Bukefalos 28 år!

Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Jag såg det nyss jag också. "Känd från Ponnyakuten" står det i annonsen. Det känns ju inte jättepositivt som försäljningsargument, eller? :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

"Kan ses på söndagkvällarna i SVT Barnkanalens program Ponnyakuten". Mest avskräckande försök till försäljningstrick någonsin. Känns lite som att sälja en aggressiv pitbull med "känd från Aftonbladets löpsedel!".
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast de har sagt att de testat kedja vilket inte fungerade alls. Och visst kan det vara så! Min häst kan ledas av barn utan problem, men sätter du en kedja under hakan på honom går han på bakbenen och blir så mentalt blockerad att han blir farlig. För Thosey skulle jag däremot fundera på stigbett.

:bow: Jamen visst. Stigbett på Thosey tycker jag är rent av konstigt att de inte provat (ja det vet jag ju iofs inte ATT de inte gjort, men jag tror inte det), då han dessutom är galopp-ponny och bevisligen har varit rätt mkt på Täby.
jag jobbar där och vid ledning av hästar (om än storhästar) på banområdet är det mer regel än undantag att leda hästar i stigbett eller träns, det är ytterst få jag leder i grimma/bettlöst, hur snälla de än är.

Jag menar ju självklart att någon som kan hantera ett stigbett ska introducera det både för ponnyn och för den som ska hantera ponnyn.
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl.

Allmänt kanske det inte är ett så bra försäljningsargument att ponnyn har varit med i ponnyakuten, men för Thosey är det tvärtom. Precis en sådan ponny som han hade jag velat ha: orädd, pigg och framåt samtidigt som han verkar väldigt snäll om än lite olydig men det är säkert mest show i tv för jag tror inte en sekund på att en ägare som bedriver stuteriverksamhet (som jag förstått det) skulle ha problem vid hanteringen av en liten ponny som han. Eller för den delen vilken vuxen som helst som har lite vana av hästar.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast det är ju en ponny för barn och till det fungerar han inte. Och det är ju därför han är där.
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl
Alltså, har den prickiga ponnyn åkt hem i hemlighet, eller har vi fått någon förklaring till varför den inte har synts till på väldigt länge?
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Jag menade såklart om jag varit i deras ålder, men även om det är barnets egen ponny är det alltid en vuxen som har ansvaret. Bevisligen har den ju fungerat bra med tanke på alla år den tävlat och alla mästerskap hästen vunnit. En del av ponnyerna som varit med har det helt klart varit problem med men när det gäller Thosey tror jag inte på det, därmed dock inget negativt om att de sökte till ponnyakuten, det hade jag själv kanske också gjort.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*

Nu ligger Thosey ute på annons också. Bra reklam han fått :D

Hähä :D Fast hästen verkar ju trevlig i ridning och så, om han hamnar hos en hästvan familj som kan fortsätta med samma konsekvens som i PA så är det nog inga problem tror jag. Det är ju en jättefin ponny :love:
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl
Alltså, har den prickiga ponnyn åkt hem i hemlighet, eller har vi fått någon förklaring till varför den inte har synts till på väldigt länge?

Får hoppas att vi får se lite av honom på söndag. Jag skulle också gärna vilja att Anna kan få sitta lite på honom i lina och känna hur han känns.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tycker att en riktig barnponny kan hanteras av barnen själva (med vuxna i närheten förstås).
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag håller med dig fullt ut! Thosey skulle inte ens jag som är väldigt hästvan köpa till mitt barn, hur bra han än funkar i ridningen. Barnet måste ju kunna leda sin ponny själv!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tyckte jag kände igen den där skimmelponnyn Jennifer. Jag har hopptränat med den o förra ägaren för några år sedan när dom stod i grannstallet. Fantastiskt fin ponny. Carmela rider bra också.:bow:

Angående att folk säljer sina ponnysar i samband med att de synts i tv tror jag det är ett bra försäljningsknep. Jag tror folk tycker det är coolt att ha en "kändisponny". Även om den är känd för att vara ett litet monster. :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tror snarast att folk säljer ponnyerna för att de växer ur dem antingen längd/viktmässigt eller att de vill något mer än hästen klarar, inte för att de varit med på TV.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tror snarast att folk säljer ponnyerna för att de växer ur dem antingen längd/viktmässigt eller att de vill något mer än hästen klarar, inte för att de varit med på TV.

Så du tror det är en slump att de är ute på annons just nu? ;) Klart det är en fördel vid försäljningen!
Jag skrev inte att folk säljer hästarna för att de varit med på tv.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Barn växer, det är inte konstigare än så. Vanligen blir de ledsna när man säljer kompisen. Reklammässigt duger PA lika väl om ett halvår eller år för den delen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

är det bara jag som stör mig på att vissa tränare ink. tobbe går omkring i finskor och finkläder? jag tror inte att nån skulle ha converse när man håller hopplektion...
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 495
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 148
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Börja rida
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp