Pelhambett?

fruL

Trådstartare
Jag har en fråga angående pelhambetten.
Fick tipset att använda ett sådant med delta vid hoppning då min häst är väldigt het o inte vill lyssna så bra på förhållningar osv.
Annars är hon välriden och rids på vanligt tredelat men taggar till så mycket i hoppningen.
Vad tror ni om denna lösning?
Annat förslag?
 
Sv: Pelhambett?

jaktkandar/kimblewick/jaktstång är liknande som pelham men har lite kortare skänklar och man kan ha tygeln fäst lös i bettringen om man vill. Så det blir lite mildare än pelham men skarpare/verkar annorlunda än tränsbett.
 
Sv: Pelhambett?

Dubbla tyglar tycker jag är enda alternativet med pelham. Delta ger knasiga signaler. Kimblewick är annars, som nämnt, ett bra alt.
 
Sv: Pelhambett?

Ok, tack för svar!
Fråga? Varför blir det konstiga signaler om man inte har dubbla tyglar?
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 729
Senast: Fetaost
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 817
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 297
Senast: SiZo
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp