Bukefalos 28 år!

Plocka upp hundbajs eller.....

Angelina

Trådstartare
Min hund har diarré och har bajsat en del på vår gräsmatta :eek:
Igår när jag stod ute dök frågan upp: Vad gör man om man är "på stan" och hunden har diarré (som man inte visste innan såklart för då hade man inte gått på stan med vovven)? Lämnar man bajset för det är ju inte riktigt möjligt att plocka upp??

Ja, det här är en jätteonödig fråga, jag vet :o

Mvh Angelina
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Diarre är väl sällsynt någon har, dvs allt kommer ut i flytande form. Äkta diarre är ju allvarligt....MEN lösskita som de flesta anser vara diarre går väl att skrapa upp så gott det går från trottoaren ;)
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Tja du. Det är inte så mkt att göra. Har ju själv en hund nu som har kräk- och diarre sjukan sedan i måndags. Inte så kul. Gräsmattan utanför ser inte allt för trevlig ut. Plockar ju alltid upp efter hundarna i vanliga fall, men nu när tiken behöver ut typ var 2-3 h timmer/dygnet runt. :crazy: :cry: så börjar väl grannarna snart klaga. De ser ju inte att hunden har diarre och att det inte går att få upp. Men ingen har klagat än... :crazy:
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

De gånger vi råkat ut för att nån av hundarna varit lösa i magen har vi ändå försökt få upp så mkt som möjligt i påsen/påsarna. Hundskit är alltid otrevligt att kliva i och det är inte mindre otrevligt för att det är löst. Även om man inte får upp allt så går det att få upp det mesta iaf. :p
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Jag tar upp så mycket som det går. Oftast får man upp mer än vad man tror. Det som är totalt bajsvatten förvinner nog med nästa regn... Min ena hund sprutlackerar hela skogen här uppe just nu...
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Men hur håller man sig ifrån att spy?? Min andra hund hade diarré för några veckor sedan och hon bajsade inne flera gånger. Det var jättesvårt att få upp och då använde jag ändå en massa hushållspapper.

Jag antar att alla inte är lika kräsmagade som jag (jag fixar att se men inte lukten..).

Mvh Angelina
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Spy? Nja det slutade jag med för flera år sedan :) Det ska mycket till innan jag får kväljningar. Man härdas ju *he he*

Nu måste jag rusa ut med diarréhunden!!
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Andas genom munnen :eek: , låtsas att det är chokladsås :d och tänk på att det inte måste vara lika torrt och rent ute som man vill ha det inne. ;)
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

GaurdianAngel skrev:
Tja du. Det är inte så mkt att göra. Har ju själv en hund nu som har kräk- och diarre sjukan sedan i måndags. Inte så kul. Gräsmattan utanför ser inte allt för trevlig ut. Plockar ju alltid upp efter hundarna i vanliga fall, men nu när tiken behöver ut typ var 2-3 h timmer/dygnet runt. :crazy: :cry: så börjar väl grannarna snart klaga. De ser ju inte att hunden har diarre och att det inte går att få upp. Men ingen har klagat än... :crazy:

Då kan du låtsas att du tar upp, så är det ingen som tror att du struntar i det :)
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Mia_R skrev:
Andas genom munnen :eek: , låtsas att det är chokladsås :d och tänk på att det inte måste vara lika torrt och rent ute som man vill ha det inne. ;)

Jo, jag brukar försöka göra så men får jag in den minsta lukt i näsan är det kört. Men upp måste det, så det är bara hoppas att man hinner få upp det medan man "bara" har kväljningar. Sedan är det högsta fart till toan :eek:

Mvh Angelina
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Tippan skrev:
Spy? Nja det slutade jag med för flera år sedan :) Det ska mycket till innan jag får kväljningar. Man härdas ju *he he*

Nu måste jag rusa ut med diarréhunden!!

Åh, jag vill också härdas :bump: Men har jag inte vant mig efter tre hundar och två barn finns det väl inte så stort hopp :(

Min vovve mår bättre idag och äter sitt ris så snällt. Hoppas din hund också mår bättre, det är inget kul med sjuka hundar.

Mvh Angelina
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Grana skrev:
Då kan du låtsas att du tar upp, så är det ingen som tror att du struntar i det :)

Jag har låtsas någon gång när jag glömt ta med påse, det känns lite fånigt men så länge man slipper få skäll är allt bra :o

Mvh Angelina
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

jag säger bara; bajs i all ära, men är det något som får mig att må illa så är det spyor. de är inte så farliga om det bara är gul vätska, men har det något innehåll eller slemklumpar då gäller det att försöka hålla emot kväljningarna... (mår illa bara jag tänker på det)
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Som 5 spyor på hundfällarna som bl.a bestod av uppäten bajs :D Inte ens det fick mig att få kväljningar! Inte nästa kaskadspya på min matta heller. Det var rätt så intressant innehåll...

Däremot så fick jag kväljningar dagen efter när jag skulle ta bort det värsta för att sätta dem i tvättmaskinen. Då var de kalla och slemmiga *huga*
 
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

ett tag trodde jag att du hade fel på din kräkreflex, men du är kanske mänsklig ändå? ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Plocka upp hundbajs eller.....

Tja, det är ingen som plockar upp efter en människa som super sig full och spyr och det är ju självvalt.
En hund som är dålig är "undantagstillstånd" enligt mig, då plockar jag inte upp. Olyckan händer ju bara en gång ändå, sen vet man att den är dålig och undviker civiliserade områden ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
3 600
Senast: Tonto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 655
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 965
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp