Plastikkirurgi och ideal (Utbruten från Kroppshets)

Att operera sig av medicinsk anledning (vilket jag gjort, kommer inte gå in på det närmare eller visa dig bilder då det inte angår dig faktiskt) tycker inte jag är utseendefixerat. Isåfall är det lika utseendefixerat att laga en bruten arm eller en trasig snippa efter förlossning.

När utseendet blir det viktigaste i ens liv, då är man utseendefixerad. Sen vad/vilken nivå det läggs på är ju individuellt, för nån som föredrar au natural är det kanske fixerat att ens sminka sig lite. Medan nån annan har en annan tolkning.

På vilket sätt är fillers medicinskt motiverat?
 
Jag tror att viss typ av fillers (botox) kan användas mot spänningshuvudvärk, migrän, tandgnissling mm. Har jag hört i alla fall men vet inget om evidensen.

Fast botox mot migrän är inte "fillers".
Och botox är botox, fillers är fillers.
Inte samma sak.
Och @BernT . Fillers räknas som kirurgisk åtgärd (och Socialstyrelsen överväger att kräva att den som ger injektionsbehandling framöver ska ha en medicinsk kompetens).
 
Fast botox mot migrän är inte "fillers".
Och botox är botox, fillers är fillers.
Inte samma sak.
Och @BernT . Fillers räknas som kirurgisk åtgärd (och Socialstyrelsen överväger att kräva att den som ger injektionsbehandling framöver ska ha en medicinsk kompetens).
Den som gör fillers på mig är plastikkirurg så jag välkomnar ett sådant beslut! Jag förstår inte de som går till typ hemmalärda.
 
För mig, mer känslomässigt än principiellt, är det omöjligt att föreställa mig att jag skulle utsätta mig för typ sjukvård utan starkare anledning än hur jag ser ut.

Folk som gör diverse estetiskt motiverade behandlingar, har de inget emot just det där att BLI BEHANDLADE?

Jag tycker tom att det är jobbigt att gå till frisören av det skälet. :p
 
För mig, mer känslomässigt än principiellt, är det omöjligt att föreställa mig att jag skulle utsätta mig för typ sjukvård utan starkare anledning än hur jag ser ut.

Folk som gör diverse estetiskt motiverade behandlingar, har de inget emot just det där att BLI BEHANDLADE?

Jag tycker tom att det är jobbigt att gå till frisören av det skälet. :p
Ser det inte så, utan mer som ''skönt att få hjälp med problem x'' tex med mina operationer. Typ fillers känns inte om en behandling eller vad jag ska säga. 10 min plåga sen är det klart typ.
 
För mig, mer känslomässigt än principiellt, är det omöjligt att föreställa mig att jag skulle utsätta mig för typ sjukvård utan starkare anledning än hur jag ser ut.

Folk som gör diverse estetiskt motiverade behandlingar, har de inget emot just det där att BLI BEHANDLADE?

Jag tycker tom att det är jobbigt att gå till frisören av det skälet. :p

Jag har inget emot att bli behandlad, men har svårare att förstå narkosbiten. En nära vän till mig är anestesisyrra och vi har pratat lite om att just utsätta sig för narkos när det inte är nödvändigt. Jag har tagit bort några födelsemärken av estetiska skäl och där har det ju skurits och sytts och härjats. Men det är väl ungefär så långt jag personligen är villig att gå.
 
Jag har inget emot att bli behandlad, men har svårare att förstå narkosbiten. En nära vän till mig är anestesisyrra och vi har pratat lite om att just utsätta sig för narkos när det inte är nödvändigt. Jag har tagit bort några födelsemärken av estetiska skäl och där har det ju skurits och sytts och härjats. Men det är väl ungefär så långt jag personligen är villig att gå.
Fast det är inte så många kliniker/kirurger som går med på att operera under lokalbedövning. Jag har frågat inför min lipo och inte ens där (ett rätt enkelt ingrepp ändå) vill de göra under lokalbedövning. Så vill/behöver man operera sig får man ju göra som kirurgen bestämmer.
 
Fast det är inte så många kliniker/kirurger som går med på att operera under lokalbedövning. Jag har frågat inför min lipo och inte ens där (ett rätt enkelt ingrepp ändå) vill de göra under lokalbedövning. Så vill/behöver man operera sig får man ju göra som kirurgen bestämmer.
Fast din fettsugning för att få smalare lår är väl inte medicinskt motiverad, antar jag?eller har jag missuppfattat något?
 
Fast din fettsugning för att få smalare lår är väl inte medicinskt motiverad, antar jag?eller har jag missuppfattat något?

Beror väl på hur en ser det. Eftersom jag får stora köttsår av nuläget så jo till viss del. För nej man kan inte bära nån form av ''skav-skydd'' när en är naken, på stranden eller har korta sommarkläder. Då väljer jag hellre att göra något åt det eftersom det är såhär jag är byggd och att deffa mer gör ingen skillnad eftersom man inte kan punktförbränna fett. Medicinskt motiverad som i att jag dör om jag inte gör den så nej. Men motiverad med att det kommer avhjälpa ett medicinskt problem. Köttsår blir infekterade, speciellt i värmen.

Men jag har ingen som helst skyldighet egentligen att motivera varken för dig eller någon annan varför jag opererar mig.
 
Beror väl på hur en ser det. Eftersom jag får stora köttsår av nuläget så jo till viss del. För nej man kan inte bära nån form av ''skav-skydd'' när en är naken, på stranden eller har korta sommarkläder. Då väljer jag hellre att göra något åt det eftersom det är såhär jag är byggd och att deffa mer gör ingen skillnad eftersom man inte kan punktförbränna fett. Medicinskt motiverad som i att jag dör om jag inte är gör den så nej. Men motiverad med att det kommer avhjälpa ett medicinskt problem. Köttsår blir infekterade, speciellt i värmen.

Men jag har ingen som helst skyldighet egentligen att motivera varken för dig eller någon annan varför jag opererar mig.
Du får varje sommar stora infekterade köttsår på insidan låren?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp