Pinsamma hästnamn?

Vi hade en ridskolehäst för många år sedan med namnet "The Creek" men kallades allt som oftast för kräket. Ska jag vara helt ärlig tycker jag namnet är ganska konstigt.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag vet en häst som kallas för Snorren, inte jätte fint smeknamn dock

Och jag äger en som heter Snorri. Efter den isländske poeten Snorri Sturlasson (Eddan, ni vet). Inte alls konstigt faktiskt.
Jag har en med ett pinsamt namn: Briar. Jag tycker att det är mycket pretentiöst och kallar honom därför för Rödluvan (jodå, fux med vita tecken)
 
Kanske nämnts tidigare, men jag att travhästen Kebab har ett jätteroligt namn :p

Edit: Åh, hittade nu ett namn som kanske inte är så pinsamt men roligt: Min Lilla Luring!:D
 
Det finns en väldigt duktig tävlingsponny som går under namnet Young Gaylord. Lite småspännande sådär!

Vi hade även en ungponny i stallet ett tag som var döpt till Undantaget. :idea: Han fick snabbt smeknamnet Lilla Grå...
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag har känt till 2 hästar som haft det föga smickrande namnet Ballen. Den ena hette Ballarat och den andra Baltazar.

Är det bara jag, eller är det vanligare med "människonamn" numera på hästar? Ex. Lasse, Alice, Stig, Jennifer etc? Min kallas för Annie. =D

Jag tror det! När jag hade kvar min häst i förra stallet var det verkligen påtagligt, haha. Vi mattar hade hästigare namn än hästarna :grin:

Hästarna hette nämligen Sofia, Olga, Tage, Nisse, Lasse och Tore :idea:
 
Det roligaste med hästar med människonamn är ju dock att folk blir helt förbryllade när man pratar häst med någon på en ickehästig plats och nämner hästarna vid namn. Typ:

"Jag red Lasse idag, men han var lite bråkig så jag fick ta i med hårdhandskarna för att han skulle göra rätt. Han är så stark när han är på det humöret!"
 
Inte direkt pinsamma namn men...

Fanns en ponny i ett stall jag stod i som hette Wavani. Och i samma stall fanns en tid en supermysig travare som kallades Broccoli...
 
För några år sedan skulle vi åka och provrida en häst vid namn Otur. ;) Namnet uttalas ju naturligtvis inte som det stavas men det gick ju inte att förklara för min mor som var ny inom islandsvärlden + skrock troende. :D
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 825
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
815
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp