Bukefalos 28 år!

Pollys valpar

Ja jag vill inte förlänga något lidande i onödan. Så får det inte vara hur ledsamt det än är :heart
Visst är det skit,men det skär i hjärtat av att höra dom pipa och inget hjälper,sen att se mamma hunden som gör vad hon kan,en del förskjuter sjuka valpar,i dom fallen tvekar jag inte alls.
 
Visst är det skit,men det skär i hjärtat av att höra dom pipa och inget hjälper,sen att se mamma hunden som gör vad hon kan,en del förskjuter sjuka valpar,i dom fallen tvekar jag inte alls.
Precis - Polly var rätt orolig igår kväll/början av natten då han var pipig :(
men han lugnade ner sig sen och somnade och så även jag - han lever fortfarande på morgonen och mammahund är lugn. Tycker magen känns lite mjukare just för tillfället, så vet inte om mina små oljedroppar har hjälpt något ? Han får några timmar till på sig där jag ska försöka ta mig till apotek mm och fixa microlax.....om jag inte drunknar för detta regn som kommit inatt är helt galet. Monsunregn :nailbiting:
 
Liten valp kommer få somna in idag. Han börjar bli slö, magen är ännu större och han kräktes massor med illaluktande bajs i morse :(
Har pratat med veterinären och visat film på honom och dom tror inte på förstoppning eller något sådant, utan på att något är fel/medfött i tarmsystemet med tanke på att han var så stor runt magen redan när han föddes.
Här en bild när jag håller upp honom lite hängandes. Hade bakbenen varit utsträckta hade man sett det ännu mer med dom små stickor dom ser ut som då, men tror ni ser ändå hur galet det är :(
http://forumbilder.com/image/cH6
 
Liten valp kommer få somna in idag. Han börjar bli slö, magen är ännu större och han kräktes massor med illaluktande bajs i morse :(
Har pratat med veterinären och visat film på honom och dom tror inte på förstoppning eller något sådant, utan på att något är fel/medfött i tarmsystemet med tanke på att han var så stor runt magen redan när han föddes.
Här en bild när jag håller upp honom lite hängandes. Hade bakbenen varit utsträckta hade man sett det ännu mer med dom små stickor dom ser ut som då, men tror ni ser ändå hur galet det är :(
http://forumbilder.com/image/cH6

Åh men nej :( så tråkigt!
 
Liten valp kommer få somna in idag. Han börjar bli slö, magen är ännu större och han kräktes massor med illaluktande bajs i morse :(
Har pratat med veterinären och visat film på honom och dom tror inte på förstoppning eller något sådant, utan på att något är fel/medfött i tarmsystemet med tanke på att han var så stor runt magen redan när han föddes.
Här en bild när jag håller upp honom lite hängandes. Hade bakbenen varit utsträckta hade man sett det ännu mer med dom små stickor dom ser ut som då, men tror ni ser ändå hur galet det är :(
http://forumbilder.com/image/cH6
Så tungt för både dig och mammahunden :( Hoppas de fyra andra är starka och friska :heart
 
Åh, stackars lilla stora :(
Och ändå tror folk att avel bara är rosa fluff och allt går så bra och enkelt så..

Hoppas du slipper något mer nu, och att resterande valpar växer upp friska och starka :heart
Efter 10 dagars gränslös oro och sömnlöshet över allt från långdraget öppningsstadie till ångest över att tiken ska dö, valparna svälta ihjäl osv, så kan jag säga att det finns inga pengar i världen som gör detta värt att gå igenom, om det inte vore för att bevara/utveckla en linje hundar som är för värdefulla för att låta försvinna. Och då är det ändå 7 veckor kvar innan de flyttar...

(funderade på hur mycket jag skulle vilja ha betalt för att ha någon annans kull här, och kom fram till att så mycket pengar finns inte.)
 
@russinbulle jag beklagar. Fick också ta bort en från min kull, men det var direkt efter födseln pga gomspalt, men det var fruktansvärt ändå. Känn sorgen och känn att du fattat rätt beslut. Alla dessa "om" som snurrar, låt dem snurra och sedan försvinna, för det är som det är. Njut av de små som är kvar och att se dem frodas.
Håller med @Migo , att avla är alldeles för allvarlig och sorgligt att hålla på med om det inte vore för att föra rasen framåt.
*kram*
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 861
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 514
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp