Padd till barefoot sadel.

EricaJohnsson

Trådstartare
Någon som har något bra tips på avlastande padd som passar en barefoot sadel?
Helst vill jag inte ha en sån som ser ut som en vojlock utan att den döljs under sadeln :angel:
 
Du vill alltså ha som en vanlig pad och kunna använda dina vanliga schabrak under? Det finns sådana padar men det ökar det risken för att sadeln kommer glida när det blir dubbelt. De flesta bra padtillverkare har sådana. Endel är egentligen till sadlar utan kåpor och endel just för att kunna ha sina vanliga schabrak under. Sök på haf pad, grandeur och skito t ex.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 648
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 178
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
559
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp