Bukefalos 28 år!

Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Men sa veterinären inte att Bego skulle kunna fortsätta på lägret som vanligt?

Jag håller för övrigt med de andra som vill se mer av Lilla gubben och Bego. Lätt de mest intressanta problemen i år.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tror att Bego-problemet torde ha löst sig för jag tror att hon var med på Nellie B's clinic i helgen som var! Iofs så stod bara ryttarnamnet men man kan ju hoppas att det är Bego hon tränar med nu, då har ju allt gått bra :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

jo det sa den men vi vet ju inte hur allt spelas in eller hur så dessa träningar vi sett nu kanske inte gjordes före hon fått klartecken
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men tjejen fick svar en dag eller två efter veterinärbesöket så hon har knappast missat en massa träningar. Hon var med precis i början och har inte synts sen dess, inte med hästen i vart fall.
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl
bästa avsnittet på länge, irriterar mig bara lite på hon med longerings problemets attityd. dvs vid frågan "vad hände nu?" så svarade hon att "hästen stack", inte '"jag tappade fokus, position och läste inte av hästens kroppsspråk varpå hästen fick utrymme att sticka." då jag tycker var vad som hände.

verkar inte som att hon riktigt förstår sig på ponnyn, utan reagerar direkt med att det är ponnyn som är dum.
hade velat ha in henne i korallen igen och löslongerat, när löslongeringen sitter perfekt ta ut hästen lös i paddocken. och när det sitter ta på linan och longera på flera olika platser (ridhuset/hagen osv) för att befästa kontrollen.
det är jobbigt att longera med lina om man inte har kontroll över sitt kroppsspråk, och då behöver fumla med linan hela tiden för att kontrollera hästen.

hade annars velat ha henne till att longera en lätt-longerad häst, så hon vet hur det ska kännas och se ut. och sen se när ngn erfaren longera ponnyn så hon kan lära sig av hur den hanterar ponnyn.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Alltså, hade jag varit "longeringsponnyn" så hade jag nog också stuckit så fort jag fick chansen. Mördande tråkigt att bara springa runt, runt dag ut och dag in. :p

Man kan ju hoppas att de tränar på något annat också under tiden dom är där även om det inte visas på TV.
 
Sv: Ponnyakuten 4

I förra avsnittet så visades det ju en snutt när hon red ut den ponnyn tillsammans med en annan tjej :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast ponnyn har faktiskt en dum vana, den gör det antagligen enbart för att den kan det. Den stack ju när Tobbe höll den också. Till och med han sa att ponnyn bara var dum i det läget, den sticker för att den kan. Att hon inte uttrycker sig och pratar och har alla orden är väl inte så konstigt. Är säkert nervös och vill att det ska gå bra. Tror mycket väl hon vet att det inte bara är ponnyn som är dum.

Den ponnyn behöver någon som är stark nog att hålla emot, tror inte hon är stark nog att hålla kvar när hästen sticker och det verkar verkligen inte lätt att förekomma den hästen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

När jag tänker på det så har säsongens avsnitt hela tiden haft fokus på "problem ponnyn" ponnierna är dumma. punkt slut.

Det verkar vara lite fokus på att det är de som hanterar och som rider som måste reflektera att de måste bli bättre på att läsa sina ponnier och att de "tillåter" ponnierna att betee sig som de gör när de inte hinner "tänka före". Sen är det helt klart att det krävs en del övning för att bli bra på det.

Jag tappade lite lusten att titta efter att Jan brinks träningsråd om att stärka bålen med "kvastövningen" blivit förlöjligat istället för att hon som fick tipset tog till sig ett bra råd för att förbättra sin ridning. Det speglar ganska mycket attityden på årets deltagare.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tappade lite lusten att titta efter att Jan brinks träningsråd om att stärka bålen med "kvastövningen" blivit förlöjligat istället för att hon som fick tipset tog till sig ett bra råd för att förbättra sin ridning.

Själv var jag direkt iväg och skaffade ett eget kvastskaft :p
 
Sv: Ponnyakuten 4

haha! Varje gång jag är på gymmet hos sjukgymnaten drar jag fram en skivstång och gör den övningen :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tror att Bego-problemet torde ha löst sig för jag tror att hon var med på Nellie B's clinic i helgen som var! Iofs så stod bara ryttarnamnet men man kan ju hoppas att det är Bego hon tränar med nu, då har ju allt gått bra :)

Finns ett gäng filmer om man söker på youtube :) Verkar ha gått mycket framåt, de senaste filmerna ser det riktigt trevligt ut på.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast ponnyn har faktiskt en dum vana, den gör det antagligen enbart för att den kan det. Den stack ju när Tobbe höll den också. Till och med han sa att ponnyn bara var dum i det läget, den sticker för att den kan. Att hon inte uttrycker sig och pratar och har alla orden är väl inte så konstigt. Är säkert nervös och vill att det ska gå bra. Tror mycket väl hon vet att det inte bara är ponnyn som är dum.

Den ponnyn behöver någon som är stark nog att hålla emot, tror inte hon är stark nog att hålla kvar när hästen sticker och det verkar verkligen inte lätt att förekomma den hästen.

Framför allt stack den väl även med Tobbe eftersom den just blivit belönad med att sticka upprepade gånger innan han tog över .
 
Sv: Ponnyakuten 4

Kan bara hålla med! Såg riktigt bra ut för henne idag. Henne har man inte sett mycket av innan så det var roligt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*

Nu var ju Bego med på hoppträningen. Känns som det är mycket man missat där.. Tråkigt avsnitt, men Daniel Z är ju helt okej att se på :d
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja, och vi fick ju inte ens se Bego hoppa. Likaså med Pontus på andra träningen.

Och så den årliga fotbollen... ^^ Lite småkul men hade mycket hellre sett träning, som vanligt. Nu är det länge sen vi fick se Lilla Gubben!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hej!

Så det var Bego?? Tyckte väl att det såg ut som det, men var hon verkligen med och hoppade då? Man såg väl mest Linus och Carmela?? Bego-tjejen var ju på marken- kanske var det någon annan träning för henne??

Jag gillade halva avsnittet, fotbollen struntar jag blankt i, men jag antar att den är tradition numera och därför måste vara med.

Kul att de satte inspänning på longeringsponnyn så han äntligen kunde förstå vad som förväntades av honom och strålande att tjejen fick i läxa att longera sina kompisar för att lära sig hålla koll på linan!!

/Lavinia, älskade också den sovande Sven..
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 051
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 589
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 189
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp