Piercingar

Sv: Piercingar

och WS6 - nyfiken, pratar ni om olika tänger eller om samma? 250 är ju inte såå dyrt om det är nåt specialtjosan som man använder ofta ;)
 
Sv: Piercingar

Jag var alltså seriös :) På Clas Ohlson kostar det enligt hemsidan 69 kronor. Finns säkert på Biltema och liknande kedjor också.
 
Sv: Piercingar

Njae.. jo.. delvis.. Vi pratar båda om en låsringstång
Skillnaden är att den jag har är gjord för piercingar och har små utfrästa spår så att ringer ligger still när man öppnar den, olika spår beroende på hur tjock ring man ska öppna.. på den från clas ohlsson får man inte samma stabilitet kan jag tänka mig. Och så är den jag har gjord i kirurgiskt stål.. :P
 
Sv: Piercingar

*kl*

Sådana tänger finns ju att köpa, kanske kostar en liten slant men är det något man är i behov av så är det väl värt det :).

Ska dubbelpierca mig i september, ser fram emot det jättemycket även om det inte känns så roligt att blotta skrev.. (och om det inte skulle gå så får man istället ta på sig och blotta bröst :P ). Lyckades fastna så illa så fick ta ut bröstpiercingen för någon månad sedan :( .
 
Sv: Piercingar

Bara så att jag är har förstått till 100% är det dessa typer av tänger ni har?

(extremt)Billig (vart placerar man ringen, på den konstiga spetsen?)
150100-jpg.jpg


Dyr
piercingtang-large-ring-opener.jpg
 
Sv: Piercingar

Bara så att jag är har förstått till 100% är det dessa typer av tänger ni har?

(extremt)Billig (vart placerar man ringen, på den konstiga spetsen?)
150100-jpg.jpg


Dyr
piercingtang-large-ring-opener.jpg

Jag har en snarlik den dyra!
Du för in tången i ringen, öppnar "käftarna" så att ringen lägger sig i utfräsningarna så att den ligger still (var beror på hur tjock ring och hur mycket kraft som behövs) :P
Såg nu att fu kanske menade var man lägger den på den billiga? :p
 
Senast ändrad:
Sv: Piercingar

Jag har använt tången till 1,2 och 1,6. Dock ett tag sen nu. Undviker ringar som piercingsmycke med tanke på mitt jobb :p

Och jag använder min till 3,2mm behövs betydligt mer kraft för att kunna öppna dem mot en 1,2 - 1,6 ring, så i mitt fall kan jag tänka mig att ringen inte hade legat still med den billigare, eftersom att metall mot metall glider ruskigt bra (utan utfräsningarna alltså) :p
 
Sv: Piercingar

Den billiga säljs just nu för 19kr, helt ok pengar att "kasta bort" ifall man inte får det att fungera :p Och ja det var den billiga jag funderade på vart man placerar ringen, den dyra var ju rätt självklar med sina gropar ;)

Men tack då vet jag vad det är för tänger. Råkade bli lite nytt skrammel att sätta i öronen när jag ändå var ute och surfade runt :o
 
Sv: Piercingar

kolla på piercing.nu vettja.
Har två alternativ utav den "dyra"modellen som ni visar på bild ovan. En för 40:- o en för 160:-

Har själv ett verktyg utav deras plats serie (den billiga) o den är väldigt hållbar! :)
 
Sv: Piercingar

Älskar fortfarande smileyn!

Nu har jag dock blivit sugen på en septum... MEN jag vet inte alls om jag skulle passa i det... det kanske ser ut som fan och då är en femhundring åt skogen....
 
Sv: Piercingar

Alltså pepp. Jag har antagligen blandat ihop dig med någon annan men jag trodde du hade haft septum men plockat ut den :confused: Jag vill minnas att du passade i det iallafall (även fast att det uppenbarligen inte var du) :D

Jag resonerade såhär när jag gjorde min: 500 i sjön och jag har testat och jag passade inte i det. 500 investerade, testat och jag passade i det. Enda sätter att egentligen veta om man passar i det eller inte är ju att testa ;) Och vad gör en 500 hundring i det stora?
 
Sv: Piercingar

Det var icket jag :) har aldrig haft piercingar i ansiktet!
Ja, det är sant... får ta och fundera till nästa månad, det blir ju åtminstone inga synliga ärr om man nu skulle ångra sig!
 
Sv: Piercingar

*kl*

Jag har tagit ett till hål i ena örat (har "vanliga" sedan tidigare) men tycker att det blev lite för nära det gamla, går det att låta det läka ihop och ta ett nytt strax bredvid? Blir det synligt ärr och går det att sätta det ny-nya nära det gammel-nya? Hur färskt behöver hålet vara? Brukar piercingstudios vara schyssta med omtagningar? Jag fick ju godkänna pricken innan tagning liksom så jag får ju egentligen skylla mig själv, men jag tänkte inte riktigt på att det jag vill ha i hålen tar ju lite plats också och jag vill ha en glipa mellan...lätt att vara efterklok ;)

Tips eller kommentarer?
 
Sv: Piercingar

*kl*

Jag har tagit ett till hål i ena örat (har "vanliga" sedan tidigare) men tycker att det blev lite för nära det gamla, går det att låta det läka ihop och ta ett nytt strax bredvid? Blir det synligt ärr och går det att sätta det ny-nya nära det gammel-nya? Hur färskt behöver hålet vara? Brukar piercingstudios vara schyssta med omtagningar? Jag fick ju godkänna pricken innan tagning liksom så jag får ju egentligen skylla mig själv, men jag tänkte inte riktigt på att det jag vill ha i hålen tar ju lite plats också och jag vill ha en glipa mellan...lätt att vara efterklok ;)

Tips eller kommentarer?

Hur nära varandra sitter dem? Och vad är det du vill ha i sen?

Jag hade tre vanliga i ena och två vanliga i andra sen jag var liten som satt så där lagom tätt så det såg bra ut för vanliga små tunna örhänge. Har idag 8mm tunnlar i första hålen i båda öronen och 3,2mm ringar i resterande utan att det ser konstigt ut eller sitter för nära..
Så ser vänster öra ut, hade visst ingen på höger men ser likadant ut, men med en ring istället för två!
 
Sv: Piercingar

De sitter ungefär som det mellersta och det yttre på din bild tror jag, det är lite svårt att avgöra eftersom det inte är framifrån men jag tror det. Jag har ju vanliga örhängen i mina inre hål, vilket gör att om jag har någon större "plupp" t ex en sten eller kraftigare ring så snuddar den vid staven jag har i det nya. Inte så att det blir besvärligt för att det är trångt utan mer att jag tror att det skulle vara snyggare med lite avstånd mellan...?

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha i, så långt har jag inte tänkt :D Har ju 6 v att fundera :p Dock vill jag ha "vanliga" matchande hängen i de nedre hålen (ringar, stora och små, smala och kraftigare, krokar med tingeltangel, stenar, pluppar etc) och växla mellan en mindre sten och mer piercingstil i det yttre (t ex stav med någon snygg ände, men har också sett en del andra kul saker när jag sökt på nätet).

En sak jag insett är att jag måste kolla att det får plats det jag vill ha. Jag har förstått att det inom piercingvärlden är rätt vanligt att man töjer hål. Jag vill ha kvar ett litet hål, men gärna lite kraftigare stav/ringar/whatever än den allra minsta. Smycken man köper i "vanliga" butiker har ju en tunn pinne genom örat, och sedan kan det vara hur kraftigt som helst utanför hålet s a s. Finns piercingsmycken som är uppbyggda på samma sätt, eller bygger de på att man ska töja hålet om man vill ha kraftigare smycken? T ex dina yttre ringar, går de igenom örat, eller är det en mindre pinne genom hålet?

Men min lite luddiga tanke är att mina vanliga hål matchar varandra och det extra hålet är ett "eget" hål, som dock inte direkt mismatchar de andra, har jag finfina hängen i dem kanske jag har en liten sten i det t ex, men att det ändå lever ett lite mer eget liv. Dina tre hål hänger ju ihop mer med liknande hängen i alla, och även på andra sidan.

Hoppas någon förstod :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 677
Senast: Lutten
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 438
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 052
Senast: Raderad medlem 68338
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 154
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp