Bukefalos 28 år!

Pinsamma saker man gjort

Bjuder på en historia från tiden när man hade axelvaddar.
Vi var ett gäng på solsemester som efter ett par tequila fick för oss att bada i en pool vi passerade. Efteråt svor jag över blusen som var väldigt besvärlig att knäppa. Förklaringen till det fick jag i taxin på väg hem när en av de andra pekar på mig och gapskrattar. Jag har tagit på mig blusen ut och in så axenvaddarna står rakt upp.
 
Kan bjuda på en, var på tävling och vaknar klockan halv fyra på morgonen av att jag har kraftig mensvärk och dessutom riktigt dålig i magen, i hate you mens:turd::wtf:.
Vanligtvis har jag alltid smärtstillande i hästbussen men inte den här gången, dom hade min chef i sin necessär. Iom att jag mådde så dåligt så fick jag vackert väcka honom klockan 4 på morgonen, efter en halvtimmes lidande och sittande på muggen. Han undrade vad jag blivit förgiftad av (jag sa att jag hade ont i magen och behövde smärtstillande), men till sist så var jag tvungen att säga att jag inte alls var förgiftad eftersom han jagade upp sig så och fortsatte tjata om matförgiftning. Nej boss, jag har mensvärk fick jag till sist säga :rofl::rofl::rofl::rofl: Kan tillägga att min chef vanligtvis aldrig går upp innan klockan 0900, speciellt inte då vi var ute i baren halva natten innan.
Helt klart pinsamt i min bok!
 
Haha här var ett par guldkorn att läsa :laugh: Så till mina egna pinsamheter... :o

Stod i gången och borstade hästens svans, hästen stod lös och dörren öppen - preciiiiis som vanligt. Just den här dagen tycker väl hästen att han ska gå ut och lufta sig lite så han knatar långsamt ut på gården och jag hänger och drar allt vad jag kan i svansen samtidigt som jag i princip skriker STANNA! Ett tiotal meter utanför stalldörren stannar han snällt och förstår inte alls varför jag är så hispig. Får snabbt tag i hans man och leder in honom i stallet och hoppas att ingen i boningshuset (där typ alla fönster vetter ut mot gårdsplanen och jag vet att frun är nyfiken) såg det där. Nu i efterhand kan jag skratta åt det själv, det måste sett sjukt roligt ut. Frun nämnde aldrig något om det men jag kan väl bjuda på den...

En annan gång skulle jag upp på honom barbacka mha en pall och trampar för långt ut så pallen och jag skramlar in under magen. Typ 20 meter bort står mamma och pratar med frun på gården och de ser givetvis allt. Fy vad pinsamt jag tyckte det var. Skrattar åt det idag :D

Jag och en kompis hade bråttom till en lektion när vi gick i högstadiet. Vi sprang alltså. Kommer från sidan mot en dörr, jag är först så jag drar upp dörren och springer in. Eller ja, jag ramlar in. På något sätt har min högerfot fastnat i dörren samtidigt som jag öppnar den så jag faller handlöst rakt in i korridoren och som tur är så ser bara min kompis det som kommer bakom mig. Lite längre fram satt några killar i nian (jag tror jag gick i sjuan) och fattar ingenting (som tur är!) när vi kommer runt hörnan, gapskrattandes.

Hade en crush på en kille i en parallellklass när jag gick i åttan och vid ett tillfälle så kom hela hans gäng runt hörnet. Precis då så puttar mina två bästisar mig hårt mot gänget så jag frontalkrockar rätt ordentligt med killens kompis. Jag ville bara sjunka genom jorden... :o

Ännu en högstadiehistoria; var på toaletten och hade fått för mig ett tag att jag inte skulle sitta på ringen så jag håller mig precis ovanför. Problemet var att jag var så nödig att strålen stod åt alla håll och mina byxor blir nedkissade vid bakfickorna. Och alla som har varit jättenödiga och försökt stoppa strålen vet att det är nästan helt omöjligt så det kommer en del. Förfärad tar jag på mig byxorna (som är mörka så det syns inte jättemycket tack och lov) och försöker torka så gott jag kan men inser snabbt att det inte går. Det var dessutom lunchtid och toaletten låg givetvis precis vid matsalen. Jag skyndar mig utomhus och hoppar ner i snön och när jag kommer in igen ser jag till att det finns snö kvar på byxorna så ingen ska misstänka något. Herregud, det var pinsamt.

Och så en menshistoria... Jag har alltid haft kraftig blödning, ffa de två första dagarna. Hade gympa i skolan och så var det dusch efteråt. Jag använde inte tampong på den tiden så bindan var rätt full efter fysisk aktivitet plus att så fort jag tog av mig droppade det på golvet. Så jag skyndar mig in i duschen och håller ena handen där nere, duschar så fort jag kan och springer ut för att ta på en ny binda. Då hör jag en annan av tjejerna från duscharna skrika "VEM FAN HAR BLODAT NER GOLVET I DUSCHEN? SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!" och jag skämdes som fan :o Vi kände knappt varandra i klassen heller eftersom vi kom från olika skolor efter sexan.
 
Dressyrtjejen lyckas igen...

Kom hem från stallet för en stund sedan. Skulle precis som vanligt låsa upp ytterdörren. Både dörr och lås kan vara rätt så bråkiga såhär års när det är omväxlande fuktigt/torrt väder och dito kallt/varmt. Stod och lirkade och lirkade med nyckeln. Fan, låsj*vln har packat ihop helt, tänkte jag :rage: Höll på säkert i 10 min och lirkade. Övervägde tillslut om jag skulle försöka slå in dörren eller något. Tills en granne av modell "Tant Agda, 80" kom gående. Tänkte först inte på det, tills hon stannade mitt bakom mig och med mild röst sa "Du har inte provat med någon av de andra nycklarna? :D". Tittar på henne, och tittar sedan på nyckelknippan. Inser att jag i ca. 10 min tid försökt låsa upp ytterdörren med nyckeln till släp-låset. :banghead: :meh:
 
Jag orsakade precis en brandkårsutryckning genom att rosta kaffe. :o Visst att det luktar ganska starkt, men jag tycker ändå att det är rätt märkligt att man kan missta kaffelukt för brandrök. Tydligen hade någon på en högre våning ringt och larmat. Det är riktigt fint väder idag, så folk har väl fönster och balkongdörrar öppna.

Brandmännen som ringde på min dörr log brett redan när jag öppnade, så jag tror inte att det är första gången de är med om detta - de kände nog igen lukten direkt när de kom till min våning. Men herregud, jag ville bara sjunka genom golvet.

Får åka till föräldrarnas villa nästa gång jag ska rosta kaffe, antar jag...
 
Jag har gått rakt fram till Ralf Gyllenhammar på krogen och börjat prata om hur lik han är sångaren i mustasch. Han sa inget utan var bara trevlig. Insåg mitt misstag dagen efter.:o

Här även hejjat på honom på stan efter detta, då jag känt igen honom men inte kunnat placera honom och trott att jag känt honom. :angel:

Vet inte varför min hjärna envisas med att inte känna igen honom.
 
Jag orsakade precis en brandkårsutryckning genom att rosta kaffe. :o Visst att det luktar ganska starkt, men jag tycker ändå att det är rätt märkligt att man kan missta kaffelukt för brandrök. Tydligen hade någon på en högre våning ringt och larmat. Det är riktigt fint väder idag, så folk har väl fönster och balkongdörrar öppna.

Brandmännen som ringde på min dörr log brett redan när jag öppnade, så jag tror inte att det är första gången de är med om detta - de kände nog igen lukten direkt när de kom till min våning. Men herregud, jag ville bara sjunka genom golvet.

Får åka till föräldrarnas villa nästa gång jag ska rosta kaffe, antar jag...
När man får oväntat besök … :D
 
Jag orsakade precis en brandkårsutryckning genom att rosta kaffe. :o Visst att det luktar ganska starkt, men jag tycker ändå att det är rätt märkligt att man kan missta kaffelukt för brandrök. Tydligen hade någon på en högre våning ringt och larmat. Det är riktigt fint väder idag, så folk har väl fönster och balkongdörrar öppna.

Brandmännen som ringde på min dörr log brett redan när jag öppnade, så jag tror inte att det är första gången de är med om detta - de kände nog igen lukten direkt när de kom till min våning. Men herregud, jag ville bara sjunka genom golvet.

Får åka till föräldrarnas villa nästa gång jag ska rosta kaffe, antar jag...

Jag hoppas de fick kaffe :) plus att var någon av dem snygg? :D
 
Tror inte jag berättat nedanstående, så tar mig friheten att det nu även om det inte är några "nya" pinsamheter.

Historier anno maj 2016 - NO labb i skolan
Var nere på det fysiska gymnasiet och skulle NO-labba. Detta var bara någon vecka innan jag tog studenten.
Vi var typ 12 st - 2 tjejer och 10 killar. Klassrummet var ganska litet/trångt, så det var rätt trångt mellan bordsraderna. Vi jobbade i par. Jag blev ihop-parad med en jättesnygg (:love:) kille som också var fotbollsspelare i ett känt Stockholmslag - men som i grunden kom ifrån ett annat nordiskt land. Hur som, jättetrevlig och snygg, som sagt. :love:

Första laborationen var att testa sin blodgrupp. Då jag inte är sådär väldigt överförtjust i nålar/sprutor (milt uttryckt) kände jag direkt "det här kommer aldrig gå". Samtidigt ville jag inte riskera att få dåligt betyg/omdöme på labben då jag på inlämningarna låg på A-B nivå. Jag var alltså tvungen att på något sätt testa min blodgrupp - men iddes inte göra det själv. Lösningen? Mr Snygg fick göra det på mig! :love:
Och nej, jag vill inte höra hur riskabelt det är ur blodssmittesynpunkt, ingen av oss hade/har några smittsamma sjukdomar, och hittills (11 mån senare) har ingenting hänt.
Kanske inte direkt "pinsamt" så, men ytterst speciellt ändå.

Som sagt var det allmänt trångt i lokalen och bordsraderna stod tätt. Jag hade, dumt nog, bara mitt 1 m långa hår uppsatt i en hästsvans. Denna försökte jag hålla ifrån att falla över axeln. Men varje gång jag "slängt över den" tillbaka på ryggen, tyckte jag den kom i retur. Tänkte att den slog i bakomliggande bordskant eller något. Men hur varsamt jag än la håret tillbaka på ryggen kom det tillbaka.
Senare på kvällen blev jag varse att killen som satt bakom mig tuggat hår hela lektionen. :angel:
 
Överförfriskad Ainasoja fick en knuff av en karl i baren och blir flyförbannad för att hon hällde sin öl över sig.

Efter att ha skällt ut "karln" så kuttrade hon snällt: Nej men oj. Jag kände inte igen dig utan din lila peruk....

Babsan utan scenkläder :rofl:
 
Senast ändrad:
Har nämt detta förut men tar en repris då.
Ska rida barbacka och eftersom jag inte behärskar tekniken att hoppa upp från backen så måste jag stå på något. Ställer mej på brunns locket. Tar sats. Och hoppsan, där låg nightcrawler på backen och tugga grus. Brorsan och brorsdotter skrattar så dom nästan kiknar. Hade gjort detta misstag en gång tidigare men då utan publik och då var jag kvick upp på benen för att oroligt kolla om nån såg mej.

Var och storhandla med bror och hans familj på Willys. Det brukar ju ofta finnas lite såna där ställen där man får provsmaka mat och sånt. Och Nightcrawler hade nån gång inte tänkt sig för när bror nämnde att jag att sprang runt och snek gratismat. Jag råkade nämna nått om att gratis är gott. Tidigare nämnda brorsdotter piper iväg till ett sånt där litet ställe med gratismat ( lärt sig av den bäste), och när hon ser att jag kommer så ropar hon så halva Willys hör. "Nightcrawler, gratis är gott " dessutom ser ungen alldeles överlycklig ut. Nightcrawler avlägsnade sig fort till en annan del av affären.
 
Jag gjorde en fin vurpa igår och såg nog ut som Mr Bean ungefär. Parkerar utanför posten och ska ur bilen. Det lutar lite snett neråt och nu när snön är borta så är det ju massa sand och smågrus överallt. En hel hög har bildats precis där jag parkerar. Så jag kliver ur bilen och benen bara drar iväg åt alla håll och jag ramlar. Sen kommer jag knappt upp, klänger och drar i bildörren samtidigt som benen glider åt alla håll. Till slut kom jag upp och skammen var total.
 
Jag gjorde en fin vurpa igår och såg nog ut som Mr Bean ungefär. Parkerar utanför posten och ska ur bilen. Det lutar lite snett neråt och nu när snön är borta så är det ju massa sand och smågrus överallt. En hel hög har bildats precis där jag parkerar. Så jag kliver ur bilen och benen bara drar iväg åt alla håll och jag ramlar. Sen kommer jag knappt upp, klänger och drar i bildörren samtidigt som benen glider åt alla håll. Till slut kom jag upp och skammen var total.
:rofl: :rofl:
 
Kom på en till pinsam grej. Jag gick i ett tjusigt gymnasium i Stockholm, de flesta som gick där hade ganska täta päron. Alla och jag menar alla klädde sig på den tiden i filippa K jeans som var uppvikta nertill samt linne och skjorta till det hade man vita converse det var någon slags skoluniform kan man nästan säga. Jag hade också fillippa K men brukade spexa till det ibland och klädde mig gärna i sjuttiotalsinspirerade kläder, dessutom hade jag frångått normen att ha en skepparkavaj som ytterplagg och valde en kappa som var lackerad.
När jag var med mina polare kände jag mig rätt ball men när jag gick själv så var det lite jobbigt tyckte jag. Oftast så valde jag därför att gå ut en sidoväg när jag gick själv men just den här dagen kände jag mig ovanligt säker på mig själv och bestämde mig för att ta stora utgången, jag skulle bara ut och köpa lite snask i tobaksaffären över gatan och det var bråttom för rasten var kort.
Jag bestämmer mig helt sonika för att ta snabbaste vägen genom de stora portarna och ut till trappan där alla coola människor stod och rökte (fast man absolut inte fick).
Den där trappan ledde ner till en enorm skolgård som man var tvungen att traska över för att ta sig ut från skolområdet.
I alla fall, just den här dagen var det rätt kallt och jag hade på mig min lackkappa, jag kliver ut genom dörrarna till alla balla människor som står och röker och snackar så där som balla, kaxiga människor snackar med varandra och tar första steget ut för trappan. Första steget går bra men sen halkar jag till, hoppar upp i luften och slår en perfekt klackspark samtidigt som jag släpper mig så att det dånar om det... Jag landar stiligt på fötterna och fortsätter att gå. Det blev helt tyst i trappan och jag känner hur blickarna bränner i ryggen, men ingen säger något. Det var bara att fortsätta att gå hela den långa vägen till utgången. Jag kom inte tillbaka mer den dagen. Så här i efterhand inser jag att de måste ha trott att jag gjorde det med flit. Jag tror att de blev lite rädda för jag vek av så mycket från normen.

Idag önskar jag att någon hade filmat det för det måste ha sett så fruktansvärt kul ut...
Oherregud, jag skrattar så jag gråter!!!! :rofl::rofl::rofl::rofl::cry::cry::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Kom på en annan lite skämmig grej som inget vet att jag gjort, tills nu. Jag sov på hotell igen och hade varit ute på stor middag kvällen innan. På väg tillbaka till rummet efter frukosten ligger ett par trosor för sig själv i korridoren och jag skämtar med de andra om vad som föregått under natten. När jag passerar dem igen på väg från rummet inser jag att det var mina trosor, jag måste gjort klassiker och dragit av mig byxor och trosor kvällen innan och sen missat att de var kvar i byxorna när jag gick för att äta frukost.

Tur de ramlade ut i korridoren och inte i kön vid buffén. Hur dyra de än var när jag köpte dem så var de inte värda risken att någon skulle se när jag plockade upp dem, så de fick ligga kvar som samtalsämne åt de andra gästerna och hotellpersonalen. :angel:
:rofl::rofl::rofl::rofl::cry::cry::rofl::rofl::rofl::rofl:
Gudars..jag dör.. :rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 900
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp