Pinsamma hästnamn?

Inte så pinsamma kanske, men ni får stå ut med det^^

Mamma berättade om en häst som hette Åsa. (eller kallades ...)

Vad sägs om de otroligt stora halvbloden Loffe och Bosse?

Ringla, hon har många "smeknamn", Kringla, Mingla, Vingla (hon är ganska vinglig btw), Singla.

Finns en ponny vid namn Dimon, som en del envisas med att kalla Demon! :P

Wislana är inte pinsamt i sig, men det var en liten tjej som gick runt och sa allas namn baklänges, *host*. Stackars x)

Finns en del som envisas med att kalla Flauta för Flata.
 
Inte så pinsamma kanske, men ni får stå ut med det^^

Mamma berättade om en häst som hette Åsa. (eller kallades ...)

Vad sägs om de otroligt stora halvbloden Loffe och Bosse?

Ringla, hon har många "smeknamn", Kringla, Mingla, Vingla (hon är ganska vinglig btw), Singla.

Finns en ponny vid namn Dimon, som en del envisas med att kalla Demon! :P

Wislana är inte pinsamt i sig, men det var en liten tjej som gick runt och sa allas namn baklänges, *host*. Stackars x)

Finns en del som envisas med att kalla Flauta för Flata.
 
Å vilken kul tråd :D

Inom ponnytravet ( jag tävlade för 100 år sedan.. ) fanns många kul namn; Brödsmulan ett av de bättre; "kan någon käka upp (dvs sätta fast käkremmen) Brödsmulan" :p Legolus var också fint och passande på en travar-shettis :love:
På ridskolan jag red fanns ett HBL sto som hette Trinda Lucinda, hon kallades Trinda. Först långt senare förstod jag betydelsen av trinda... Vi hade också ett riktigt busfrö som hette Vilding
Bekantas bekantas bekanta döpte sin häst till det vietnamesiska namnet Pung, som uttalas fung.. (men det är det nog inte så många som vet :laugh:)

Vi har i mitt nuvarande stall en fin mix av hästar och människor - hästen Emie och människan Emmi, samt hästarna Göta, Iris (=min) och Ella. Tidigare bodde även Åke i stallet, Åkes mattes pappa hette också Åke :up:
 
En av mina första ponnyer som barn hette Faggot. Vet inte om uppfödarna ämnade döpa honom "Fagott" (instrumentet) men hade lite otur med stavningen..? Intressanta namn vi haft på inackorderingar på senare år inkluderar shettisen Fjärten och korsningsponnyerna Balle och Negern (förvisso smeknamn på Baldini och Black Beauty, men det var det ingen som kallade dem).
 
Jag kollade kvalitetsbedömning härom veckan hette en häst MariaMontazamiMuums, vilket lätt kvalar in bland tio i topp bland de mest hemska hästnamn jag hört i livet.

Det måste ju vara något med det mödernet och Sverige :D- stona är importerade och heter hyfsat normala saker som Legata och Segata, men så har de fått föl i Sverige, och vips får de stackars avkommorna heta galenskaper som MariaMontazamiMuums och Wannabee of the Huts. O_o
 
Senast ändrad:
En av mina första ponnyer som barn hette Faggot. Vet inte om uppfödarna ämnade döpa honom "Fagott" (instrumentet) men hade lite otur med stavningen..? Intressanta namn vi haft på inackorderingar på senare år inkluderar shettisen Fjärten och korsningsponnyerna Balle och Negern (förvisso smeknamn på Baldini och Black Beauty, men det var det ingen som kallade dem).
Men menade man inte "Faggot" som "Fimpen"?
 
Kom på några till lite mer "udda" namn jag känner till. Brukar ju inte gilla att nämna namn, men inga regler utan undantag ;)

Caddfaerch - Är det bara jag som tänker på köttfärs? :angel:
Caergynydd Valley LLwynog - I beg you pardon, what's your name, again? :rofl:
Chiquita VI - Sas vara korsning connemara/fjording (vet dock inte huruvida det var sant eller inte). Var ljusgul som en banan med kola-färgade prickar och stubbman. Maxad D-ponny. Min barndoms favorithäst. :banana:
Deja vu Rose - SWB. Valack, faktiskt. :love:
Funny Camel - Nog för att den hästen såg en smula märklig ut. Men Rolig Kamel? :grin:
Gisza Vem - Arab alt. arabkorsning. Väldigt söt!
Salsa - SWB. Knallgul. Tänk stopp-ljus gul. Var E: Ravell och U: ett sto som var väldigt ljus fux. Så någonstans däri låg väl förklaringen :angel:
 
Jag har träffat Stalin på tävling och blup talar om för mig att det finns två stycken tom! Tycker faktiskt det är lite lustigt att ASVH gått med på det, gissar att de inte skulle godkänna Hitler eller Mussolini. Ledsen om hästägaren läser detta men jag tycker det är ganska dålig smak faktiskt.
 
Jag har träffat Stalin på tävling och blup talar om för mig att det finns två stycken tom! Tycker faktiskt det är lite lustigt att ASVH gått med på det, gissar att de inte skulle godkänna Hitler eller Mussolini. Ledsen om hästägaren läser detta men jag tycker det är ganska dålig smak faktiskt.

Stalin är ett efternamn som bärs av en bunt svenskar enligt ratsit. En del har ett h i namnet, andra inte.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 808
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
620
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
805
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp