Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Jag tror verkligen att alla här förstår att du kämpar och krigar mer än någon människa ska behöva göra. Vi vill så gärna hjälpa och stötta men det är svårt att veta hur.
Men jag lovar att ingen tror att du inte försöker❤️. Det är tydligt att du kämpar för allt vad du orkar och har.

Stor kram
Nej ALLA här gör inte det utan det är vissa här som har an tytt att jag inte försöker eller att jag har en dålig in ställning så det ungefär är mitteget fel att jag inte mår bättre och sånt.
 
När jag mådde som sämst så var jag rädd för att må bättre. Jag ville inget hellre än att må bättre men rädslan hämmade mej och gjorde att jag fastnade i mitt mående. Jag var rädd att det skulle bli jobbigt och för svårt för mej, så jag skulle misslyckas och bli sämre igen. Det blev en ond cirkel av det. Det enda jag ville var att vakna en dag och allt skulle vara bra igen. Men många sa att jag vill ju inte må bättre och att jag inte gjorde något för att bli bättre heller. Men det funkar ju inte så. Det är inte bara att bestämma sig för att må bra och så gör man det. Man väljer inte hur man ska må.

Hoppas du snart mår lite bättre igen :heart vi tror på dej och vi finns här för dej
Okej vad jobbigt att det var så för dig men det är iallafall INTE så för mig.
 
Det blev SKIT igår så jag fick ett ut brott och två av personalen på bup var tvugna att hålla fast mig tillslut. Och då sa min hjärna bara Okej hejdå så stängde den av. Så jag är fort farande som helt av stängd och har skit mycket o verklig känslor och att jag inte kan prata och jag kan inte ens tänka för detmesta. Utan det är som min hjärna bara stängde av allt igår och den går inte att starta igen.
Och ja jag VET att det är mitt fel att det blev så så ingen be höver på peka det men det känns ändå SKIT.
 
Det blev SKIT igår så jag fick ett ut brott och två av personalen på bup var tvugna att hålla fast mig tillslut. Och då sa min hjärna bara Okej hejdå så stängde den av. Så jag är fort farande som helt av stängd och har skit mycket o verklig känslor och att jag inte kan prata och jag kan inte ens tänka för detmesta. Utan det är som min hjärna bara stängde av allt igår och den går inte att starta igen.
Och ja jag VET att det är mitt fel att det blev så så ingen be höver på peka det men det känns ändå SKIT.

Nej vännen det är inte ditt fel du är sjuk och sjukdomen tar överhanden. Kram ❤️
 
Det blev SKIT igår så jag fick ett ut brott och två av personalen på bup var tvugna att hålla fast mig tillslut. Och då sa min hjärna bara Okej hejdå så stängde den av. Så jag är fort farande som helt av stängd och har skit mycket o verklig känslor och att jag inte kan prata och jag kan inte ens tänka för detmesta. Utan det är som min hjärna bara stängde av allt igår och den går inte att starta igen.
Och ja jag VET att det är mitt fel att det blev så så ingen be höver på peka det men det känns ändå SKIT.
Ibland när det blir för jobbigt kan hjärnan "stänga av" som ett skydd mot det jobbiga, det kallas dissociation.

Skriver det eftersom jag själv upplevt dissociation men visste inte då vad det var. Det blev lättare att förstå och sätta ord på min upplevelse när jag kunde läsa om hur dissociation fungerar .

Jag hoppas att du får möjlighet att prata om vad som hände med din terapeut.
 
Det blev SKIT igår så jag fick ett ut brott och två av personalen på bup var tvugna att hålla fast mig tillslut. Och då sa min hjärna bara Okej hejdå så stängde den av. Så jag är fort farande som helt av stängd och har skit mycket o verklig känslor och att jag inte kan prata och jag kan inte ens tänka för detmesta. Utan det är som min hjärna bara stängde av allt igår och den går inte att starta igen.
Och ja jag VET att det är mitt fel att det blev så så ingen be höver på peka det men det känns ändå SKIT.
Det är inte ditt fel, det är sjukdomen ❤️

Hur reagerade din hjärna tidigare gånger du blivit fasthållen på bup? Jag minns att du tidigare också haft perioder då du haft svårt/omöjligt att prata men minns inte vad som triggade det då. ❤️
 
Ibland när det blir för jobbigt kan hjärnan "stänga av" som ett skydd mot det jobbiga, det kallas dissociation.

Skriver det eftersom jag själv upplevt dissociation men visste inte då vad det var. Det blev lättare att förstå och sätta ord på min upplevelse när jag kunde läsa om hur dissociation fungerar .

Jag hoppas att du får möjlighet att prata om vad som hände med din terapeut.
Ja jag vet jag har haft det förut också. Fast har haft mycket starkare motför nu också.
Och psykologen som jag har på hvb har semester nu men jag tror att det är på fredag som hon kommer till baka igen. Men det känns skit långt i fram tiden och jag vet ändå inte om jag kommer kunna prata med henne då.
 
Det blev SKIT igår så jag fick ett ut brott och två av personalen på bup var tvugna att hålla fast mig tillslut. Och då sa min hjärna bara Okej hejdå så stängde den av. Så jag är fort farande som helt av stängd och har skit mycket o verklig känslor och att jag inte kan prata och jag kan inte ens tänka för detmesta. Utan det är som min hjärna bara stängde av allt igår och den går inte att starta igen.
Och ja jag VET att det är mitt fel att det blev så så ingen be höver på peka det men det känns ändå SKIT.
Det är inte ditt fel ❤️ Som @DarkInNight skrev, dissociation. Inte konstigt att din hjärna reagerar så med tanke på att du råkat ut för övergrepp innan.
 
Det är inte ditt fel, det är sjukdomen ❤️

Hur reagerade din hjärna tidigare gånger du blivit fasthållen på bup? Jag minns att du tidigare också haft perioder då du haft svårt/omöjligt att prata men minns inte vad som triggade det då. ❤️
Jag kommer inte håg men jag tror att det kanske har blivit lite såhär nångång förut också. Men jag vet inte helt säkert.
 
Jag vet att jag har skrivit dethär förut och endel tycker säkert att jag är pattetisk men jag bryr mig inte.
Men jag har påriktigt världens finaste och snällaste och bästa pojk vän ❤️ Han var här idag och även fast att jag är så jävla störd och äcklig och konstig och dum så var han ÄNDÅ jätte gullig och om tänk sam och kramade mig jätte länge och bara var här och um gicks ett tag ❤️ Och det var iallafall liiiite normal känsla och att jag liiite kunde tänka på nåtannat då.
Jag tycker verkligen INTE att jag är värd han men jag tycker om han så jävla jävla mycket.
 
Jag vet att jag har skrivit dethär förut och endel tycker säkert att jag är pattetisk men jag bryr mig inte.
Men jag har påriktigt världens finaste och snällaste och bästa pojk vän ❤️ Han var här idag och även fast att jag är så jävla störd och äcklig och konstig och dum så var han ÄNDÅ jätte gullig och om tänk sam och kramade mig jätte länge och bara var här och um gicks ett tag ❤️ Och det var iallafall liiiite normal känsla och att jag liiite kunde tänka på nåtannat då.
Jag tycker verkligen INTE att jag är värd han men jag tycker om han så jävla jävla mycket.
Jag tycker verkligen du är värd att ha bra, fina personer i ditt liv :heart
 
Jag vet att jag har skrivit dethär förut och endel tycker säkert att jag är pattetisk men jag bryr mig inte.
Men jag har påriktigt världens finaste och snällaste och bästa pojk vän ❤️ Han var här idag och även fast att jag är så jävla störd och äcklig och konstig och dum så var han ÄNDÅ jätte gullig och om tänk sam och kramade mig jätte länge och bara var här och um gicks ett tag ❤️ Och det var iallafall liiiite normal känsla och att jag liiite kunde tänka på nåtannat då.
Jag tycker verkligen INTE att jag är värd han men jag tycker om han så jävla jävla mycket.
Alla är vi värda kärlek ❤️
 
Jag vet att jag har skrivit dethär förut och endel tycker säkert att jag är pattetisk men jag bryr mig inte.
Men jag har påriktigt världens finaste och snällaste och bästa pojk vän ❤️ Han var här idag och även fast att jag är så jävla störd och äcklig och konstig och dum så var han ÄNDÅ jätte gullig och om tänk sam och kramade mig jätte länge och bara var här och um gicks ett tag ❤️ Och det var iallafall liiiite normal känsla och att jag liiite kunde tänka på nåtannat då.
Jag tycker verkligen INTE att jag är värd han men jag tycker om han så jävla jävla mycket.
Det finns ingenting patetiskt i att vara älskad och omtyckt och glad för sina fina människor, och inte i att uttrycka det heller. Tvärtom är det en jättefin egenskap att kunna uppskatta andra. Du är värd allt gott. :heart
 
Jag vet att jag har skrivit dethär förut och endel tycker säkert att jag är pattetisk men jag bryr mig inte.
Men jag har påriktigt världens finaste och snällaste och bästa pojk vän ❤️ Han var här idag och även fast att jag är så jävla störd och äcklig och konstig och dum så var han ÄNDÅ jätte gullig och om tänk sam och kramade mig jätte länge och bara var här och um gicks ett tag ❤️ Och det var iallafall liiiite normal känsla och att jag liiite kunde tänka på nåtannat då.
Jag tycker verkligen INTE att jag är värd han men jag tycker om han så jävla jävla mycket.
Jag är glad att du har honom i ditt liv, han verkar vara en bra kille ❤️ Och du är så värd att ha en sån pojkvän!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 720
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 327
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 311
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp