Bukefalos 28 år!

Pinsamma hästnamn?

Sv: Pinsamma hästnamn?

När jag i urtiden gick på ridskola ( Burlöv) så fanns där en tigrerad (d?) ponny som hette Spot on the Ball.:D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

När jag var liten (på 70 talet red jag ofta på en vit shettis som hette Inge-Kul... men jag tyckte han var jättekul ;)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Opinsamt. Grannen hade förut en häst som jag antar hette Juniper nånting ... Men när de ropade in hästen så blev det "Juppe Nippe" och bara "Nippe".
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

I ett stall jag jobbade en sväng i tidigare fanns ett sto som gick under smeknamnet Küche, det berodde iof på sponsorn, men tyckte ändå det var kul med ett sto som både hette (****** Küchen****) och kallades för Kök :D

Min storhäst hette Krut, kort och gott, vilket kanske inte är sådär värst vanligt, men jag tyckte det mest var gulligt.

På en ridskola i närheten finns en fjording som heter Kurt Lyman, och min gamla sköthäst under ridskoleåren hette Fimpen O_o :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag köpte en ponny en gång som hette "Qrt". Det var kanske inte så pinsamt utan mer coolt och annorlunda men när man skulle berätta vad ponnyn hette så lät det så himla kort och opersonligt att det nästan blev pinsamt. "Min häst heter Qrt (Kurt).. bara Qrt". :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

En klasskompis från gymnasiet lånade en häst på foder som hette Kebab. Yes, han hette så! Det var inte "bara" ett smeknamn. Uppfödaren döpte tydligen alla sina hästar till maträtter.. :meh:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

Min jobbarkompis häst heter Kenny, tycker det är sjukt roligt, vet inte riktigt varför :p
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

Den ena av mina hästar heter uppfödarnamnet, som alla hästar därifrån heter, och sedan Mannen. När han kom till oss försökte vi under ett par veckor kalla honom Manne, men det funkade inte, han var en "Mannen".

Folk som inte känner till Mannen kollar alltid jäkligt konstigt på mig när jag berättar om att
"-Jag hade en lång, härlig ridtur på Mannen igår."
"-Jag hade lite dåligt med tid så jag tog en snabbtur på Mannen i morse."
"-Mannen var lite tjurig från början men när jag började rida ordentligt blev han riktigt sammarbetsvillig."

Klassikern är att prata i mobilen efter stallet och samtidigt rusa in på affären och berätta om mina bravader med Mannen ;)

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

KL

Det finns en travhäst på min skola (som jag visserligen tar studenten från på fredag) som heter Ingen Ispuck. Det blir aldrig gammalt att peka på honom och säga "det är är ingen ispuck" :D

Nämen, detta läste jag efter jag skrev mitt inlägg. En Berga-tjej till :)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

På en ridskola i närheten finns en fjording som heter Kurt Lyman, och min gamla sköthäst under ridskoleåren hette Fimpen O_o :D

Kände också en ridskolehäst som hette Fimpen! Är nästan helt säker på att han är döpt efter en film vid namn Fimpen som kom samma år (1977). Den handlade om en liten kille på typ 12 år som blir fotbollsproffs :p
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

Min jobbarkompis häst heter Kenny, tycker det är sjukt roligt, vet inte riktigt varför :p

Det tycker jag med. Tänker genast på Kenny Starfighter :D
kennykollage_10439530.jpg
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Kände också en ridskolehäst som hette Fimpen! Är nästan helt säker på att han är döpt efter en film vid namn Fimpen som kom samma år (1977). Den handlade om en liten kille på typ 12 år som blir fotbollsproffs :p

Men åh, så måste det varit! Min Fimpen var född 1977 :D Funderade alltid på vart det namnet kom ifrån... :p Min gissning var att han var färgad som en genomsugen fimp (fux) :angel:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

***Knapplån***

Jag kom att tänka på en arab som tävlade msv dressyr i mina hemtrakter på nittiotalet. Han hette Trop och var jättefin.

På en tävling var det en ung tjej som var speaker. Hon visste inte att ok står för arabiskt fullblod.
När hon ropade in ekipaget på banan lät det så här:

Nästa startande är XX på Trop åcks.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl. Jo så har jag fått det förklarat för mig- Att V.F står för västra Frölunda indians :D En riktigt trevlig ponny!
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

*kl*

Min kompis har en häst som heter Burning Flame- Världens lugnaste halvblod! Kallas till vardags För Bruno/Brunte
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Vi hade en welshponny på inridning för många år sedan, som var det lataste och mest flegmatiska man kunde tänka sig, han hette expressen...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 923
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
877
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp