Bukefalos 28 år!

Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Något jag inte förstod innan jag blev förälder var hur djup kärleken är till sitt barn. Jag vet att din pappa älskar dig oändligt mycket.

Jag tror att din pappa grät över den maktlöshet man känner när någon man älskar mår dåligt och man inte vet vad man ska göra för att hjälpa. Jag tror också att han grät över att han inte lyckats skydda dig från äckelgubbarna, för det är den viktigaste uppgiften man har som förälder; att skydda sitt barn. Jag vet också att han INTE grät för att han tycker att du är äcklig, för det är du INTE.

Sen tycker inte jag alls att det är konstigt att det är extremt triggande för dig att bli fasthållen och det är jättebra att du har berättat det och hur det får dig att känna. Förhoppningsvis kommer de nu kunna hitta andra strategier för att hjälpa dig om det behövs.

❤️
Nu kanske jag låter ännu mera knäpp men jag frågade igår bara för jag har vissa äckel tankar i huvudet hela hela tiden som det jag sa till han och en sköterska blandannat. Så jag frågade ifall han tycker att det är äckligt och då sa han att han inte tycker att jag är äcklig men att dom är jätte äckliga. Och sen pratade vi lite mera och blandannat att han har haft jätte mycket skuld känslor för att äckel sakerna har hänt. Och den första saken att han var där liksom bara i ett annat rum men han visste ju inte vad som hände. Men att han har haft jätte mycket skuld känslor för det att han inte hjälpte mig fast att han bara var några meter bort och att han inte fattade. Och att det var därför som det blev så jobbigt för han att jag sa hur det kändes att bli fast hållen och att han var där i rummet men ändå så kunde han inte hjälpa mig att inte känna så.
Men ja så det är nog ganska så mycket som du skrev iallafall.
Och det var såklart skit jobbigt att prata om det men det var ändå skönt också på ett sätt. För både att han fattar liksom hur skuld känslorna känns och att han inte tycker att jag är äcklig eller dålig eller nåt sånt och att han inte tycker att det är mitt fel alls. Utan som han sa också att han har in sett att det inte var han som gjorde nåt fel liksom och inte mamma eller nånannan utan att domenda som har gjort fel och som är äckliga och dåliga är äckel gubbarna.
Men ja somsagt så det var ändå skönt att prata om det lite även fast det var skit jobbigt också. Och att jag har ändå varit o rolig om han tyckte att det var äckligt att jag har gjort äckel saker med hans föredetta kompis och ifall han tyckte att det var mitt fel liksom. Men han tycker inte det alls iallafall som han sa.
 
Hej vill bara säga att jag tänker på dig och läser allt du skriver även om jag inte svarat på precis allt ❤️ Blir så glad att du har en sån fantastisk pojkvän och vad fint och bra att du kunde prata med din pappa. Du är inte äcklig på något sätt även om du har de känslorna och tankarna väldigt närvarande ❤️ @EmmaFilippa
 
Nu kanske jag låter ännu mera knäpp men jag frågade igår bara för jag har vissa äckel tankar i huvudet hela hela tiden som det jag sa till han och en sköterska blandannat. Så jag frågade ifall han tycker att det är äckligt och då sa han att han inte tycker att jag är äcklig men att dom är jätte äckliga. Och sen pratade vi lite mera och blandannat att han har haft jätte mycket skuld känslor för att äckel sakerna har hänt. Och den första saken att han var där liksom bara i ett annat rum men han visste ju inte vad som hände. Men att han har haft jätte mycket skuld känslor för det att han inte hjälpte mig fast att han bara var några meter bort och att han inte fattade. Och att det var därför som det blev så jobbigt för han att jag sa hur det kändes att bli fast hållen och att han var där i rummet men ändå så kunde han inte hjälpa mig att inte känna så.
Men ja så det är nog ganska så mycket som du skrev iallafall.
Och det var såklart skit jobbigt att prata om det men det var ändå skönt också på ett sätt. För både att han fattar liksom hur skuld känslorna känns och att han inte tycker att jag är äcklig eller dålig eller nåt sånt och att han inte tycker att det är mitt fel alls. Utan som han sa också att han har in sett att det inte var han som gjorde nåt fel liksom och inte mamma eller nånannan utan att domenda som har gjort fel och som är äckliga och dåliga är äckel gubbarna.
Men ja somsagt så det var ändå skönt att prata om det lite även fast det var skit jobbigt också. Och att jag har ändå varit o rolig om han tyckte att det var äckligt att jag har gjort äckel saker med hans föredetta kompis och ifall han tyckte att det var mitt fel liksom. Men han tycker inte det alls iallafall som han sa.
Jag började gråta när jag läste det här. Vad fint att du kunde prata med din pappa om det här och vilken fin pappa du har. ❤️

Jag tycker att du är otroligt modig!
 
Vad bra att det ändå känns skönt att prata om allt även om jag förstår att det också är otroligt svårt och jobbigt. Håller med om att du är så modig, och självklart håller jag med om att ingen är äcklig i det här utom de som utsatt dig! Du verkar ha väldigt fina människor runt dig :heart
 
Nu kommer jag skriva EXAKT hur dum i huvudet jag är. Bara så ni vet om nån läser dethär så jag vet redan det.
Men det första är att jag inte ens kommer håg varför jag är här frånbörjan. Alltså jag kommer inte håg varför jag inte kunde vara kvar på hvb. Så det känner jag mig helt fucking dum i huvudet för för hur kan jag INTE veta det?
Och detandra är att jag kan inte sluta tänka på vissa saker som jag sa till pappa och en personal igår. Som är JÄTTE äckliga och pinsamma saker och att jag sa skit äckliga och triggande ord. Och alltså pappa kanske visste dom äckliga sakerna före också men jag har aldrig SAGT det till han. Så nu är det i mitt huvud helatiden att han och alla vet så JÄVLA äckliga saker om mig.
Och att jag känner mig så jävla värde lös att jag VET att jag har jätte snälla föräldrar jag har jätte fina och snälla hundar jag bor på världens bästa hvb jag har världens bästa pojk vän jag har jätte snälla vänner jag får jätte mycket hjälp. Och ÄNDÅ så är det så hopp löst och o möjligt och ändå så VILL jag inte ens försöka och jag saknar inte ens nåt från den riktiga världen liksom.
Det låter så jobbigt med alla dessa demoner som härjar inuti dig.
Tänk ändå att även om du har alla tankar, du berättar alla äckliga saker så älskar dina föräldrar dig. Du är den du är och lika älskvärd hela tiden. Han hade gråtit av maktlöshet om du hade haft cancer också.
 
Men ja somsagt så det var ändå skönt att prata om det lite även fast det var skit jobbigt också. Och att jag har ändå varit o rolig om han tyckte att det var äckligt att jag har gjort äckel saker med hans föredetta kompis och ifall han tyckte att det var mitt fel liksom. Men han tycker inte det alls iallafall som han sa.
Det ALDRIG ditt fel vad hans äckel-kompis gjort. Det kommer ingen någonsin tycka.

Så jättejättebra och modigt av dig att prata med honom. Nu vet han. Nu har du ingen hemlighet för honom och han fortsätter att älska dig lika mycket som innan. :heart
 
Nu kanske jag låter ännu mera knäpp men jag frågade igår bara för jag har vissa äckel tankar i huvudet hela hela tiden som det jag sa till han och en sköterska blandannat. Så jag frågade ifall han tycker att det är äckligt och då sa han att han inte tycker att jag är äcklig men att dom är jätte äckliga. Och sen pratade vi lite mera och blandannat att han har haft jätte mycket skuld känslor för att äckel sakerna har hänt. Och den första saken att han var där liksom bara i ett annat rum men han visste ju inte vad som hände. Men att han har haft jätte mycket skuld känslor för det att han inte hjälpte mig fast att han bara var några meter bort och att han inte fattade. Och att det var därför som det blev så jobbigt för han att jag sa hur det kändes att bli fast hållen och att han var där i rummet men ändå så kunde han inte hjälpa mig att inte känna så.
Men ja så det är nog ganska så mycket som du skrev iallafall.
Och det var såklart skit jobbigt att prata om det men det var ändå skönt också på ett sätt. För både att han fattar liksom hur skuld känslorna känns och att han inte tycker att jag är äcklig eller dålig eller nåt sånt och att han inte tycker att det är mitt fel alls. Utan som han sa också att han har in sett att det inte var han som gjorde nåt fel liksom och inte mamma eller nånannan utan att domenda som har gjort fel och som är äckliga och dåliga är äckel gubbarna.
Men ja somsagt så det var ändå skönt att prata om det lite även fast det var skit jobbigt också. Och att jag har ändå varit o rolig om han tyckte att det var äckligt att jag har gjort äckel saker med hans föredetta kompis och ifall han tyckte att det var mitt fel liksom. Men han tycker inte det alls iallafall som han sa.
Den enda som är äcklig i detta fall är äckel gubben. Min familj har varit på samma plats som din familj är. Bonusdottern var på BUP länge.
 
Tack till ni som har skrivit snälla saker och så ❤️
Och ja jag vet att jag har en jätte jätte bra pappa ❤️ Men ja det är därför också som jag inte har vågat prata så jätte mycket om det för både att jag inte ville att han skulle tycka att jag är äcklig och att jag inte ville att han kanske skulle tro att han miss lyckades att vara en bra pappa för att jag är som jag är liksom och har gjort äckel saker. Så det var jobbigt att han sa att han har känt sig som en jätte dålig pappa. Men också som han sa idag att jag har känt mig jätte dålig och värde lös fast han och mamma och många andra tycker inte så alls. Och han har känt sig värde lös fast jag tycker inte att han är det alls. Så man kanske måste försöka att lita på andra då alltså dom som man vet att dom bryr sig om en påriktigt. Och att båda vi kanske be höver tro på denandra liksom.
 
Tack till ni som har skrivit snälla saker och så ❤️
Och ja jag vet att jag har en jätte jätte bra pappa ❤️ Men ja det är därför också som jag inte har vågat prata så jätte mycket om det för både att jag inte ville att han skulle tycka att jag är äcklig och att jag inte ville att han kanske skulle tro att han miss lyckades att vara en bra pappa för att jag är som jag är liksom och har gjort äckel saker. Så det var jobbigt att han sa att han har känt sig som en jätte dålig pappa. Men också som han sa idag att jag har känt mig jätte dålig och värde lös fast han och mamma och många andra tycker inte så alls. Och han har känt sig värde lös fast jag tycker inte att han är det alls. Så man kanske måste försöka att lita på andra då alltså dom som man vet att dom bryr sig om en påriktigt. Och att båda vi kanske be höver tro på denandra liksom.

Vad klokt sagt av honom! Det håller jag med om till 100%. :heart
 
Tack till ni som har skrivit snälla saker och så ❤️
Och ja jag vet att jag har en jätte jätte bra pappa ❤️ Men ja det är därför också som jag inte har vågat prata så jätte mycket om det för både att jag inte ville att han skulle tycka att jag är äcklig och att jag inte ville att han kanske skulle tro att han miss lyckades att vara en bra pappa för att jag är som jag är liksom och har gjort äckel saker. Så det var jobbigt att han sa att han har känt sig som en jätte dålig pappa. Men också som han sa idag att jag har känt mig jätte dålig och värde lös fast han och mamma och många andra tycker inte så alls. Och han har känt sig värde lös fast jag tycker inte att han är det alls. Så man kanske måste försöka att lita på andra då alltså dom som man vet att dom bryr sig om en påriktigt. Och att båda vi kanske be höver tro på denandra liksom.
Ja!! Precis så!

Kom ihåg att de älskar dig och bryr sig hela hela tiden. Det är varken ditt eller deras fel att du är sjuk.
 
Så bra att du och din pappa pratat om det och att det kan "lösa upp lite knutar" från bägge håll ❤. Det handlar absolut inte om att du är misslyckad som tjej och dotter eller han som far utan det är äcklet som ska ha all skam och kastreras 😡. Ursäkta mitt uttryck men eftersom jag varit med om liknande så reagerar jag starkt på sånt 😡❤.
 
Tack till ni som har skrivit snälla saker och så ❤️
Och ja jag vet att jag har en jätte jätte bra pappa ❤️ Men ja det är därför också som jag inte har vågat prata så jätte mycket om det för både att jag inte ville att han skulle tycka att jag är äcklig och att jag inte ville att han kanske skulle tro att han miss lyckades att vara en bra pappa för att jag är som jag är liksom och har gjort äckel saker. Så det var jobbigt att han sa att han har känt sig som en jätte dålig pappa. Men också som han sa idag att jag har känt mig jätte dålig och värde lös fast han och mamma och många andra tycker inte så alls. Och han har känt sig värde lös fast jag tycker inte att han är det alls. Så man kanske måste försöka att lita på andra då alltså dom som man vet att dom bryr sig om en påriktigt. Och att båda vi kanske be höver tro på denandra liksom.
Hur känns det i kroppen efter att ni har pratat om det här?

Dina två sista inlägg känns lite ljusare och jag hoppas att det känns i alla fall lite lättare att andas ❤️
 
Du är så otroligt klok och insiktsfull.
Vad skönt att du vågade prata med din pappa. Hoppas du vågar igen när monstren anfaller, tillsammans kanske ni kan bekämpa dem, du och din pappa? ❤️
 
Jag vill också säga att jag gråter jätteofta när jag läser dina trådar och inlägg, både de fina och de väldigt jobbiga. Det är inte Du som väcker tårar, det är maktlöshet och medkänsla. Jag är så glad att du kunde prata med din pappa, för både din skull och för hans. :heart
 
Senast ändrad:
Tack till ni som har skrivit snälla saker och så ❤️
Och ja jag vet att jag har en jätte jätte bra pappa ❤️ Men ja det är därför också som jag inte har vågat prata så jätte mycket om det för både att jag inte ville att han skulle tycka att jag är äcklig och att jag inte ville att han kanske skulle tro att han miss lyckades att vara en bra pappa för att jag är som jag är liksom och har gjort äckel saker. Så det var jobbigt att han sa att han har känt sig som en jätte dålig pappa. Men också som han sa idag att jag har känt mig jätte dålig och värde lös fast han och mamma och många andra tycker inte så alls. Och han har känt sig värde lös fast jag tycker inte att han är det alls. Så man kanske måste försöka att lita på andra då alltså dom som man vet att dom bryr sig om en påriktigt. Och att båda vi kanske be höver tro på denandra liksom.
Väldigt klokt skrivet! Jag tycker att du ska skriva av de sista meningarna och ha som tankeord. Sätta upp på väggen som uppmuntran och påminnelse eller ha i en låda och plocka fram när det är jobbigt.

Du har jättefina föräldrar, en fin pojkvän och många vänner som älskar dig som du är ❤️.
Kram
 
Hur känns det i kroppen efter att ni har pratat om det här?

Dina två sista inlägg känns lite ljusare och jag hoppas att det känns i alla fall lite lättare att andas ❤️
Jag vet inte riktigt eller det är svårt att förklara. Men det känns lite som mera lugnare och lättare på ett sätt. För det är lite som att endel saker har bara varit stopp att säga till pappa eller fråga eller nåt sånt. Men nu är det stoppet borta liksom så det är lite som friare.
Och dethär kanske låter lite dumt men det känns skönt och att det är som mera jämn sidigt på ett sätt för att pappa sa hur han känner också liksom.
 
Jag vet inte riktigt eller det är svårt att förklara. Men det känns lite som mera lugnare och lättare på ett sätt. För det är lite som att endel saker har bara varit stopp att säga till pappa eller fråga eller nåt sånt. Men nu är det stoppet borta liksom så det är lite som friare.
Och dethär kanske låter lite dumt men det känns skönt och att det är som mera jämn sidigt på ett sätt för att pappa sa hur han känner också liksom.
Vad bra att det har lättat lite.
 
Tack igen till alla snälla svar ❤️
Och somsagt så ja jag vet att jag har jätte snälla och bra föräldrar och så. Och jag är jätte jätte tack sam för det! ❤️ Men det är ändå jobbigt också för dom är så snälla och min pojk vän är jätte jätte snäll och gullig och flera andra är också jätte snälla och bryr sig om mig och så. Så det BORDE ju hjälpa och att jag borde kunna ha fokus på det och må bättre liksom. Men jag bara kan inte det.
Som igår så var min pojk vän här i flera timmar ❤️ Och då var det iallafall liiite som en paus att allt jobbigt i huvudet var lite tystare iallafall. Men sen efter han gick så var det lika mycket iallafall.
Och jag hade läkar samtal igår och vi kollade på som målen och planen för vad jag be höver och så. Så jag har lite mera koll nu känns det som och jag vet vad jag har för mål. Och att dom här vet mera hur dom kanske kan be möta mig liksom och dom an passar för mig. Men ÄNDÅ så är det som att jag bara inte orkar bry mig. Eller jo jag försöker väl med maten iallafall lite. Men jag kan inte ge 100 % liksom. För jag vet ändå att jag nog inte skulle bli ut skriven nu även ifall jag klarade maten bättre för jag har ju ändå alla tankar om att dö.
Och jag vet inte ens om jag vill kunna försöka göra nåt. Men som själva JAG vill så vill jag bara inte finnas. Men jag vill inte vara på hvb och göra nåt igen där och ut sätta dom för det igen. Och jag vill inte göra mamma och pappa så rädda igen 💔 Och det känns som jag skulle svika alla och mest mamma och pappa och min valp 💔 Men det känns också o möjligt att tänka att jag måste leva i kanske 12 år till för min valp kommer ju kanske bli den åldern. Och då är jag 28 liksom alltså det tror jag verkligen INTE att jag kommer bli. Utan som jag känner och tror och vill så kommer jag inte bli 18 ens.
Och det känns taskigt mot min pojk vän för inte för jag fattar varför eller hur han kan det men han tycker verkligen om MIG. Och han fattar mig som domflesta inte gör och det bara känns som vi hör ihop liksom. Och detenda som vi har ungefär bråkat om är för att han blir arg om jag säger nåt om att dö. Så det skulle vara taskigt mot han också.
Men ja för MIG så vill jag inte finnas men för andra som jag bryr mig om jätte mycket så måste jag. Och då finns det inga val förutom att vara här känns det som men jag tror inte att jag kommer må bättre sålänge som jag är på bup heller. Så det verkar ganska så o möjligt.
Förlåt att dethär blev så långt och rörigt men det bara var massa tankar som jag be hövde få ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 791
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 349
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 374
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp