Bukefalos 28 år!

Pinsamma saker man gjort

Det värsta minnet jag har som kommer upp är det med "den försvunna mensbindan"...........
Gick på gymnasiet, mensen kom och mina tamponger var slut. Hade jeans på mig och inser när jag går på toa att fan, var är min binda? Kunde inte hitta den nånstans, men insåg att jag varit i skolan hela dagen, och nån gång under den tiden har bindan krupit sig ut ur trosorna, ner genom byxorna och gett sig av på vift.... Får fortfarande ångest över detta, och just tankarna på HUR den tog sig ut och VAR. Har jag gått med en använd binda utstickande genom byxbenet, ligger den ute i korridoren, hur många har sett den... Frågorna är oändliga, och lär aldrig besvaras.

Hunden har bidragit till ett antal "roliga" situationer som yngre... En av de bättre var när jag hade gjort slut med min dåvarande, och hade en högst tillfällig förbindelse med en kille som inte var speciellt hundkär eller hundvan. Min hund är ganska svartsjuk av sig, för att uttrycka det milt, så när jag gick på toa en gång så hörde jag ett försynt "Duuu, din hund satte sig just och kissade i min (svindyra, italienska...) lädersoffa". Hon var väldigt billig just då kan jag säga.
 
Haha, okej då. Lite pinsamt kanske. Men mest bara roligt!

Och såklart kommer man ihåg att man läst det, när man gillar honom som Dr Who! :D

Det hade varit mycket mindre pinsamt om jag hade funnit mig i situationen och kanske varit lite trevlig och visat runt eller så. (Det hade jag nog gjort idag men jag var inte superkaxig med min engelska på den tiden) Men istället gå och gömma sig bakom sadelkammaredörren och skrämt kika fram med jämna mellanrum för att kolla om de har gått... :D

Ja han är "min" Dr Who, alltså jag började kolla på serien när han hade rollen. Så för mig är han "originalet" så att säga och det är roligt att jag har fått träffa honom! Ska erkänna att jag luktade lite på min fleecejacka som han lånade (efteråt alltså!;)) för att se om den luktade något av honom hahaha! Moget va? ;)
 
Det värsta minnet jag har som kommer upp är det med "den försvunna mensbindan"...........
Gick på gymnasiet, mensen kom och mina tamponger var slut. Hade jeans på mig och inser när jag går på toa att fan, var är min binda? Kunde inte hitta den nånstans, men insåg att jag varit i skolan hela dagen, och nån gång under den tiden har bindan krupit sig ut ur trosorna, ner genom byxorna och gett sig av på vift.... Får fortfarande ångest över detta, och just tankarna på HUR den tog sig ut och VAR. Har jag gått med en använd binda utstickande genom byxbenet, ligger den ute i korridoren, hur många har sett den... Frågorna är oändliga, och lär aldrig besvaras.

Åh fy, jag får ångest bara av att läsa om det. :crazy:
 
Det hade varit mycket mindre pinsamt om jag hade funnit mig i situationen och kanske varit lite trevlig och visat runt eller så. (Det hade jag nog gjort idag men jag var inte superkaxig med min engelska på den tiden) Men istället gå och gömma sig bakom sadelkammaredörren och skrämt kika fram med jämna mellanrum för att kolla om de har gått... :D

Ja han är "min" Dr Who, alltså jag började kolla på serien när han hade rollen. Så för mig är han "originalet" så att säga och det är roligt att jag har fått träffa honom! Ska erkänna att jag luktade lite på min fleecejacka som han lånade (efteråt alltså!;)) för att se om den luktade något av honom hahaha! Moget va? ;)
Du glömde något viktigt. Luktade den än honom och i så fall vad?
 
När jag var med min dåvarande pojkvän och hälsade på hans syster, större delen av familjen var där också, någon helgdag förmodligen. Systern och hennes familj är rätt bohemiska med dito hus - ingen dörr som går att stänga till badrummet t.ex. Så min lilla hund ("låt henne vara lös, här finns inget farligt"...) kommer plötsligt med en blodig binda som hon hittat i badrummet. Inte så pinsamt för mig egentligen men ändå....
 
Ja han är "min" Dr Who, alltså jag började kolla på serien när han hade rollen. Så för mig är han "originalet" så att säga och det är roligt att jag har fått träffa honom! Ska erkänna att jag luktade lite på min fleecejacka som han lånade (efteråt alltså!;)) för att se om den luktade något av honom hahaha! Moget va? ;)
Jag som har missat denna storyn är sååå nyfiken på att få höra den. :D

Mvh,
Lätt beroende av Doctor Who
 
Ja, tycker jag med! Och det här var liksom inte "Donken Zinkensdamm" heller, utan "Donken på Bonnvischan i Södermanland". Men nepp. De hade uppenbarligen aldrig sett en person i ridkläder :nailbiting:Börjar faktiskt undra om man kunde räkna antalet ggr de varit utanför sin ytterdörr, på ena handens fingrar? :grin:
Men här är vi så svultna på nåt sexigt att se på så vi måste ju ta vara på alla tillfällen ju att få se lite fägring,,,,,,,, :p

MacG - som bor på bonnvischan i Sörmland. :D


*Fortsätter knäppa på bannjon*
 
Men här är vi så svultna på nåt sexigt att se på så vi måste ju ta vara på alla tillfällen ju att få se lite fägring,,,,,,,, :p

MacG - som bor på bonnvischan i Sörmland. :D


*Fortsätter knäppa på bannjon*

Eh. Du är väl för det första gammal nog för att vara min pappa? :cautious:
Men "sexig" var väl knappast det bästa adjektivet att sätta på mig efter en lång tävlingsdag :rofl: :rofl: :rofl:
 
Eh. Du är väl för det första gammal nog för att vara min pappa? :cautious:
Men "sexig" var väl knappast det bästa adjektivet att sätta på mig efter en lång tävlingsdag :rofl: :rofl: :rofl:
Ja jag är gammal som själva f*n, kanske tom. lite äldre och blev kallad gubbjävel första gången för 40 år sen. :laugh:

Om du bara visste vad vissa går igång på så skulle du häpna, jag är tillräckligt gammal så jag borde ha hört det mesta men blir fortfarande förvånad ibland när dom jag minst anar öppnar limpsaxen och häver ur sig nåt otroligt. :o
 
Vad jobbigt att mens och blodiga bindor fortfarande är något att skämmas över :(
Önskar det vore slut på det..
Verkligen, liksom inkontinens som inte heller går att göra nåt åt i vissa fall. Jag har en bekant som jag känt i en massa år som fick skador iom. en förlossning som är irreparabla (nervskador) som gör att det inte funkar med knipövningar eller kirurgi och i början skämdes hon nåt oerhört men tänkte att "vafan, orka" så hon fortsatte rida men bara sommartid för rida med blöja eller i kyla var det samma som skavsår direkt. Lösningen kom jag på när jag sa "testa våtdräktsbrallor i neoprene" och sen den dagen rider hon året runt utan problem för brallorna måste iallafall tvättas eftersom hon läcker rejält utan att kunna göra nåt åt det.

Lyckligtvis har synen på oönskade kroppsutsöndringar förändrats, det är inte bara barn, gamlingar och fyllgubbar som kissar på sig eller bajsar ner sig utan det kan hända vem som helst i livets alla skeden.
 
Eh. Du är väl för det första gammal nog för att vara min pappa? :cautious:
Men "sexig" var väl knappast det bästa adjektivet att sätta på mig efter en lång tävlingsdag :rofl: :rofl: :rofl:
Nämen vet du är du kvinna och har tighta byxor på dig där allmänheten kan se dig så får du finna dig i att bli objektifierad av alla som behöver "nåt sexigt att se på" (@MacGyvers ord). Lägger du dessutom till ridattiraljer så ber du ju i princip om det.
Fel synsätt: Behöver mat efter att ha utövat intresse och utan att ha hunnit byta om
Rätt synsätt: Visar upp dig i fetischstilade kläder
Tydligen. :wtf:
 
Nämen vet du är du kvinna och har tighta byxor på dig där allmänheten kan se dig så får du finna dig i att bli objektifierad av alla som behöver "nåt sexigt att se på" (@MacGyvers ord). Lägger du dessutom till ridattiraljer så ber du ju i princip om det.
Fel synsätt: Behöver mat efter att ha utövat intresse och utan att ha hunnit byta om
Rätt synsätt: Visar upp dig i fetischstilade kläder
Tydligen. :wtf:
Ja och ju längre ut på vischan man kommer desto värre blir det, karlarna är som hungriga hundar, dom vill ha,,,,,,,ben. :o
Fast jag är av det manliga könet och inte speciellt pryd av mig så häpnar jag ibland över kommentarer. Det är fan så jag skäms ibland att jag ens känner höga vederbörande. :wtf:
 
Pappa gör bort Dressyrtjejen i mataffären - del 2 :wtf:

Stod i mejeriavdelningen. Pappa hämtade mjölk, jag läste handlingslistan. Så gick något ögongodis i ca. 20 års åldern förbi :love: Han skulle visst till kvarg-hyllan, "förvånande nog". :grin: Samtidigt kom pappa med mjölken och började scanna den. Kvarg-hyllan var precis framför vår vagn. Ögongodis stod med ryggen vänd mot oss när pappa hade scannat klart mjölken. Då pappa (uppenbarligen) vaknade på fel sida i morse väste han "flytta på dig, unge!" åt killen, när vi skulle köra iväg med vagnen. Stackars Ögongodis, som i storlek dessutom var betydligt närmare mig än min storväxta pappa, flög i luften och såg ut som O_o :eek: :nailbiting:.
Lite senare, när pappa tagit konserver och jag flingor (på varsitt håll), hade pappa förställt vagnen och gick och muttrade om det. Så hör jag/vi någon som ropar "Den är här, surgubbe!". Då är det ingen mindre än Ögongodis som hittat den åt oss. Jag tackar så snällt, medan pappa bara ger honom en sur blick. Så när jag scannat flingorna och ska iväg och hämta nästa sak, hör jag Ögongodis säga "stackars människa, vilken farsa! :wtf:" med låg röst och titta åt mitt håll :love:
 
*puffar upp tråden och hoppas på fler pinsamheter*

:angel: :D

Nå jag får väl bjuda på en
Februari i Norrbotten innebär snö, mörker och kyla och så även denna vinter, med undantag för lite blida där i mitten.
Nå jag hade tagit mig till kusten med bilen för ett besök på universitetet och efter avslutad föreläsning tog jag mig till parkeringen för att ta mig hem igen. Hittar den översnöade bilen och sticker in nyckeln för att låsa upp eländet samtidigt som jag svär för att jag glömt att ställa timern på den eländes diesel värmaren. Nyckeln går i men hur jag än vrider och vänder på nyckel så går inte centrallåset upp och således kommer jag inte in i bilen heller, i och med att låste har tjorvat tidigare prövade jag även att använda låssprayen som jag hittade i jackan, som inte det heller hjälpte. Vid detta lag var jag både hungrig och väldigt kissnödig, även något desperat , så samtidigt som jag plockar upp min mobil för att ringa min make, och börjar ta mig mot en närbelägen toalett. Ser jag i ögonvrån hur en gänglig man knallar fram till bilen ( min bil, som jag prövat åtminstone i en timme all låsa upp) "blippar" med nyckel, startar bilen plockar fram en liten sopa ur bilen, borstar bort snön, skrapar rutorna och kör iväg..
Min bli stod ett par rutor bort
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 897
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp