Pelhambett?

fruL

Trådstartare
Jag har en fråga angående pelhambetten.
Fick tipset att använda ett sådant med delta vid hoppning då min häst är väldigt het o inte vill lyssna så bra på förhållningar osv.
Annars är hon välriden och rids på vanligt tredelat men taggar till så mycket i hoppningen.
Vad tror ni om denna lösning?
Annat förslag?
 
Sv: Pelhambett?

jaktkandar/kimblewick/jaktstång är liknande som pelham men har lite kortare skänklar och man kan ha tygeln fäst lös i bettringen om man vill. Så det blir lite mildare än pelham men skarpare/verkar annorlunda än tränsbett.
 
Sv: Pelhambett?

Dubbla tyglar tycker jag är enda alternativet med pelham. Delta ger knasiga signaler. Kimblewick är annars, som nämnt, ett bra alt.
 
Sv: Pelhambett?

Ok, tack för svar!
Fråga? Varför blir det konstiga signaler om man inte har dubbla tyglar?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 612
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 081
Senast: Bri
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 510
Senast: Amha
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp