Pee Wee kattlåda

T

Totally

Hej!

Jag har en fråga till er som har pee wee kattlåda hemma.

Gäller "regeln" en låda till varje katt och en extra även till pee wee lådorna, eller räcker det med en peewee till två katter?

Sen vill jag gärna höra era erfarenheter av dessa lådor, Bra/dåligt/luktar mindre/mer än vanliga?
 
Sv: Pee Wee kattlåda

har just nu 4 lådor på 3 vuxna + 5 ungar.
sååå skömnt slippa sanden! doch har jag mina i ett badrum så på sommaren måste de tömmas helt varran till var tredje dag.
 
Sv: Pee Wee kattlåda

Jag har en till två katter. Men jag tror bara den ena använder den. De går ute också och göra det mesta av sina behov utomhus nu på sommaren.

Luktar ingenting och nu när den används så sällan så tömmer jag underlådan kanske en gång/vecka. Jag har lite extra pellets där under också så lukten absorberas mer.
 
Sv: Pee Wee kattlåda

Tack ni som svarat!

Har en fråga till, kör ni med pee wees egna pellets eller köper ni någon annan? Är det någon skillnad och fungerar alla sorters träpellets?
 
Sv: Pee Wee kattlåda

Först, förlåt för stavningen i mitt förra svar! Ser ut som jag var full ju :p

Peewees egna upplever jag som dammigare, har lättare följa med ur lådan MEN de ser klart snyggare ut.
Använder OKQ8s nu. Billigare, inte så fina att titta på, men fungerar utmärkt.

Tips är att köpa kattlådepåse att lägga i botten på undre lådan. Sedan slänger du i en näve pellets. Detta gör att 1) underlådan blir lättstädad och ingen spade sliter på plasten och ej heller urinet och 2)de extra pelletsen suger upp urinet och minskar risk för dålig lukt.
 
Sv: Pee Wee kattlåda

Jag använder husses pellets, tror att de är likvärdiga med pee wees egna. Förut hade vi eldningspellets, löjligt billigt, men de var lite hårdare och föll inte sönder lika lätt (vilket ju förtar en del av poängen med lådan). Jag har också bottenpåse i mina, och har två lådor på tre katter. Hur petiga katterna är med antalet lådor är väldigt individuellt. Jag har alltid haft två lådor och har som mest haft fyra katter. Mina katter gnäller om de tycker det är ostädat men fixar man lådan morgon och kväll så har det räckt för dem.
 
Sv: Pee Wee kattlåda

Tack för ditt svar!
Jag såg nu att det finns flera olika märken som har liknande kattlådemodeller som peewee, det måste väl vara lika bra, eller är peewee bättre?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 935
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 643
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp