Pollys valpar

Liten valp kommer få somna in idag. Han börjar bli slö, magen är ännu större och han kräktes massor med illaluktande bajs i morse :(
Har pratat med veterinären och visat film på honom och dom tror inte på förstoppning eller något sådant, utan på att något är fel/medfött i tarmsystemet med tanke på att han var så stor runt magen redan när han föddes.
Här en bild när jag håller upp honom lite hängandes. Hade bakbenen varit utsträckta hade man sett det ännu mer med dom små stickor dom ser ut som då, men tror ni ser ändå hur galet det är :(
http://forumbilder.com/image/cH6
Otroligt tråkigt och ledsamt... Det ser ju verkligen inte bra ut på bilden.. men tack för att du lägger upp den ändå! Det kan vara nog så lärorikt för andra att få se hur det kan bli när det inte går som planerat och lära sig känna igen tecken på att något är galet.

Ta hand om er nu, och så hoppas vi på att resten av kullen får växa upp till glada, friska och lyckliga hundar som hittar fantastiskt bra hem.
 
Efter 10 dagars gränslös oro och sömnlöshet över allt från långdraget öppningsstadie till ångest över att tiken ska dö, valparna svälta ihjäl osv, så kan jag säga att det finns inga pengar i världen som gör detta värt att gå igenom, om det inte vore för att bevara/utveckla en linje hundar som är för värdefulla för att låta försvinna. Och då är det ändå 7 veckor kvar innan de flyttar...

(funderade på hur mycket jag skulle vilja ha betalt för att ha någon annans kull här, och kom fram till att så mycket pengar finns inte.)
Helt sjukt att det finns folk som bara gör det för pengarnas skull :cry:
Vi förlorade ju nästan Milla efter att hon fått valpar. 5% chans att överleva operationen för att ta bort en 1,2 kg tung knöl, precis när valparna flyttat. Det var typ en massiv knut av vävnad och blodkärl eller något sånt.. Kommer inte riktigt ihåg, jag var 13.
En valp var även dödfödd, och en valp dog av tarmvred en månad efter att hon flyttat :cry:
Resterande valpar har dock varit friska och långlivade, idag är jag 25 och flera lever fortfarande, knappt grå och härligt pigga :heart Både mor och far blev gamla, 14 och 14,5 år. :D Inte illa för sällskapslabbar.

Men nu tycker jag det får sluta med otur hos bukekullar! Jag beställer tur, lycka och friska hundfamiljer :love:
 
Så tungt för både dig och mammahunden :( Hoppas de fyra andra är starka och friska :heart
Dom andra mår bara bra, tysta, lugna och äter fint. Minsta tiken äter bra de gånger jag stödmatar henne, så hon tar sig fint och ger mig ingen oro.
Det känns jättesorgligt och ledsamt att ta bort den stormagade killen, men det kommer samtidigt bli lugnare i valplådan för Polly har varit orolig inatt när den har pipigt. En sjuk valp gör hela valplådan orolig, så även om det känns skit kommer det bli bättre för både henne och den lille som inte mår bra:heart
 
Usch vad hemskt att höra. :cry: Ta dig tid att sörja den lille även om han inte varit bland oss så länge. Massa kramar till dig och Polly :heart
 
Efter 10 dagars gränslös oro och sömnlöshet över allt från långdraget öppningsstadie till ångest över att tiken ska dö, valparna svälta ihjäl osv, så kan jag säga att det finns inga pengar i världen som gör detta värt att gå igenom, om det inte vore för att bevara/utveckla en linje hundar som är för värdefulla för att låta försvinna. Och då är det ändå 7 veckor kvar innan de flyttar...

(funderade på hur mycket jag skulle vilja ha betalt för att ha någon annans kull här, och kom fram till att så mycket pengar finns inte.)
Det är tufft helt klart, för det kan hända så himla mycket illa som många inte tänker på. När det går bra är det helt underbart, men när saker händer så är det galet ledsamt och oroligt :(
 
Liten valp kommer få somna in idag. Han börjar bli slö, magen är ännu större och han kräktes massor med illaluktande bajs i morse :(
Har pratat med veterinären och visat film på honom och dom tror inte på förstoppning eller något sådant, utan på att något är fel/medfött i tarmsystemet med tanke på att han var så stor runt magen redan när han föddes.
Här en bild när jag håller upp honom lite hängandes. Hade bakbenen varit utsträckta hade man sett det ännu mer med dom små stickor dom ser ut som då, men tror ni ser ändå hur galet det är :(
http://forumbilder.com/image/cH6

Det syns ännu tydligare på bilden nu och såklart det är något som är allvarligt fel när han kräks!
Beklagar verkligen men att ta bort honom är det enda rätta :heart
 
Det syns ännu tydligare på bilden nu och såklart det är något som är allvarligt fel när han kräks!
Beklagar verkligen men att ta bort honom är det enda rätta :heart
Tack. Bara för att så kontrollvägde jag honom och han hade gått ner ännu mer, så helt klart något fel. Kroppen minskar och magen ser bara större ut pga det. Nu slipper han lida mer och det är viktigast :heart
 
Så hemskt tråkigt att läsa om din stora sorg mitt i valplyckan. Jag beklagar verkligen det som drabbat dig, valpisen och russinbullen. :cry:
 
Tack alla :love:
Oavsett så är det lugnare i valplådan nu med en mamma-hund som inte längre är orolig - valpen gjorde att hon var "ledsen" och ville trösta den men inte lyckades, så även för hennes skull är det bra att den nu inte längre finns där även om det känns tungt.
Övriga bebbar mår bra, men bra foton får vänta för det är galet svårt att fota då hon har lya = mörkt därinne. Får bli en-veckas bilder nästa gång och sen vid två veckor. Därefter tas "taket" på lyan bort och dom är lättare att se. Och då är dom även sötare när ögonen öppnas :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 822
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 500
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp