Fia

Trådstartare
Är het ny :o när det kommer till podcasts men ska spendera stora delar av sommaren på resande fot och då kan det vara skönt att koppla av och byta bort boken lite. Så vilka är era favoritpodcasts och vad handlar de om? :)
 
Sv: Podcasts

Jag gillar P3dokumentär, som redan nämnts :) Sedan tycker jag att Alex & Sigges podcast är bra, likaså Filip & Fredrik. Värvet har en del riktigt bra också (intervju-podcast). Ja... Det är nog dom jag lyssnar på :)
 
Sv: Podcasts

Värvet är min favorit.
Och så laddar jag ned poddversionen av Institutet i P3 och skrattar mig harmynt på mina promenader. ÄLSKAR Institutet!

Och nu börjar väl snart sommarpraten sändas - då blir det massor av såna :)
 
Sv: Podcasts

Dokumentärer från P1, P3 och P4, P1:s Studio Ett (bästa nyhetsprogrammet), Ekots lördagsintervju, Institutet och Sommar i P1 (sommarpratarna) är nog det som går varmast hos mig. Älska public service! :D
 
Sv: Podcasts

Lyssnar på Hannah och Amanda, Michaela Forni och Dasha Girine samt Isabel Adrian och Rebecca Simonsen. Alla ganska tjejiga och relationsinriktade. Lyssnar också på Alex & Sigge, P3 Dokumentär, Livshjulet med Anna Hegestad (intervju med en kändis som får betygsätta bitar i sitt liv) och i sommar blir det också sommarpratarna, även om den kanske inte räknas som podcast :)
 
Sv: Podcasts

TSKNAS (Till slut kommer någon att skratta).
Skön pod med en typ av humor som jag personligen uppskattar, utgörs av ettt gäng komiker (bl a Soran) som bjuder in en eller flera gäster.
Skrattat högt många gånger :D
 
Sv: Podcasts

Lägger till Värvet, en kille som intervjuar en känd person varje vecka.
Brukar lyssna om gästen är en person jag är nyfiken på!
 
Sv: Podcasts

Institutet är asbra! Man blir både road och utbildad :p

Är jag den enda som inte gillar att lyssna på Filip och Fredrik? :o Lyssnade på någon ljudbok med dem, men det gick inte.. Fixade inte sättet de pratade på, det var så.. ja jag vet inte.
 
Sv: Podcasts

Jag avskyr Filip och Fredrik, orkar inte med dem och förstår inte hypen.
Antar att min humor är på en högre och mer sofistikerad nivå, helt enkelt ;)
 
Sv: Podcasts

Skönt att jag inte är ensam! Folk brukar titta lite konstigt på mig när jag suckar åt F&F.
Vi får hålla oss till stilfull och lärorik humor som Institutet :D
 
Sv: Podcasts

Måste rekommendera En varg söker sin pod med Liv Strömquist och Caroline ringskog ferrada-noli! Vänskapen dem emellan är underbar och ämnena de tar upp alltid lovely!
 
Sv: Podcasts

Träningsnörd som jag är:
Inner strenght
Träningsglädje talks
Jillian Micheals

Mix av hälsa, välmående och träning!
Ser självklart även fram emot sommarpraten!!
 
Sv: Podcasts

delvis kl

Tack för alla svar!
Finns det några bra podcasts som är utbildande också? Kan tröttna lite på "radionsnacket" ibland :p
 
Sv: Podcasts

Alex & Sigge, Hannah & Amanda och Filip & Fredrik är de poddar jag följer slaviskt. Lyssnar på Värvet någon gång när det är en gäst jag tycker är intressant.

Absoluta favoriten är nog Alex & Sigge, älskar när de kommer in i djupa flummiga samtal och analyserar situationer och känslor.
 
Sv: Podcasts

BBC's "The infinite monkey cage": populärvetenskapligt om allt möjligt vetenskapligt. En-två komiker plus två-tre vetenskapsmän disskuterar och det går både högt och lågt. BBC har även David Mitchells "The unbelievable truth" som är en mer ren humor-/quizshow. Tre komiker håller föreläsningar på givna teman där all fakta är lögn förutom fem (märkliga) sanningar och det gäller för övriga att särskilja sanning från lögn. Lite rappakalja-stuk och vansinnigt underhållande.

Annars laddar jag gärna ner P1's "Spanarna" samt "På minuten". Även P3 dokumentär är trevlig.
 

Liknande trådar

Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 705
Senast: startpompe
·
Trädgård & Växter Jag ska resa bort och har en del zucchini och aubergine som kommer bli dåligt i kylen. Kan jag tärna dessa i småbitar och frysa in...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Sedna
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 516
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp