Pinsamma hästnamn?

Jag känner en av uppfödarna som valt det namnet. ska fråga om tanken bakom och berätta att någon funnit det osmakligt.
Gör det! Jag står bakom mitt uttalande till 100%! Att vissa namn är konstiga, roliga eller pinsamma är ju en sak. Att välja ett namn som låter som en kommunistisk diktator som organiserade miljontals avrättningar etc är varken eller.
 
Jag har provridit en häst som heter Sture Stursk. Ursäkta om ägaren/uppfödaren ser detta, men jag tycker inte det är vackert. .
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Om någon kollar min sökhistorik nu kommer denne att få upp "häst dildo". Hm.
Haha säger detsamma, var också tvungen och söka på det och fick upp väldigt skumma länkar :p Tur att man bor själv haha

Tror inte jag har träffat någon häst med pinsamt namn faktiskt, måste fundera lite.

Fanns ett fullblod på gymnasiet jag gick på som hette Håll i dig :D
Inte pinsamt men rätt roligt och väldigt passande hehe
 
Senast ändrad:
:rofl: Bra fredagsnöje denna tråd.

En travare med det fyndiga namnet Travia:grin:
Andra namn som Oatengine, travare
Shrek, varken stor eller grön häst.
Sulan, ett smeknamn på en Nordis
Usche, ett smeknamn på en Nordis
Enöga, hästen saknade ett öga.
 
När jag letade häst så fastnade jag för en annons på en fin brun häst som verkade passa för ändamålet. Men när jag såg att den hette Ballerina (vilket visserligen inte är så pinsamt, men...) så kunde jag inte leva med tanken att min framtida häst i alla fall minst en gång skulle kallas för Balle! Så det blev ingen provridning där... :o
 
Inte direkt pinsamt men fult och lite konstigt. I stallet har vi en häst som heter Spöng, det betyder spång... Man får väl anta att hon föddes vid en spång :P
 
:o
När jag letade häst så fastnade jag för en annons på en fin brun häst som verkade passa för ändamålet. Men när jag såg att den hette Ballerina (vilket visserligen inte är så pinsamt, men...) så kunde jag inte leva med tanken att min framtida häst i alla fall minst en gång skulle kallas för Balle! Så det blev ingen provridning där... :o
Jag har en häst som heter Bailarina ( Ballerina på spanska) . Kallas Rina eller Ballis! Har aldrig ens tänkt att det kan väcka 'konstiga' tankar!:o
 
Tycker det är lite osmakligt med ponnys som heter Playboy eller liknande namn. Vet flera både hästar och ponnys som har namn efter porrstjärnor. Hade skämts lite om det varit mina uppfödningar faktiskt.
 
Jag kom över en annons med en häst som heter Son of a bitch. Det får mig att undra över hästens mamma. :grin:
Några bekanta till mig hade för länge sedan ett travarsto som hade ett sammansatt namn med Beach som sista halva, hon kallades beachan. Jag tyckte avkomman skulle heta Son of a Beach om det blev en hingst, men det gick inte hem vad jag vet :-D
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 804
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
794
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp