Bukefalos 28 år!

Pinsamma hästnamn?

Sv: Pinsamma hästnamn?

*KL*

Gamla tiders russton verkar ha varit dömda att få rakt av hemska namn O_o

Ragata
Snoppan (med endast en snopp som tecken såklart...)
Sothönan
Hicka
Slampa

osv osv

De där var ju inte så roliga och jag har även sett Slyna (dock på halvblod för ca 100 år sedan).

Nutida russnamn som på något sätt refererar till russ tycker jag dock är lite smågulliga.:) Orusst, Russpiggen, Frusst, Russin, Karussell, Lasaruss och Viruss är några exempel.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

När jag var liten hade jag en katt som jag gav namnet Katt-Malin. Jag tyckte att Malin var så himla fint men blev liksom tvungen att specificera att det rörde sig om just det, en katt.

KL

Min shettis hette Early Girl men kallades för Skrotan. Det tyckte alla var taskigt men för mig och min syster var det helt normalt.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Kl
vanligt islandshästnamn är Snorri och en av dem med namnet lyckades hamna hos mig, jag avskydde namnet och kunde inte för mitt liv förstå hur en svenskfödd häst får heta just Snorri ( som för övrigt inte betyder något speciellt utan är ett vanligt mansnamn på island och många hästar döps till Snorri efter en känd isländsk historiker/ sagoberättare)

Grejen var den att denna valack var lite av ett monster som också provade betäcka alla ston och slåss med alla valacker som kom i hans väg så hans fina smeknamn i stallet blev lillsnorre/lillsnorren eller vad som helst som hade med Snorre att göra :arghh:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

På gården jag jobbade på Island hade vi två st Snorri och en Snoppa. Helt normalt på Island såklart :D
Den ena Snorri vet vi iofs inte vad han hette egentligen, men han kallades Snorri för ägaren hette Snorri Snorrisson!
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Red en häst en gång på ridskolan som hette Bris.
Men efter att ha bockat som en dåre så jag flög in i ridhussargen och bröt armen, så döpte jag om henne till Kris :p

Sambon pratade förut om en travhäst(?) vid namn Tassel tut i luren :D :rofl:

På tal om roliga namn såg jag ett greyhoundslopp på tv en gång, en av hundarna där hette Ring mig sedan :D

Red på en ridskola som liten, de hade 2 hästar som hette Chips och Popcorn :D
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

***Knapplån***

Det i särklass mest pinsamma hästnamnet jag sett är Coffee Brake (Kaffe Broms). Jag undrar om det var meningen att hästen skulle heta Kafferast (Coffe Break)...:p

På "min" ridskola hade vi en häst som hette Lojal, men när det visade sig att han var en avkastarkung kallade alla honom för Illojal.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Lite OT,
men vilken rolig tråd! :D
Jag skrattade så att jag nästan föll av stolen.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

***Knapplån***

Det i särklass mest pinsamma hästnamnet jag sett är Coffee Brake (Kaffe Broms). Jag undrar om det var meningen att hästen skulle heta Kafferast (Coffe Break)...:p

På "min" ridskola hade vi en häst som hette Lojal, men när det visade sig att han var en avkastarkung kallade alla honom för Illojal.

Min systers första häst hette Lojal en connemara på ca 150 cm, han såldes till en ridskola (slutet av 90-talet). Vart/när träffade du avkastarkungen? :)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

*kl*
Finns tydligen någon i Danmark som föder upp knappisar med namnet "af mesballe" - dör var gång jag ser det.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

KL
Min hästs morfar hette Kent.
Jag har även träffat på ett russ som fick heta vinrankan.
Brist på fantasi kanske?
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Och hur tror ni det känndes att komma ner till tyskland med hästen " L u f t w a f f e" jag han heter luftvapnet på tyska alltså, hitlers framgångsrika krigsplan men vi kallar honom för våfflan vilket är pfankuchen. Föräldrarna hade fina brittiska namn. Sen har vi den söta ponnyn Tamlin (döpt efter sexdemonen Tamlin i tantsnuskböckerna om Isfolket??) Jag rodnade när jag var 15 och fick höra att ponnyn hette Tamlin och precis läst böckerna.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Dumma och fula namn vet jag inte, men av tradition ofta enkla och korta "påhittsord" som är en blandning av pappans och mammans namn.

Det behöver inte bli dåligt, min ena nordsvensk heter Odon ( som är ett bär) och han är e. Odar u. Donetta.

Passar bra för han är ett riktigt busbär!:D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Dumma och fula namn vet jag inte, men av tradition ofta enkla och korta "påhittsord" som är en blandning av pappans och mammans namn.

Det behöver inte bli dåligt, min ena nordsvensk heter Odon ( som är ett bär) och han är e. Odar u. Donetta.

Passar bra för han är ett riktigt busbär!:D

Även mitt nordissto Elektra har lite från "far"- därför att pappa Victor kallades för Tor dvs åskguden. Så när Elektra föddes och hade en stjärn som såg ut som en blixt så föll det sig naturligt att välja nåt som hade med åska, blixt och elektricitet att göra- dvs Elektra.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Och hur tror ni det känndes att komma ner till tyskland med hästen " L u f t w a f f e" jag han heter luftvapnet på tyska alltså, hitlers framgångsrika krigsplan men vi kallar honom för våfflan vilket är pfankuchen. Föräldrarna hade fina brittiska namn. Sen har vi den söta ponnyn Tamlin (döpt efter sexdemonen Tamlin i tantsnuskböckerna om Isfolket??) Jag rodnade när jag var 15 och fick höra att ponnyn hette Tamlin och precis läst böckerna.

Öh... Luftwaffe har väl inte mycket med Hitler att göra, även det moderna flygvapnet heter väl Luftwaffe? Det betyder ju bara flygvapen.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 988
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 761
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
929
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp