Piercingar

Bobbo

Trådstartare
Tänkte att vi skulle prata piercingar här. Lägga ut bilder på våra och ha allmäna diskussioner om ämnet. (:

Så, vad har du/vill du ha för piercing? :bump:
 
Sv: Piercingar

jag har haft hål i läppen, näsan, naveln men naveln tappa jag, läppen gick rakt igonom o näsan kommer jag inte ihåg vad som hände. Ska ta om i naveln och ta i tungan. Kanske även näsan :D //// Och öronen\\\\
 
Sv: Piercingar

Inga bilder, men jag har följande:

1 i tunga
1 i navel
1 i näsvingen
4 vanliga hål i öronen
1 helix


Vill ha en till i näsvingen bredvid den första, kommer dock inte ha ringar i då utan endast små diamanter. Vill även ha en till helix bredvid den första, en tragus på motsatta örat och så har jag blivit lite sugen på en industrial :d.

Ska pierca en labret så fort jag får chansen också.

:D
 
Sv: Piercingar

Glömde helt bort att berätta vilka jag har! haha!

5 Vanliga hål i öronen ( ingen bild)
1 tragus på höger öra ( ingen bild )

Naveln och mina 3 dermals
56746_1253479668.jpg


bara dermalsen med röda stenar. (:
99044_1258531755.jpg


nacken. ( dålig bild )
28660_1248881997.jpg


sen tungan ( ser knappt, men lägger in ändå ) hihi
36741_1226354357.jpg
 
Sv: Piercingar

Åh, älskar dermals! :love:
Det vill jag också ha men vet inte var jag faktiskt skulle sätta en/flera.
 
Sv: Piercingar

Ja, det är riktigt snyggt, men typ mer smärtsamt än vanliga piercingar.
eller det är ju mer pill och går inte lika fort. De gör ju ett hål och lirkar in smycket och trycker för att få de rakt. tog typ 30 min att få in de 3.
medans nacken och reten av mina piercingar typ typ 30 sek. x)
jag har ganska hög smärttröskel också.
 
Sv: Piercingar

Har septum och sen en under tungan

2.4mm i nosen och 1.6mm under tungan
18399308.jpg


numera har jag 1.6mm i nosen
27418566.jpg
 
Sv: Piercingar

Naveln och mina 3 dermals
56746_1253479668.jpg


bara dermalsen med röda stenar. (:
99044_1258531755.jpg

Åhh, jättejättefint! :love:
Gör "alla" vanliga piercingstudios det nuförtiden eller måste man gå till någon speciell?

Och hur sitter smyckena under huden? Är de sammanlänkade med varandra a la treudd?
 
Sv: Piercingar

går det att byta "smycken" på dom 3 i magen? *kommer inte ihåg vad dom heter och orkar inte scrolla ner* hahah men det var sjukt snyggt :)
 
Sv: Piercingar

väldigt häftiga dermals!!!!!

själv har jag naveln, monroe och bröstvårtan!!
sen har jag 6 örhängen varav 1 töj :D
har även haft i näsvingen men den växte igen när ja skulle röntkas vid en olycka.

28398286.jpg


navel vet väll alla hur de ser ut :D
vågar man ta ett kort på bröstvårtan???
 
Sv: Piercingar

Haha oj, nu var det mycket att svara på:D

petra 86; ja, jag gick bara till en vanlig studio, tror dom gör det var som faktiskt. Är ju en ganska ny metod, men fråga!:D
Dom sitter inte ihop, är 3 olika. med en platta under huden med hål i som tillåter vävnad att växa igenom och sen är det pinnen som går upp ur huden och sen smycket på:)

Remix; Man kan skriva av smyckena och byta dom (:

mandh, Tackar =)
 
Sv: Piercingar

Har en i läppen,
36F3B07A-1F8C-467D-B56D-16968B58CCC.jpg


Sen även en i tungan, och en i vänster näsvinge.
Fyra hål i öronen, två i vardera.
vänsteröra, två bredvid varandra i örsnibben, och i högeröra, en i örsnibb, sen en en bit upp på örat.

Planerar att ta smiley, sen även om jag törs brösten.

Någon som gjort det, och vet hur ont det gjort?
Vet att det är individuellt, men man kan få en lite uppfattning,
Om man jämför det med tex tunga..
 
Sv: Piercingar

Jag har än så länge bara vanliga hål i örsnibbarna (4st) och även ett i överörat (helix kallas den väl).
Däremot funderar jag på att ta både i tungan och i läppen så jag kommer att följa den här tråden med intresse. Jag är dessutom sugen på en tragus - alltså i den lilla flärpen som täcker "ingången" till örat.
 
Sv: Piercingar

jag ska pierca mig i bröstvårtan och naveln nästa månad :) någon som vet hur de känns att pierca bröstvårtan? och hur läkningen funkar?
 
Sv: Piercingar

Jag har i läppen och kommer ta i tungan också:laugh:
Hade jag passat i det hade jag haft överallt i ansiktet!;)
 
Sv: Piercingar

*kl*

Har septum o labret (sidolabret..)

Picture%2B96.jpg


Ska ha en till vid läppen, och vill ha bröst. Säkert fler, men sedan så måste man ju ha ekonomin med :angel:
 
Sv: Piercingar

Jag har en i tungan. Hade den i fyra år, sedan plockade jag ut den och var utan i över ett år, men så blev jag sugen igen och som tur var hade det bara dragit ihop sig lite så det gick att töja ut. Smärta! :p
Sedan hade jag en i bröstvårtan som växte ihop under en operation, saknar den, men det blir nog ingen ny.

Dermals är snyggt, men verkara vara så svårt att få de att läka ordentligt.
 
Sv: Piercingar

-KL-

Jag har en piercing i näsvingen och en i tungan, hade även en i överläppen (ingen aning om vad de heter, men sådär på sidan som var och varannan fjortis har? :p ) men jag kände mig genast ett par år yngre och trivdes inte alls i den så den plockades ur.
Sedan har jag även fyra hål i öronen, tre i det ena och ett i det andra, varav de nedersta på varje öra är töjt till 12 mm.

Nu vet jag inte om det går att länka till fb-bilder, men jag provar.

Mörk och dålig, jag längst till vänster och man kan nog skymta näsan och örat lite om man klickar upp bilden :)
5972_233141240106_689490106_7764303_1911497_n.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 677
Senast: Lutten
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 438
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 052
Senast: Raderad medlem 68338
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 154
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp