Pioneer sadlar?

G

gneignei

Finns det ingen återförsäljare kvar i Sverige? Köpte en Pioneer sadel till Gneisti och jag bara älskar den men jag kan inte använda hans sadel på Solen eftersom han har en helt annan rygg än Gnei.

Finns de att få tag i eller finns det likvärdiga sadlar till vettigt pris, Pioneer är ju inte en direkt dyr sadel.
 
Sv: Pioneer sadlar?

Jag tror inte det finns ngn återförsäljare numera?
De är väl inte direkt 'nya' nu och det finns massor på begmarknaden.

Det som jag upplever neg med pioneer är att de är så långa i sitsen att jag som har korta ben inte får ett dyft stöd och bara halkar omkring i sätet.
Sedan tror jag de har stigläderfästena lite långt fram.
(gör att man för fram skänkeln och det gärna blir stolsits)

De är billiga begagnade och om du hittar en som inte är för smal så har du nog en bra sadel. Jag vet iaf en bukare som har en till salu, får se om hon dyker upp i tråden och pm'ar dig. (hon hade iaf,kanske har fått sålt den?)
 
Sv: Pioneer sadlar?

Om din andra häst är olik i ryggen så passar kanske inte en Pioneer. De är gjorda för raka ryggar. Det finns säkert en hel del beg, särskilt där du bor. Globus har rel billiga sadlar annars. Finns trådar om sadlar. Syntetsadlar finns också för under 4000:-
 
Sv: Pioneer sadlar?

jodå, han är rak men säker en halvmeter mindre i omfång ;) Solen är modell liten skit och finlemmad medan Gnei är modell bred bastant kille, Jag är ganska kräsen när det gäller sadlar som jag tycker är sköna och pioneeren är verkligen skön att rida i.

Syntetsadlar är jag ingen big fan utav

Linnk. Stolsits har jag faktiskt inte märkt av, kanske beror på att jag är fruktansvärt svankig och överkroppen väldigt rak?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pioneer sadlar?

Det finns ju flera olika modeller av Pioneer sadeln, som passar olika bra till olika ryttare. Vi har två Pioneer sadlar i stallet. Den ena av dem var jag med och provade ut, då fick jag se flera av modellerna.
Sadlarna vi har i stallet är också väldigt olika. Den ena är med åt dressyr hållet, den tycker jag att jag sitter bäst i, men den är även mindre och passar därför mig bättre.
Min ena Pioneer köpte jag begagnad på hastnet. Hade tur och hittade pållens gamla ägare, som sålde hans gamla sadel... =)
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Sorgsen
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 444
Senast: Myrten
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
851
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 241
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp