piller ett ända år i mitt liv och aldrig hormoner av något slag igen, helt onödigt !
Jag använder kondom drygt två veckor i månaden och oskyddat runt mensdagarna.
Funkar toppen trots att jag är fullt fertil.
 
Hade du det innan ? Jag har nästan aldrig mensvärk ,nån enstaka gång kan jag ha lite småont nån timme eller två (äter inga hormoner)

Jag började äta p-piller när jag var 15, så jag minns knappt. Jag vet att jag hade riktigt hemsk mensvärk en gång och knappt kunde stå upp. Men kan inte komma ihåg att det var någon som kom regelbundet. Tänker dock att det kanske är annorlunda idag när man är 29?
 
Jag har ätit p-piller i 3 omgångar. Blir psykiskt instabil och går ej att leva med. Så nej, det är inget för mig.
 
Jag började äta p-piller när jag var 15, så jag minns knappt. Jag vet att jag hade riktigt hemsk mensvärk en gång och knappt kunde stå upp. Men kan inte komma ihåg att det var någon som kom regelbundet. Tänker dock att det kanske är annorlunda idag när man är 29?
Jag har ätit olika p-piller beroende på var jag varit i livet, ett tag fick jag mellanblödningar av Trionetta, men nu funkar de bra.
 
Jag fick ett nytt liv när jag slutade med p-pillren. Blir blöt snabbare och rikligare (är trots det en torris, både naturligt och pga medicin), den mer eller mindre konstanta deppigheten försvann och jag älskar (och iofs hatar ibland, dvs en gång i månaden när jag svullnar en storlek :p) att jag känner min kropp på ett helt annat sätt när hormoncykeln fungerar.

Jag tog dem oavbrutet mellan 22 och någonstans kring 35. Jag undrar hur mycket de ställde till det med mitt dåliga mående psykiskt under de åren...
 
Enda skillnaden jag märker med/utan p-piller är att mensverken är kontrollerbar med piller och vidrig utan. Då jag inte ligger särskilt ofta är det skönt att jag får den positiva effekten utan vidare biverkningar :)
 
Jag slutade m p-piller för flera år sedan då jag hade problem med låg sexlust, gjorde kanske liiite skillnad men det var ju inte pillren som var ursprungsproblemet så. Får dock jättemkt mensvärk utan hormonella preventivmedel så nu har jag på gynekologens rekommendation en hormonspiral istället.
Om jag vill äta p-piller igen ska jag undvika vissa sorter eftersom olika typer av p-piller ger olika inverkan på lust och slemhinnor.

Mina problem försvann dock när jag bytte partner ;)
 
Jag kommer inte ihåg att jag märkte någon skillnad. Med p-stav slutade jag dock aldrig blöda och blödde mer eller mindre konstant i 3 månader innan vi tog ut den.

Jag tar p-spruta var tredje månad och slipper mens. Hade man sluppit mens vid sterilisering så hade jag gjort det istället
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 372
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 403
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp