Piercingar

Sv: Piercingar

De sitter ungefär som det mellersta och det yttre på din bild tror jag, det är lite svårt att avgöra eftersom det inte är framifrån men jag tror det. Jag har ju vanliga örhängen i mina inre hål, vilket gör att om jag har någon större "plupp" t ex en sten eller kraftigare ring så snuddar den vid staven jag har i det nya. Inte så att det blir besvärligt för att det är trångt utan mer att jag tror att det skulle vara snyggare med lite avstånd mellan...?

Jag vet, det är inte världsbästa bilden på mitt öra kanske, men svårt att fota örat själv med en systemkamera xD Men jag har mellanrum mellan både tunneln - ringen och mellan ringarna, ungefär lika mycket = någon mm.


En sak jag insett är att jag måste kolla att det får plats det jag vill ha. Jag har förstått att det inom piercingvärlden är rätt vanligt att man töjer hål. Jag vill ha kvar ett litet hål, men gärna lite kraftigare stav/ringar/whatever än den allra minsta. Smycken man köper i "vanliga" butiker har ju en tunn pinne genom örat, och sedan kan det vara hur kraftigt som helst utanför hålet s a s. Finns piercingsmycken som är uppbyggda på samma sätt, eller bygger de på att man ska töja hålet om man vill ha kraftigare smycken? T ex dina yttre ringar, går de igenom örat, eller är det en mindre pinne genom hålet?

Mina ringar är 3,2mm jämntjocka så det är inte en liten "pinne genom örat" alla mina hål i örsnibbarna är mer eller mindre töjda! :)
Men det finns fejkpiercingar som bara har ett litet stift genom örat (gissar att det stiftet är 1-1,2mm bara vilket är vanligast bland sk "vanliga" piercingar till örat ev 1,6mm).

Men min lite luddiga tanke är att mina vanliga hål matchar varandra och det extra hålet är ett "eget" hål, som dock inte direkt mismatchar de andra, har jag finfina hängen i dem kanske jag har en liten sten i det t ex, men att det ändå lever ett lite mer eget liv. Dina tre hål hänger ju ihop mer med liknande hängen i alla, och även på andra sidan.

Hoppas någon förstod :p

Jag förstår hur du menar :)
Jag föreslår att du kollar runt på lite piercingsidor tex tribe.se dem har det mesta om inget annat kan du få lite inspiration och idéer!
 
Sv: Piercingar

Jag förstår hur du menar :)

Vad bra, lite svårt att förklara :)

Jag vet, det är inte världsbästa bilden på mitt öra kanske, men svårt att fota örat själv med en systemkamera xD Men jag har mellanrum mellan både tunneln - ringen och mellan ringarna, ungefär lika mycket = någon mm.

Det är ungefär så jag vill ha, fast kanske 2 mm mellan. Och eftersom jag vill ha stift och inte töjda hål så tänker jag att jag då behöver ha större mellanrum mellan hålen än du?

Och så undrar jag om jag bör ta ut den i så fall eller om jag bör låta det nytagna hålet läka med pinnen i innan det får dra ihop sig? För om det är det senare som är bäst så har jag ju tid på mig att fundera på saken, annars behöver jag bestämma mig snarast möjligt. Och blir det ett framträdande ärr så att jag istället borde ha kvar det som det blev och vara lycklig med det istället? (ett litet prickärr bryr jag mig inte om)
 
Sv: Piercingar

Vad bra, lite svårt att förklara :)


Det är ungefär så jag vill ha, fast kanske 2 mm mellan. Och eftersom jag vill ha stift och inte töjda hål så tänker jag att jag då behöver ha större mellanrum mellan hålen än du?

Släng in en bild på ditt öra?

Och så undrar jag om jag bör ta ut den i så fall eller om jag bör låta det nytagna hålet läka med pinnen i innan det får dra ihop sig? För om det är det senare som är bäst så har jag ju tid på mig att fundera på saken, annars behöver jag bestämma mig snarast möjligt. Och blir det ett framträdande ärr så att jag istället borde ha kvar det som det blev och vara lycklig med det istället? (ett litet prickärr bryr jag mig inte om)

Som jag har lärt mig så ska man låta det läka först, för att ev inte stänga inne skit och få infektioner, men jag kan ha fel!

Mest troligt är att det blir en liten prick som ärr och jag ser inga problem i att sätta ett nytt hål relativt nära det gamla om det är läkt..
Har du gjort det med pistol eller kanyl?
 
Sv: Piercingar

Släng in en bild på ditt öra?
Det kan jag inte just nu.

Som jag har lärt mig så ska man låta det läka först, för att ev inte stänga inne skit och få infektioner, men jag kan ha fel!

Mest troligt är att det blir en liten prick som ärr och jag ser inga problem i att sätta ett nytt hål relativt nära det gamla om det är läkt..
Har du gjort det med pistol eller kanyl?

Ok, kanske kan någon annan bekräfta att jag bör låta staven sitta kvar tills det är läkt, eller säga emot...

Det är gjort med kanyl.
 
Sv: Piercingar

Jag tänker t ex en stav med sådana här på till vardags:

http://shop.tribe.se/se/shop/screw_on/black-steel/

Och sen vill jag hitta något roligare att ha när jag känner för att vara lite roligare :)

Ska du ha gängade 1,6mm får du ha en labret i örat, vilken som kortast är 6mm (har jag för mig) vilket kan vara för långt för att det ska se snyggt ut i örsnibben..
Knalla in till en piercing studio och kolla läget! :)

Kanyl är att föredra, läker bättre!
 
Sv: Piercingar

Jag har en piercing i näsvingen, gjord med kanyl :)
Trotsade fredag den 13 och gjorde den då :D :sneaky: Den är alltså under läkning då jag gjorde den för mindre än en vecka sen :d

545400189695902377_36384175


Hoppas bilden ska kunna ses, högerklicka på den och välj ''öppna bild i ny flik'' annars, det brukar funka för mig :p
 
Sv: Piercingar

Nu har jag haft min septum en månad! Supernöjd :)
Men, den har börjat lukta lite... rengör med koksalt och försöker att inte pilla. Hålen ser rena och inte infekterade ut, är det vanligt att det börjar lukta?
 
Sv: Piercingar

Fick för övrigt med alla piercingar en kväll :D
Är lite less på smileyn, den hänger ju aldrig rakt, haha!

1392548_10151635159581841_1004694309_n_526f9974ddf2b3605900efb9.jpg
 
Sv: Piercingar

Jo det är rätt vanligt. Tvätta med tvål och vatten morgon och kväll och var noga med att vrida smycket ordentligt och få bort allt klet (om det luktar brukar det finnas lite vitt kladd). Det beror inte på infektion eller dylikt utan på typ kladd från huden som kletar mot metallen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 677
Senast: Lutten
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 441
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 054
Senast: Raderad medlem 68338
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 154
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp