Bukefalos 28 år!

Polisanmälan? Hur fungerar det? Kan jag?

Lillagoajag

Trådstartare
Ja, ska försöka att inte snurra till detta inlägget.

Hur fungerar en polisanmälan?
Kan "vem som helst" anmäla "vad som helst"?


Jag har fått reda på (med stor sannolikhet) att en person köper, brukar och ev. säljer narkotika. Ganska starka grejer. Jag KÄNNER inte personen, men vet för och efternamn (väldigt ovanligt namn). Och min första instinkt är såklart att anmäla detta.

Men; kan jag anmäla detta, trots att jag inte har bevittnat händelsen själv?
Är det någon idé? Jag känner en person som skulle kunna fungera som vittne, men hen vägrar vittna då hen är orolig att det ska komma fram att hen en gång för länge sedan köpte narkotika.
"Kan" jag vara anonym, eller blir anmälan mycket "sämre" då?

/Lillagoajag
 
Sv: Polisanmälan? Hur fungerar det? Kan jag?

Ring 114 14 och tipsa.
Viktigt är dock att om du vill vara anonym så ska du INTE uppge ditt namn när du ringer, då är de (OM jag inte minns helt fel) skyldiga att ta med det, även om du senare skulle säga "Men jag vill vara anonym".

Jättebra att du ringer tycker jag! :bow:
 
Sv: Polisanmälan? Hur fungerar det? Kan jag?

Som andra har sagt, tipsa! Otroligt bra att du gör det och inte bara blundar. Kanske räddar du din kompis och andra människors liv tack vare det...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 527
Senast: _Elly_
·
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 803
Småbarn Tvååringen är inne i nån självständighetsprocess av nåt slag. Inget oroande och lär säkert gå över. Men kvällarna orkar jag bara inte...
Svar
19
· Visningar
3 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp