Pinsamma hästnamn?

Pinsamt vet jag inte, men väldigt "malplacerat".
Finns ju en viss holländsk hopphingst med ett väldigt finskt namn. Hur kommer det sig? Holländare kan väl inte finska generellt? :confused:
Och ja, uppfödaren har ett synnerligen holländskt namn...
 
Pinsamt vet jag inte, men väldigt "malplacerat".
Finns ju en viss holländsk hopphingst med ett väldigt finskt namn. Hur kommer det sig? Holländare kan väl inte finska generellt? :confused:
Och ja, uppfödaren har ett synnerligen holländskt namn...
Vad heter hästen då? Har dålig koll på hopphästar då jag inte håller på med det eller följer med hoppning på högre nivå. Och bor ju själv i Finland så är nyfiken..

En del uppfödare döper inte sina hästar själv utan det får den nya köparen fixa, har sett det med flera importerade halvblod här, bla hästar från Tyskland så det kan väl också handla om något sånt?
 
Vad heter hästen då? Har dålig koll på hopphästar då jag inte håller på med det eller följer med hoppning på högre nivå. Och bor ju själv i Finland så är nyfiken..

En del uppfödare döper inte sina hästar själv utan det får den nya köparen fixa, har sett det med flera importerade halvblod här, bla hästar från Tyskland så det kan väl också handla om något sånt?

VDL Häkkinen N
Känns ju som ett lite märkligt namn på en holländsk-uppfödd häst....:p

Tänkte också om det kunde vara något sånt, men mig veterligen har hästen bara funnits i Holland och nu Sverige...
 
VDL Häkkinen N
Känns ju som ett lite märkligt namn på en holländsk-uppfödd häst....:p

Tänkte också om det kunde vara något sånt, men mig veterligen har hästen bara funnits i Holland och nu Sverige...
Den är döpt efter Formel-1 chaffisen Mika Häkkinen, han var ju världsmästare åtminstone en (kanske fler ggr) så han var rätt känd ;)

Antar de ville ha ett unikt namn till hästen :)
 
Finns en häst i mitt stall som heter Kebab... Ja det är hans riktiga namn, brukar annars kallas Kebbis. Kebabfärgad fux också. Sen fanns det en annan häst (vet inte om hon finns kvar) på min gamla ridskola som hette Salciccia, tyckte väl att det var lite fint först innan jag lärde mig att det är en slags korv.... För typ 10 år sedan på min första ridskola hade vi också ett fullblod vid namn Egon.

Vill köpa ett kallblod en vacker dag och kalla den Sten...
 
en bekant för många år sen hade en häst som hette Sofora...inget konstigt alls kanske om det inte vore för att namnet stavades SopHora.....:angel: Den döptes senare om till ett helt annat namn:grin:
 
En av hästarna vi har hemma heter Caries (följt av stuteriets namn) :meh:. Inte det vackraste namnet kan jag tycka, men travisuppfödarna måste ju vara kreativa. Vi kallar henne Carrie istället.
 
kollar i resultatlistorna på equipe då och då och det har kommit upp ett namn som jag lägger på minnet å skrattar lite åt, Hoppsan Hedvig Gudesjö... hade gärna velat hört storyn bakom det namnet :laugh:

Den hästen har jag sett ute på tävlingar! (Dock ej tävlat emot själv, men sett på tävlingar jag jobbat etc.)
Namnet är förövrigt underbart! :rofl:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 812
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
621
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
805
Senast: Linda_A
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp