Bukefalos 28 år!

Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var sju stycken i byn igår som försökte ta en Moltres 2 gånger. Första gången fick nästan alla av oss error eller att spelet hängde sig när man ville rejoina :banghead: Andra gången fick vi ner den på gult men även då strulade det så inte alla kunde rejoina :turd: Man blir ju förbannad när det ska krångla, som att vi i små byar inte har tillräckligt svårt, nä då ska spelet lagga och jävlas.
Så jäkla trist @Trott. Det var mycket problem här oxå igår m spel som hängde sig, det laggade och folk blev utkastade. Jag tror att anstormningen av alla som ville raida påverkade servrarna.

Idag har det varit både färre personer på raiderna och betydligt mer stabilt
 
Så jäkla trist @Trott. Det var mycket problem här oxå igår m spel som hängde sig, det laggade och folk blev utkastade. Jag tror att anstormningen av alla som ville raida påverkade servrarna.

Idag har det varit både färre personer på raiderna och betydligt mer stabilt
Ja himla tråkigt. För mig har det krånglat även tidigare, trots att jag vart helt själv och mot en "vanlig" pokemon jag har raidat mot. Även om jag vinner så får jag error första gången. Sen står jag dör och har 5 döda pokemon och utan raidpass men inte ens fått möjligheten att prova fånga den... Andra vändan går smärtfritt :meh::banghead:
 
Ja himla tråkigt. För mig har det krånglat även tidigare, trots att jag vart helt själv och mot en "vanlig" pokemon jag har raidat mot. Även om jag vinner så får jag error första gången. Sen står jag dör och har 5 döda pokemon och utan raidpass men inte ens fått möjligheten att prova fånga den... Andra vändan går smärtfritt :meh::banghead:
Kanske en dum fråga, men ser du till att starta om spelet innan du börjar raida?
 
Kanske en dum fråga, men ser du till att starta om spelet innan du börjar raida?
Nej? Varför ska jag behöva starta om appen om jag nyss startade den... Jag avslutar alltid alla appar flera gånger om dagen så ingen ligger aktiv en hel dag. Brukar även starta om pokemon ifall jag vet att den "vart igång" tidogare under dagen innan jag startar igen så att säga. Upplever annars problem vid ex stop, att jag kan snurra å snurra uran att nått händer.
 
Nej? Varför ska jag behöva starta om appen om jag nyss startade den... Jag avslutar alltid alla appar flera gånger om dagen så ingen ligger aktiv en hel dag. Brukar även starta om pokemon ifall jag vet att den "vart igång" tidogare under dagen innan jag startar igen så att säga. Upplever annars problem vid ex stop, att jag kan snurra å snurra uran att nått händer.
Vet egentligen inte varför. Men vi har märkt att man får färre problem m errors om man startar om appen precis innan man går in i gymmet för att raida så numera är det ett mantra inför våra raider å något man uppmanar alla att göra innan vi drar igång (liksom att alla ska ha ordnat raidpass innan)
 
Vet egentligen inte varför. Men vi har märkt att man får färre problem m errors om man startar om appen precis innan man går in i gymmet för att raida så numera är det ett mantra inför våra raider å något man uppmanar alla att göra innan vi drar igång (liksom att alla ska ha ordnat raidpass innan)
Några personer brukar även starta om hela sin telefon innan...
 
Det vart en moltres raid precis utanför huset jag bor i, med tillräckligt med folk för att ta ner den. OCH JAG FICK DEN! Woohoo!

Fast jag är sååååå lost i det strategiska så vet inte vad jag ska med den till.
 
Det vart en moltres raid precis utanför huset jag bor i, med tillräckligt med folk för att ta ner den. OCH JAG FICK DEN! Woohoo!

Fast jag är sååååå lost i det strategiska så vet inte vad jag ska med den till.
Du ska titta på den och känna "YES, jag fångade den!" :D
Den är eld och fågel, så den är bra mot ispokemon och "fightingpokemon", och riktigt riktigt bra mot gräspokemon och insektspokemon.
 
Ingen Moltres här än, körde en räd i onsdags men lyckades inte fånga den. Igår var det inga Moltres-räder i stan alls. Superkonstigt. Jaja, jag hoppas på helgen :)
 
Du ska titta på den och känna "YES, jag fångade den!" :D
Den är eld och fågel, så den är bra mot ispokemon och "fightingpokemon", och riktigt riktigt bra mot gräspokemon och insektspokemon.

Haha, jag blir lite nöjd när jag ser den! Gick in på nån sån sida där man kan räkna ut hur bra den är och den hamnade runt 95% tror jag så det är väl också bra.... haha.. Vad vet jag! Tänkte försöka mig på en Lugia också nu... Arcutino orkade jag aldrig få ihop...
 
Vissa verkar köra antingen appar eller "automagiska" program för att räkna ut hur bra alla ens små sötingar är. Någon här som har tips? Det var ju faktiskt lite kul att räkna på dom ändå...
 
Jag använder poke genie @lizan @Laa Det ni behöver tänka på är att det inte är ett program som interagerar på eget bevåg med pogo då riskerar ni bli bannade. Med Poke genie tar ni en skärmdump som ni sen plockar upp och som den gör beräkningen på.

95% skulle jag känna mig nöjd med men försöka ta någon mer så du får candy och kan boostra den
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Var en Tyranitar här på jobbet så jag sprang iväg på den lite snabbt... vi fick ner den rätt lätt men jag lyckades inte fånga. :( Boohoo!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
218
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
708
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 969
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp