Ponnyakuten 4

Bison

Trådstartare
Jaha då föreslår jag att vi håller oss till ämnet. Flera vägar bär till Rom, låt oss acceptera att folk har olika sätt att göra saker på utan att det behöver vara fel. Mitt rätt är inte allas rätt, ngt många av oss behöver tänka på!

Så imorgon är det dags för ett nytt programm. Jag ser verkligen fram emot att se cowboyen rida ponnyn med sina egna grejer. Tror han absolut är en duktig ryttare när han får vara i sin hemmamiljö sas.

Vad har ni för förväntningar på morgondagens program?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jösses vad skönt med en ny tråd!

I morgon hoppas jag på att få se ännu mer av Jan Brinks träning av Anna, men även mer av Bego och Moréno. Skulle även vilja se lite mer av de andra problemen, speciellt den lilla killen med den bruna ponnyn som inte "kan" hoppa kombinationer. Känns som att det har varit väldigt mycket fokus på Lilla Gubben, Bego och Thosey hittills men det är väl kanske så man måste lägga upp saker och ting för att det ska flyta på bra i TV. Är inte speciellt intresserad av att se mer av Thosey imorgon faktiskt, roligare om de återkommer till dem lite längre fram tycker jag.
 
Sv: Ponnyakuten 4

ja, det känns som det lägger upp det så, satsar på att fokusera på ett ett par ponnyer i taget.
Hoppas iaf att det är så, förra året var det lite väl tjatigt med den tjocka grå som inte ville hoppa o jagades runt i ridhuset avsnitt efter avsnitt....
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Jag är också taggad på att se den där cowboyen rida. Ponnyns sadel sitter så bedrövligt dåligt att jag inte är förvånad att den beter sig som den gör. När han åkte av satt ju sadeln halvvägs upp på halsen.

Ska dock bli kul att se om han kan fixa fram en westernsadel som passar den där överbyggda svankiga ryggen och dessutom inte är för liten för gubben.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag hoppas att Lisen ska komma! Har tyckt så himla bra om henne.

Fast om dom filmade under sommaren var hon kanske upptagen av OS.

Ser också fram emot att få se vad cowboyen kan göra med Bego.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag hoppas på att få en hoppdressyrträning med de som har fartdårar till ponnyer, räknade till 3 st om jag inte minns fel. Har varit så mycket fokus på tre hästar hittills så jag har glömt de andra deltagarna.

Men vill definitivt dock se mer av Morenos arbete med Bego! :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ser också fram emot Morenos arbete med Bego och sen såklart Anna och Jan Brinks arbete med Lilla Gubben.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Good work, tröttnade på den gamla tråden :p

Moreno ska bli intressant att se, sen hoppas jag på mer ponnisar i rutan och mindre natur! Känner mig svältfödd på hästprogram på teve, och när det visas mer natur än hästar, då tröttnar jag lite.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Håller med!:bow:

Ibland när det är något väldigt intressant så man verkligen skulle vilja se VAD och HUR de gör med ponnyn då kan kameramannen zooma in ponnyägarens ansikte eller en landskapsbild! :mad:

Synd på ett annars ganska lärorikt program.
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl

Ser gärna mer av de andra ponnyerna, inte bara lilla Gubben, Brego och Thosey. Moreno och Brego kommer säkert vara med - men vad hände med de två som rusade på hinder? Minns inte namnen nu... ser gärna dressyrlektion med dem. :)

Inte en massa baka kaka, och äta frukost, och prata i gräset... bara ponnysar, tränare, och barn! ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Då hade alltså mitt relativt otränade öga rätt ändå (angående sadeln på B). Förövrigt undrar jag när, och om de kommer att ta upp att sadeln sitter helt kass?

KL
Blir lite nostalgisk när jag ser Thosey. Han beter sig exakt som haflingern jag hade hand om i några år. Det enda som gällde där var att finta honom när han var på väg att dra åt sitt eget håll. Hoppas att tösen får rätt på honom!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fråga:
Varför kallas Eldorado för Lilla Gubben nu? Han presenteras ju som Eldorado, men på boxen står det Lilla Gubben.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Skulle gärna vilja se lite mer arbete från marken och mer säkerhetstänk. Inte allt ryckande och slitande heller. Man får aldrig sluta hoppas..
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hoppas också på att få se mer av hopponnyerna och cowboyen. Även om jag tycker om galopponnyns tränare/metoder har jag lessnat på den hästen nu, visa något annat. Ser även gärna mindre av den tigrerade.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Och ja just det: Färre tillbakablickar. Herregud, man måste inte se castingen i varje avsnitt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Nej, det tar så mycket tid.
Jag vill se den söta grabben o hans tokponny som försöker hoppa studs i kombinationerna, riktigt fin ponny o får han bara hjälp att få lite ordning tror jag det kan bli hur bra som helst.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*
Kanske inte ikväll men längre fram vill jag gärna se en uppföljning av tjejen med den svårfångade ponnyn! Hon var så duktig och fattade på en gång så det ska bli kul att se om det håller i sig :)
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 988
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 393
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 055
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp