Bukefalos 28 år!

PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Ja men kan du inte ändra inställningarna på din DVD? Jag tror att man kan göra det! Hade ngt liknande problem (tror jag) å en av mina mer tekniska vänner kom hem och fixade det..... Alltså hör med det stället där du köpte DVD:n eller kanske kan du hitta ngt i instruktionsboken...........En liten tanke...Lycka till!!!:banana:
 
Sv: PNH- Någon?

Jättebra, ska kolla det. Det vore ju bra om det var så lätt åtgärdat.
Tack för tipset!

Hälsningar Maggie
 
Sv: PNH- Någon?

Jag har fått välkommst DVD, sep, okt och nov dvd. Jag har fått startpaketet men bara ett lösenord, skulle få ett till lösenord så jag kan komma in på forumet.
 
Sv: PNH- Någon?

Det står ju på hemsidan att det är region 1 på DVD på den nya level 2 paketet. Kan du inte titta på datorn så länge?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: PNH- Någon?

Uää, jag har kört fast :cry: Just nu går ingenting! Vi funkar inte alls. Han "släpar" benen efter sig när han kommer till mig i hagen. Från att tidigare travat och gnäggat så kommer han inte förrän jag gått in och är nästan framme vid honom. (Han är har varit halt men är nu friskförklarad och färdig för igångsättning.) Han springer glatt omkring med polarna i hagen så han är pigg och glad annars.

I paddocken är han helt omotiverad och när vi är utre är han stissig och blåser upp sig som en knas när han ser andra hästar. För 1 månad sen kunde vi vara ute coh han brydde sig inte ett jota om nån eller något annat.

Han har svårt att "ge mig bägge ögonen" så jag försöker att inte pressa honom utan snarare backa så att han kan få självförtroende. Han är superkänslig och har lätt att tappa självförtroendet om han inte förstår, han har också svårt för om jag känner mig osäker så det är något vi verkigen fått kämpa med eftersom jag var rädd för honom förut. Men det har gått bra fram till för drygt två veckor sen och nu går ingenting!

Jag känner mig så lesden och omotiverad och tvivlar på om jag verkligen är rätt person att hjälpa en så känslig och tuff häst. Han kanske förtjänar bättre? När vi var i hagen ett helt gäng så ville han "prata" med alla utom mig. Han känner sig uppenbarligen pressad på nåt sätt i mitt sällskap. Vad kan jag göra???

Nån som vill kommentera? Nån som känt likadant? Blääää, var tvungen att skriva av mig lite. Känner mest för att krypa under täcket och komma fram nästa millennium...
 
Sv: PNH- Någon?

Jätte lätt att göra din DVD till region fri, eller byta från region 2 till region 1. Jag har fler DVD i huset och hyra's hus och jag har ändrat alla. Min level 1 beställde jag från usa innan det var i sverige. Så det är på NTCS men svenska dvd är PAL. Du kan ändra dvd'n och sen beror på vad du har för tv'n om det är gamalt eller nyare så behöver du ändra den med till "automatisk"... känning (vet inget annat ord) av formatet. Om du skriver vad du har för dvd så kan jag skicka dig instruktioner hur man ändra just den modellen. Eller du kan söker själv. Vad är det för märke och modell typen?
 
Sv: PNH- Någon?

Chin up! Tröst är på väg...men först måste jag köra min man nånstans så det kommer imorgon! :D

Du är precis den matte han behöver...du bryr dig!
 
Sv: PNH- Någon?

Nu har jag beställt och betalt nya level 2 boxen, så nu måste man ta och koda DVD spelaren om jag skall titta på filmerna där. Till vidare får jag titta på datorn.

Ni som har fått nya level 2 boxen, hur är innehållet? Jag själv har gamla level 2 boxen. Vad är skillnaden?
 
Sv: PNH- Någon?

Hej

Ja det har inte gott bra för oss här, på onsdag fick vi ser att en av våran ko var sjuk. Så var vi tvungen att kämpa under kvällen att hålla henne vid liv. Men till slut igår var vi tvungen att avliva henne. Det kändes att jag är i fel branchen (har haft mycket otur med kalvningen, förlurade 2 kvigor och 3 kalvar innom 4 månader). Även att dem är kor så är dem fortfarande våra småttingar. :love:

Så gick jag inne i huset och vet du vad satt på brodet? Ett paket från Parelli! Level 2 har kommit + jul paket (3 dvd)! Det omedelbart kändes lite bättre. Vi har tittat på "my horse won't go" och "the catching game", man för alltid nåt nytt.

Så då tänkte jag på dig...:D Jag vet precis hur du känner. Jag har också känt det själv med vissa hästar. Men det är vad PP säger och jag till min studiegrupp. Var inte rädd att går lite bakåt. Om det inte fungera, har nåt i eras kommunication pajat. Om ni är i level 2 ta dig och hästen tillbaks till level 1 och börja om. Du stanna inte kvar lika länge men då kanske ni hitta vad som saknas. Även Linda har gjort det med sin level 3 häst. Och som sagt. Du är den rätta matte för du bryr dig. Du bryr dig så pass mycket att du har hittat ett sätt att ändra dig själv. Fortsätt och kämpa på.

Och föresten om det är bara att har honom komma till dig, har du sett "the catching game"? Det var väldigt intressant saker om allt du har förklarat. I början av video så Patt prata med en kille och säger o.k. "can you go catch your horse?" och killen bara vistlade och hästen på en gång började att springa till honom (från en flock och bete) och kom stog bredvid honom, lungt och fint. Bryde inte ett dugg att det fanns andra hästar och bete där. Min man sa att jag skulle stanga munen innan flugarna skulle komma. ha ha. Jag sa att "det vill jag har!". Ja, mina komma när jag visla men inte på detta fart. Mina är mer på "farfars takt".

I annat ord. Jag vet jag är i rätt branchen, som du är rätt matte. Det är synd om korsarnär det går snett men när dem är frisk är dem lyckliga djur. Och jag med. (hmm that didn't sound right). Och jag ska kämpa på båda med arbetet (gården) och mina hästar. Jag tycker inte om bakslaget men det ska inte "slow me down". Och inte du heller!:banana: :banana: :banana:

Ps... Jag fick Level 2 som en jul klapp från min man. "on one condition!" Att jag gör min level 1 assesment video och skicka in det, innan jag får titta på level 2. SÅ...nu är jag tvungen att göra det på mellan dagarna. Wish me luck! Har ni gört det än?
 
Sv: PNH- Någon?

Jag har inte fått tittar på DVD'n än (jag får itne) men hur dem har gjort med dem kort dem har kanske är nåt. Sen kom det med djur färg (ett sorts "crayon" till päls djur som kan tvättas bort. Det ska blir intresant att ser vad den är för. Jag också har gamla 2 boxen med om dem har gjort som level 1's nya så den här måste vara brättre!:D Har du sett nya level 1?

Som sagt i ett annan tråd det är jätte lätt att koda om dvd spelaren. Om du inte hitta själv skriv "make and model" av din dvd, så kan jag hjälpa till om du vill.
 
Sv: PNH- Någon?

Jag vill önska alla PNH-fantaster och alla andra också som läser detta

En Riktigt God Jul

Maggie

P.S Jag återkommer med beteckningen på min nyinhandlade DVD-spelare och hoppas att du CalifornaSwed kan hjälpa mig.D.S
 
Sv: PNH- Någon?

Jag med önskar allar er en riktig mysig jul.


Maggie...no problems:D
 
Sv: PNH- Någon?

Stackare vilken otur om eran ko :(

Jag håller tummarna *stenhårt* Level 1 fixar du som ingenting!! Lycka till :bump: :bump: :bump: :bump:
Tack snälla för peptalken, den kom när den behövdes :bow:

Nu ska vi rusa iväg på julmiddag, god fortsättning alla underbara människor :love:
 
Sv: PNH- Någon?

oj oj oj :banana:

Inte äns min man kune hålla sig, vi var tvungen att börja titta på Level 2. Det är fantastik Jag är bara på dvd 2 men det är så mycket psykologi som finns att man trode att den gamla L2 låda excistera inte alls! För dem som har sett DVD 1 när dem prata om hur vi lära oss´och ta in information, den med "the Begning, middle and a end". That was me. Alltid stannade vid the middle, tänkt till mig själv "I don't need to send in the L1 assesments. I know i could do them." Och sen nånting "clicked".....

Så nu för säkert ska jag göra det dem här närmaste dagarna. Jag ska tränna idag att ser att allt är på plats och ser hur dräktig ston beter. Hon får nån hormonal förändring och är så piss sur under dräktigheten att man kan bara säga "hmmmm, How intressting!" Eller kola in unghästen igen. Vet inte vilken än. Jag har 5 att välje genom men det är bara ston som är så långt fram i träning. Eller är det feg av mig att ta en level 2 häst att göra level 1. :o

Jag är så glad att ni finns! Att nån andra förstår vad jag pratar om. Jag skulle gärna höra vad ni tycker på dem dvd'n.

Filosofen: Jag tror att Dvd'n 2 var gört för dig! Det pratade om allt du beskriv också. Nu vet jag att du har hjälp så du klara av dina funderinagar. SNälla, höra av dig så vet vi hur det går och vad var det som har clicked för dig? Hur du har löst proplemarna?
 
Sv: PNH- Någon?

Nu har jag börjat titta på level2 box DVDn, toppen bra :banana: :banana: :banana: Man lär sig mycket mer, än det man har lärt sig på gamla level 2 boxen. Det är mycket enklare förklarat. :love: :love: :love:
Så nu måste man nog ta och skicka in för level 1.
 
Sv: PNH- Någon?

Hej allihop!

Hoppas ni inte förätit er på julskinka, prinskorvar, syltor, sill och allt vad man nu stoppar i sig på Julafton.

Fick ni något roligt i julklapp förresten? Jag tänkte som så att ska man vara säker på att få någonting man vill ha får man köpa julklappen själv, sagt och gjort, jag beställde ett Parelli huvudlag med Reinleathers och Horsemans Reins till min kära lilla häst och för att inte inte min dotter skulle bli grön av avund var ju hon tvungen att få ett huvudlag hon med (hon hade redan Reinleathers och Horsemans Reins) och så fick hon ett lasso också. Så var lyckan gjord denna Julafton.

Så till den sorgliga historien om DVD:n som inte vill kännas vid Level 2. Det är en Luxor med beteckningen "LUXDV705". Så snälla CaliforniaSwed hjälp mig knäcka detta.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Julkram från Maggie.
 
Sv: PNH- Någon?

Jag kan inte se min nya level2 box DVD på DVD, Tv affären kunde inte koda om DVD spelaren så här i julrushen.
Så jag får titta på DVDn i dator i stället, för jag klarar inte av vänta med att börja se den, fören efter jul.

God fortsättning på er alla.
 
Sv: PNH- Någon?

Hej Maggie

Det verkar att din DVD är än ny model så hittills finns det ingen "hack" på det, men jag har hittat att andra har frågat efter det ocskå. Så jag ska hålla koll på det. Så fort nån har hackat det så skriva koden till dig.
 
Sv: PNH- Någon?

Hej igen :) God fortsättning allihopa!

C S: Det gick mycket bättre idag, vi har vilat ifrån varandra några dagar, jag har bara gett honom mat och så har han fått skrota i hagen. Så idag är första dagen sen det gick åt skogen som vi gjort något, vi gick tillbaka till paddocken och gjorde 1 övning från L1. Jag bestämde mig för att göra som du föreslog att gå tillbaka till L1 och att dessutom begränsa sessionerna till att inehålla 1 övning. Sen blir det ju per automatik att flera lekar kan innefattas i övningen, men jag försöker hålla det på basicnivå. Idag tränade vi på sideways utan staket och då blir det ju gärna lite backning och lite driving på köpet. Sen busade vi :D Lekte catch me if you can och rullade tunna :D

Jag har så himla lätt för att få presationsångest man vill ju att allt ska vara så perfect så man slipar och gnetar och glömmer bort att ha roligt så jag betämde mig för att försöka sluta focusera så förbaskat på perfektion och söka mer lekfullhet istället.

Visst är Level2 HEELT fantastisk!! Jag är verkligen en som har svårt att avsluta, tänker precis som du "varför ska man ta L1 assesment"! Jag ska också ta den har jag lovat mig själv, ska bara vänta till min tränares videokamera är fixad, hon har lovat att filma mig.

Det är SÅ GOTT prata med er alla PNHare :) Ha det bra vis hörs snart igen!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
800
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp