Bukefalos 28 år!

Sv: pelham

Jag gör det och jag har sett på bilder på den här sidan att det finns många som gör det. Läste i Steinbrecht att pelham INTE är något dressyrbett, men jag och hästen tycker det funkar bra så vi har struntat i det:angel:.
 
Sv: pelham

jappjapp, klart det gör! Rider du bara dressyr på pelham eller varvar du med annat/andra bett?
 
Sv: pelham

Jag red med ett sådant bett på en av min "föredetta" foderhäst.
Det var innan jag bytte till ett Alta-Escuela.
 
Sv: pelham

Mestadels på pelham (rakt med två tyglar) eftersom det är det hästen trivs bäst på men vi varvar med tvådelat tränsbett med fasta ringar, westernstång och kapson med fast järn, helt kandar, kapson o kandarstång, repgrimma. Hoppar ibland och då på postkandar. Hästen är mjuk och fin i munnen men blir stark på hinder.
 
Sv: pelham

Jag rider också AR och annars också på pelham, rakt med delta, efter att ha provat säkert 15 olika bett. Min ponny trivs jättebra med detta, hon är ganska trång i munnen och bettet är rätt smalt. Fungerar alldeles utmärkt med tanke på att du måste vara känslig i handen.
19344377.jpg
 
Sv: pelham

Jag rider på pelham i brist på annat fungerande.. ett med gummistång som hon trivs fint med. Blir ju lite pigg ute oxå o är skönt att kunna ta lite då.
 

Liknande trådar

Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 385
Senast: Oknytt
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 013
Senast: tuaphua
·
Trädgård & Växter Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me! Gärna med bra plantor för vettiga...
Svar
7
· Visningar
257
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp