Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Japp, det är säsong 3 som visas nu, på svtplay, säsong 4 finns inte kvar :) Vet inte exakt när de lägger upp dem. Avsnitt 1 och 2 lades upp lördag 15 jun, och avsnitt 3 och 4 lades upp lördag 22 juni.

Två avsnitt kanske kommer upp varje lördag? Får se helt enkelt :p
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*
De har inte varit speciellt hemliga vid årets inspelningar. Både Tobbe och Anna + gamla deltagare som varit där har lagt upp massor av bilder på sina Instagram. Många deltagare är också avslöjade redan. Om man är nyfiken alltså :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ska kollas upp :D

Ni som inte har sett säsong 3 kan ju starta en ny diskussionstråd eller leta upp den gamla säsong 3-tråden! Kan vara kul med vad ni tycker :) Speciellt ponnyn Musse kommer jag ihåg debatterades vilt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Har följt alla ponnyakuten-trådarna utan att ha varit reggad och bektraktat diskussionen på avstånd, aldrig känt mig manad att skriva nåt då jag antingen tycker att det redan lyfts upp i tråden, eller att det mest är onödigt finpet.

Men, halvvägs genom det senaste avsnittet. Jag är chockad! Då pratar jag om Pontus. Jag vet inte hur länge han har ridit, men efter de senaste avsnitten har jag fått uppfattningen av att han hoppar ganska högt och tävlar seriöst i hoppningen (han och Carmela får ju alltid hoppa hinder på träningen). Att man kan ha så dålig balans när man tävlar riktiga banor, jag vet inte vad jag ska säga. De nybörjare som går andra och tredje året på ridskola har bättre balans än vad han har, för de tränar på att rida utan stigbyglar.

När han frågade Lisen, "Hur ska jag slänga upp stigbyglarna?", då blev man väldigt förvånad. Alla vill väl bli bättre på sin ridning, jag antar att om man har egen häst längtar man efter att utvecklas extra mycket. Att man inte tänker på att rida mer varierat och behärska sina baskunskaper då, istället för att vilja bli så bra som möjligt på kort tid... Vilket verkar vara att man kan hoppa så högt som möjligt på så kort tid som möjligt.
Han hoppade ld/lc innan och efter ponnyakukten och gick sen upp på Lb/la, men dock inga bra resultat
 
A
Sv: Ponnyakuten 4



Om han har ridit i ett år förstår jag verkligen varför han var osäker i balansen. Vad jag inte förstår då är varför han tävlar i hoppning på den nivån. Han verkar väldigt begåvad men tycker inte att man ska hoppa så svårt när man ridit i ett år. Underbarn eller ej. Men jag vet inte, svårt att döma på de små snuttar man sett i programmet.
Anna då? Hon va ju ännu sämre tycker jag!
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 988
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 190
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 393
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 055
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp