Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Du kämpar så mycket att jag blir tårögd. 💝

Tänk på att en riktig vän behöver man inte vara orolig för att göra arg/missnöjd/besviken. Alla hemligheter man delat är i tryggt förvar ändå. En vän hotar inte att avslöja fasor man bär på om den blir arg. När du nu har farhågor om att han du skrivit med ska göra dig illa för att du gör honom besviken kanske det är ett svar på vad vänskapen är värd?

Vi är bara rädda om dig här. Och jag förstår att vi emellanåt är rätt tjatiga…
Jag fattar hur du menar och jag håller med på ett sätt. Men också inte eller alltså ibland så be rättar kanske riktiga vänner nån hemlig het också men kanske inte för den är arg på en.
Och ibland så kanske man tror att nån är en riktig vän i kanske flera månader eller ett år eller ännu mera fast SEN så in ser man att den inte var det. Så det är inte så enkelt att veta ändå. Och ibland så kanske vänner råkar göra denandra ledsen också fast man inte menade det.
 
Så är det. Men vissa saker är i mina ögon sådant som gör att en faktiskt inte förtjänar en andra chans, iaf inte från den som en gjort illa.

Jag har valt bort en del personer ur mitt liv som gjort mig för illa. De kommer aldrig att få någon mer chans från min sida för jag skulle inte klara ett till svek. Så jag väljer bort dem för att skydda mig själv.
Jag fattar hur du menar. Och jag vet att jag BORDE tänka så om endel personer men ändå så kan jag på nåt sätt inte välja bort dom HELT utan jag har ändå som ett pytte litet hopp även fast jag kanske HAR be stämt mig att dom inte kan få nån ny chans från mig för det skulle göra för ont och att det var ett för stort svek liksom.
Men det är inte så med den såkallade äckel gubben med allt dethär för det är på ett helt annat sätt bara.
 
Nej exakt och som den första äckel händelsen så jag KUNDE INTE und vika att det hände. För jag hade INGEN aning att det skulle hända eller att den personen var ett äckel peddo och inte ens mamma eller pappa trodde det. Så det var INTE att jag kunde ha und vikit att det hände för ALLA trodde ju att han var en bra och snäll person. Och det var faktist INTE mitt fel ALLS att det hände.
Precis. Ibland har man bara otur.
 
Jag orkar inte försöka förklara dethär mera sen för ingen fattar ändå tror jag. Men det dyker inte bara upp personer för men önskar att det var på nåt sätt. Utan JA jag har en under bar pojkvän som jag älskar jätte mycket och jag har jätte snälla föräldrar och jag har jätte jätte fina vänner online och några irl. Men ÄNDÅ så är det som ett ensam hets hål som dendär såkallade äckel gubben minskade. Och det be tyder MYCKET förmig för det är blandannat det ensam hålet som växer som gör så jag inte orkar finnas mera. Så det är inte så enkelt att bara säga att man inte ska ta risken för det är en jätte stor risk att ha det OCKSÅ!
Plus så dethär är säkert en jätte dum sak att tycka men jag vill ändå skriva det. Men det låter lite som skuld läggande att man måste vara försiktig och man måste und vika sånt som kan bli dåligt för en. För då låter det som att om nånting dåligt händer så borde man ta tänkt bättre och und vikt det.
Men somsagt jag vill inte skriva om han mera nu för jag FÅR ändå inte skriva till han och jag får inte ens förklara så nu är han be sviken och är nog irriterad också så han kanske blir sur igen och hotar igen att skicka bilder till mamma och pappa eller lägger upp på nån äckel sida eller nåt. Men då kanske alls andra blir nöjda iallafall att han be visar att han är så äcklig som alla tycker iallafall.
Vad bra beskrivet det dilemmat med ensamkänslorna. Det är lätt att förstå att det är en jättesvår situation.

Nej, jag håller med att det är väldigt nära skuldbeläggande av mig att skriva att en måste vara försiktig och göra riskbedömning. Jag tänkte på det när jag skrev, men lyckades inte få fram det tillräckligt tydligt hur jag menar ser jag nu. Förlåt! Jag menar att det aldrig, aldrig, aldrig är den utsattas fel, eller skuld. Jag ska försöka säga tydligare hur jag tänker. Även med upprepade svek eller utnyttjande eller dåligheter, som hänt igen fast en kanske vet att det finns risk, så är det aldrig den utsattas fel. Bara att möjligheten ökar att veta om det riskfyllda och då KAN det i sig bli ett skydd antingen för att du väljer bort eller för att det blir förbjudet för dig. Som att vi vet att det är farligt att rida utan hjälm och därför har de flesta hjälm. Men barn vet inte det av sig själva. Och för att vi inte vill att alla barn ska få en skallskada när de ramlar av hästen och efteråt tänka ut att det är mindre riskfyllt med hjälm på, så bestämmer föräldrarna och ridlärarna att alla måste ha hjälm. Inte för att alla kommer ramla av, men för att om någon ramlar av, blir de mindre skadade. Nu är olika risker olika svåra att veta om och också olika svåra att skydda sig från, så en del dåliga saker bara händer. Och då handlar det inte om skuld utan om otur.

Och jag tror att många här är väldigt måna om att du inte ska vara med om ännu fler dåliga saker än du redan varit med om. Och då är det kanske lite som vi kanske skriker eller tjatar "ta på dig hjälmen, ta på dig hjälmen, ta på dig hjälmen" för vi vill dig väl. Men egentligen vet du redan det såklart. Och alla vet också att ibland kan någon bli jätteskadad även fast de har hjälm (dvs "gjort allt rätt"). Så det är aldrig den som råkar ut för det, som har skulden. Även om det händer samma sak flera gånger. Ändå önskar jag att det gick att skydda dig från mer otur och dåligheter. Jag önskar att du inte behövde vara i en risksituation för att minska ensamhålet inuti. :heart
 
Jag fattar hur du menar och jag håller med på ett sätt. Men också inte eller alltså ibland så be rättar kanske riktiga vänner nån hemlig het också men kanske inte för den är arg på en.
Och ibland så kanske man tror att nån är en riktig vän i kanske flera månader eller ett år eller ännu mera fast SEN så in ser man att den inte var det. Så det är inte så enkelt att veta ändå. Och ibland så kanske vänner råkar göra denandra ledsen också fast man inte menade det.
Och jag förstår hur du tänker. Och man måste ge folk chanser.

Men du har ju farit så illa på just detta område. Han har utnyttjat dig när du var som mest sårbar. Blir du inte arg när du tänker på just det? Och på att möjligheten finns att han gör det igen?
Vi är bara så rädda att han gör det igen. För felet och ansvaret är hans, bara hans. Sen kan jag förstå att det inte känns så eftersom du också tagit initiativ till er kontakt. Men oavsett det, man får inte göra som han gjort. Absolut inte. Och att han väljer att göra olagliga saker, det har du inget ansvar för.
 
Ville bara säga hej @EmmaFilippa tänker på dig även om jag inte varit inne på bukefalos alls de sista dagarna då jag varit bortrest. Förstår att du brottas med svåra och tunga saker ❤️ Kram Ska försöka läsa ikapp lite mer i tråden de närmaste dagarna.
 
Föresten så en sak som
Vad bra beskrivet det dilemmat med ensamkänslorna. Det är lätt att förstå att det är en jättesvår situation.

Nej, jag håller med att det är väldigt nära skuldbeläggande av mig att skriva att en måste vara försiktig och göra riskbedömning. Jag tänkte på det när jag skrev, men lyckades inte få fram det tillräckligt tydligt hur jag menar ser jag nu. Förlåt! Jag menar att det aldrig, aldrig, aldrig är den utsattas fel, eller skuld. Jag ska försöka säga tydligare hur jag tänker. Även med upprepade svek eller utnyttjande eller dåligheter, som hänt igen fast en kanske vet att det finns risk, så är det aldrig den utsattas fel. Bara att möjligheten ökar att veta om det riskfyllda och då KAN det i sig bli ett skydd antingen för att du väljer bort eller för att det blir förbjudet för dig. Som att vi vet att det är farligt att rida utan hjälm och därför har de flesta hjälm. Men barn vet inte det av sig själva. Och för att vi inte vill att alla barn ska få en skallskada när de ramlar av hästen och efteråt tänka ut att det är mindre riskfyllt med hjälm på, så bestämmer föräldrarna och ridlärarna att alla måste ha hjälm. Inte för att alla kommer ramla av, men för att om någon ramlar av, blir de mindre skadade. Nu är olika risker olika svåra att veta om och också olika svåra att skydda sig från, så en del dåliga saker bara händer. Och då handlar det inte om skuld utan om otur.

Och jag tror att många här är väldigt måna om att du inte ska vara med om ännu fler dåliga saker än du redan varit med om. Och då är det kanske lite som vi kanske skriker eller tjatar "ta på dig hjälmen, ta på dig hjälmen, ta på dig hjälmen" för vi vill dig väl. Men egentligen vet du redan det såklart. Och alla vet också att ibland kan någon bli jätteskadad även fast de har hjälm (dvs "gjort allt rätt"). Så det är aldrig den som råkar ut för det, som har skulden. Även om det händer samma sak flera gånger. Ändå önskar jag att det gick att skydda dig från mer otur och dåligheter. Jag önskar att du inte behövde vara i en risksituation för att minska ensamhålet inuti. :heart
Jag tror att jag fattar hur du menar iallafall. Men med det exemplet med att ha hjälm om man rider så om nån INTE har det och ramlar av så kommer väldigt väldigt många säga att den fick skylla sigsjälv om den blev skadad. Så isåfall är det väl ingen skillnad utan att jag tillexempel får skylla migsjälv att äckel saker har hänt i endel till fällen fast jag borde ha tänkt bättre och und vikit det.
 
Och jag förstår hur du tänker. Och man måste ge folk chanser.

Men du har ju farit så illa på just detta område. Han har utnyttjat dig när du var som mest sårbar. Blir du inte arg när du tänker på just det? Och på att möjligheten finns att han gör det igen?
Vi är bara så rädda att han gör det igen. För felet och ansvaret är hans, bara hans. Sen kan jag förstå att det inte känns så eftersom du också tagit initiativ till er kontakt. Men oavsett det, man får inte göra som han gjort. Absolut inte. Och att han väljer att göra olagliga saker, det har du inget ansvar för.
Nej jag blir inte arg av att tänka på det. Utan det är bara som Jaha. Men inga mera känslor om det utan det känns bara som ganska så själv klart efter hur jag är och allt dåligt som jag har gjort.
 
Nu ska jag snart åka till hvb och ha permisson där och min valp ska vara med mig för första gången 💙 Alltså han har ju hälsat på innan men idag så ska bara han vara kvar så jag kommer ha an svaret själv 💙 Eller såklart så kan väl personalen hjälpa till om det be hövs men det är ändå mitt an svar.
Men ja det är jätte nervöst iallafall för OM det går bra och att han klarar att inte kissa inne och sånt och att jag klarar att ha an svaret så kanske han kan börja bo med mig ganska så snart 💙
 
Och en annan sak men jag hoppas att jag kan tänka på annat på hvb när jag är med min valp. Men om den såkallade äckel gubben så jag bara har skit mycket tankar om det och om det är sååå o möjligt att nån skulle bry sig om MIG utan att denenda andledningen är för äckel saker så jag känner mig ännu mera som en äckel h*ra då och att det är hur alla andra ser på mig. Och att det är MITT fel för JAG har gjort skit dåliga och äckliga saker. Och det är skit jobbigt att ha dom tankarna i huvudet helatiden.
 
Hoppas det blir en bra dag för dig och valpen!

(Jag tror tvärtom att det finns en massa vettiga människor som tycker om dig och bryr sig för att du är den du är! :heart Det är äckelgubbarna som har en sjuk syn på kvinnor och flickor, deras åsikter säger absolut ingenting om oss!)
 
Nu ska jag snart åka till hvb och ha permisson där och min valp ska vara med mig för första gången 💙 Alltså han har ju hälsat på innan men idag så ska bara han vara kvar så jag kommer ha an svaret själv 💙 Eller såklart så kan väl personalen hjälpa till om det be hövs men det är ändå mitt an svar.
Men ja det är jätte nervöst iallafall för OM det går bra och att han klarar att inte kissa inne och sånt och att jag klarar att ha an svaret så kanske han kan börja bo med mig ganska så snart 💙

Åh så härligt 😍 Hoppas allt går bra men det är ju en stor grej första gången så inte konstigt att vara nervös! 💙
 
Och en annan sak men jag hoppas att jag kan tänka på annat på hvb när jag är med min valp. Men om den såkallade äckel gubben så jag bara har skit mycket tankar om det och om det är sååå o möjligt att nån skulle bry sig om MIG utan att denenda andledningen är för äckel saker så jag känner mig ännu mera som en äckel h*ra då och att det är hur alla andra ser på mig. Och att det är MITT fel för JAG har gjort skit dåliga och äckliga saker. Och det är skit jobbigt att ha dom tankarna i huvudet helatiden.
Det är inte ditt fel att en äckelgubbe är en äckelgubbe. Jag fattar att tankarna maler i ditt huvud. Om det går, försök tänka på valpen och hur ni tillsammans ska få vara på hvbhemmet. Jag tror valpen kommer hjälpa dig med det 😍😍valpar brukar ha en bra förmåga att ta fokus.

Ha en fin dag nu!!
 
Och en annan sak men jag hoppas att jag kan tänka på annat på hvb när jag är med min valp. Men om den såkallade äckel gubben så jag bara har skit mycket tankar om det och om det är sååå o möjligt att nån skulle bry sig om MIG utan att denenda andledningen är för äckel saker så jag känner mig ännu mera som en äckel h*ra då och att det är hur alla andra ser på mig. Och att det är MITT fel för JAG har gjort skit dåliga och äckliga saker. Och det är skit jobbigt att ha dom tankarna i huvudet helatiden.

Jag är jätteledsen att jag skrev att han bara skrev med dig för sin egen skull, jag menade absolut inte att INGEN kan bry sig om dig utan att vilja äckelsaker. Vi är ju många här som skriver med dig utan att ha sådana tankar eller be om något tillbaka. ♥️

Bara att de flesta har liksom en prioriteringsordning där man kan lägga mer tid och resurser på sånt som man själv får ut något av. Och hur mycket eller lite man kan tänka sig att göra bara för andra beror på hur självisk man är som person. Och att han någon gång bett dig om saker i utbyte eller hotat visar att han ändå är mer självisk som person, även om han kanske sen ångrar sig, mår dåligt och säger att det var ett misstag.

Hoppas det går bra med valpen :love:
 
Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️
 

Bifogade filer

  • DSC_2327~2.JPG
    DSC_2327~2.JPG
    476,1 KB · Visningar: 53
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 698
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 322
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 311
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp