Bukefalos 28 år!

Polisen sålde hästar olagligt

Sv: Polisen sålde hästar olagligt

Herregud! Man tror ju i sin enfald att det går rätt till när myndigheter säljer något! :crazy: Nog tror man att om någon ska följa lagen och göra saker rätt så borde det väl vara de?! :eek: Så de körde alltså varianten att på snabbaste sätt bli av med problemet! Skamligt!
Man har ju i allafall lärt sig att inte gå på någon nit och våga köpa en vanvårdad häst av en myndighet i allafall!
Så nu gissar jag att en eller flera av hästarna ägs av de som "vanvårdarna" köpte av...

Hoppas i allafall att det reder upp sig för köparna av hästarna!
 
Sv: Polisen sålde hästar olagligt

Herregud! Man tror ju i sin enfald att det går rätt till när myndigheter säljer något! :crazy: Nog tror man att om någon ska följa lagen och göra saker rätt så borde det väl vara de?! :eek: Så de körde alltså varianten att på snabbaste sätt bli av med problemet! Skamligt!
Man har ju i allafall lärt sig att inte gå på någon nit och våga köpa en vanvårdad häst av en myndighet i allafall!
Så nu gissar jag att en eller flera av hästarna ägs av de som "vanvårdarna" köpte av...

Hoppas i allafall att det reder upp sig för köparna av hästarna!

ja och vilka är dessa ägare? Ska det vara så svårt att få reda på det?
 
Sv: Polisen sålde hästar olagligt

Problemet i den här röran gissar jag är att ägarna kan vara från Island. Importerades inte hästarna i fråga?

Men om någon missköter sina hästar så grovt som dessa som fråntogs hästarna gjorde, vad får myndigheterna att tro att människorna har ekonomin i ordning? :grin:
Nog förutsätter jag att om man kan missköta hästar så grovt, då är chansen stor att man skiter i att betala sina fakturor också! Så inte är det en allt för avancerad gissning att man borde ha kollat upp om hästarna var betalda så att det var rätt ägare man fråntog hästarna från?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
12
· Visningar
1 446
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Mellan den 26 juli och den 11 augusti arrangeras de olympiska spelen i Paris. I en artikel hos den franska tidningen Le Parisien skriver...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 447
Senast: Juli0a
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 294
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp