Piercingar

Sv: Piercingar

*kl

Jag piercade mig i tungan den 18: de september i år. Det har varit lite so-so med läkningen, men inga problem, bara lite extra lång läketid.
Däremot så vaknade jag igår natt av att det kliade i örat, jag orkade inte gå upp ur sängen utan använde istället piercingen för att klia mig i gommen. Jävligt punschigt nu i efterhand. (Dock väldigt hjälpsamt)
Jag har fått ett litet typ skavsår framför tungpiercingen, tungan har svullnat upp och den gör ont ibland. Det har dessutom blivit som lite hårt i tungan, runt själva piercingen.
Det jag undrar nu är om det går över eller om man ska ta ut den? (Jag tänkte börja med samma process jag använde när jag fick den att läka). För jag vill verkligen ha kvar den om det finns möjlighet till att det går över.. (Ja, jag oroar mig alltid, oftast i onödan också, så vore supertacksam för lite tips.) :D
 
Sv: Piercingar

*kl

Jag piercade mig i tungan den 18: de september i år. Det har varit lite so-so med läkningen, men inga problem, bara lite extra lång läketid.
Däremot så vaknade jag igår natt av att det kliade i örat, jag orkade inte gå upp ur sängen utan använde istället piercingen för att klia mig i gommen. Jävligt punschigt nu i efterhand. (Dock väldigt hjälpsamt)
Jag har fått ett litet typ skavsår framför tungpiercingen, tungan har svullnat upp och den gör ont ibland. Det har dessutom blivit som lite hårt i tungan, runt själva piercingen.
Det jag undrar nu är om det går över eller om man ska ta ut den? (Jag tänkte börja med samma process jag använde när jag fick den att läka). För jag vill verkligen ha kvar den om det finns möjlighet till att det går över.. (Ja, jag oroar mig alltid, oftast i onödan också, så vore supertacksam för lite tips.) :D

Jag antar att du har bytt till en kortare stav? Har du isf rätt längd på staven? vilken storlek har du på kulorna?
Är du förkyld/annat sjuk?
Använder du munvatten, vilken isf?
Äter du några tillskott/vitaminer, vad?

Jag gjorde min första i tungan -06 och den andra ett halvår senare (har alltså två st i tungan) och min tongue-web -10 (strängen under tungan) jag blir oftast lite öm i tungan när jag är förkyld, dock bara någon dag, och brukar då ta ut stavarna och städa dem ordentligt (vilket även är bra att göra lite då och då ändå)!
Jag borstar tänderna och tungan + piercingarna 2-3gånger/dag och använder alltid munvatten efteråt..

Munvatten är bra, dock ska du inte använda ett som är för starkt, framförallt inte om du har ett sår/skav på tungan..
Du kan även skölja munnen med vanligt vatten efter varje måltid/om du röker/osv precis som när den var nygjord!
Zink är bra att äta, det hjälper kroppen att läka, (är även bra för hår/naglar bla om jag inte minns helt fel) :)

Jag tror att det kommer gå över, men gör det inte det så hade jag besökt min piercare och rådfrågat innan jag ens tänkt tanken på att ta ut den! :)
 
Sv: Piercingar

Hur byter man ut sin septum? Hur sitter den? Är kulan fastskruvad, kan jag byta smycke själv?
Vill byta till en enkel mindre ring nu när den är läkt! :)
 
Sv: Piercingar

Om det är en likadan ring som den du har på bilderna tidigare så är det väl bara att trycka ut kulan den är ju fastklämd mellan 2 ändar och har som små gropar som änden ligger i.

Däremot kan det vara ganska hårda att få bort finns speciella tänger som man använder till att få loss dem och även för att stänga dem.

http://www.youtube.com/watch?v=3kueQw62ySM
:p

Och ja du kan byta smycke själv men det kan ju vara lite pyssligt :)
 
Sv: Piercingar

Ah, var det jag tänkte! Min smiley lossnade ju bara plötsligt en dag :D får hoppas denna sitter lika lätt...
 
Sv: Piercingar

Är det bara 1,6mm ringar är det inga problem att fixa det själv vare sig man har tång eller inte, men lite trixit innan man lär sig..
Ibland kan jag tycka att det är lite lättare om man har (väl passande) latexhandskar på sig, man får lite bättre grepp :) Du får testa vad du tycker är lättast! ^^
 
Sv: Piercingar

Vilken storlek ska man välja på sitt septumsmycke?

Funderar på en sånhär:
Image


Hur vet jag tjockleken? Sen vilken diameter? Det står på sidan:

"Många kunder beställer den minsta storleken på dessa då de vill ha "så litet som möjligt", men 90% av de ringarna får vi i retur då de helt enkelt är för små för att passa i de flesta piercings."

Jag vill ha mindre än det jag har nu, men ändå inte för liten så den inte syns :D
Har hittat en studio här som byter gratis iallafall, så jag slipper tjorva med det!
 
Sv: Piercingar

Svart! :love: (jag har svarta smycken i alla mina piercingar) ;)

Tjockleken är med största sannolikhet 1,6mm.
Jag gissar att det är en 10mm ev 12mm du är ute efter..
Studion som du ska byta smycket i, säljer dem smycke? Vore ju smidigt att köpa och byta på samma ställe! :) Och då kan du samtidigt kolla på de olika storlekarna på ringarna!
 
Sv: Piercingar

Åh, kan du lägga upp bild? (orkar inte bläddra tillbaka ;) )
Har ju svarta pluggar till öronen så tänker att det blir fint :)

Ja det är sant, tror inte dom har så stort utbud, men skulle kunna gå dit och kika, det blir ju enklast!
 
Sv: Piercingar

Hur har era arbetsgivare/föräldrar/närstående reagerat på era septums förresten?
Jag har fått väldigt blandade kommentarer :D
 
Sv: Piercingar

Om inte din piercare har just det smycket så kan du iaf se storlekarna på ringarna! :)

Smärre bildbomb här då, dock flashar jag inte tuttarna på internet.. :p
Men tuttarna är smyckade med svarta stavar med de här kulorna i:
http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9745&from=66 med mörkblåa stenar så klart ;)
DSC_19902_zps6365c10e.jpg

Vänster öra: 8mm, 2x 3,2mm, tragus och rook.

8mm_zps09b7ad8d.jpg

Vänster öra igen med bild på tunnlarna jag har i nu! (8mm).

P8060947_zps0c064f01.jpg

Höger öra, helix + forwardhelix, sitter dock en likadan tunnel som i vänster öra på 8mm i nedersta hålet - gammal bild..

91_zpsda1be494.jpg

Tunga..

P4220764_zps3000c15f.jpg

Tongue-web
 
Senast ändrad:
Sv: Piercingar

Snyggt!
Har varit sugen på en till i tungan faktiskt då den var den mest smärtfria jag tagit, men vet inte om det finns plats!
Har mailat piercaren nu och frågat om det bara är och komma in :)

Du har inga i ansiktet förresten?
 
Senast ändrad:
Sv: Piercingar

Tack! :)

Och jag vill ha en tredje i tungan men det har jag inte plats till.. :(

Nope jag har ingen i ansiktet, det funkar inte med yrket jag valt att studera till..
 
Sv: Piercingar

Attans :( fast jag tycker nästan det är snyggare med "dolda" piercingar!
Vad studerar du till?
 
Sv: Piercingar

Jag har varit/är lite sugen på en Medusa..
Andra som jag har planerade någon gång framöver är
Daith, Conch och fler Helix/Forwardhelix.. :)

Jag pluggar till brandman och smycken i metall leder värme (som bekant) så piercingar i ansiktet är en dålig idé då värmestrålningen genom glaset på rökdykarmasken blir så hög är det risk för skador..
Plast vet jag inte hur det reagerar på värmen och i vilket fall måste de hinna läka innan.. :p
 
Sv: Piercingar

Tänkte slänga ut en efterlysning:
Finns det nån här som råkar sitta på 2 stycken töjhorn 12 mm som skulle vilja låna ut dom till bil (jag betalar givetvis frakt fram och tillbaka)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 677
Senast: Lutten
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 441
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 052
Senast: Raderad medlem 68338
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 154
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp