Bukefalos 28 år!

"Ponnyfläta" och krage?

M

MizzBellie

Måste fråga en grej...
Min arab har VÄLDIGT LÅNG man...
då undrar jag om man får ha en så kallad ponnyfläta i manen på honom på lokaltävlingar och högre... (inom dressyr)
Har hört att man endast får ha det på shettisar och russ...

Sen en till grej. Jag har en såndär "krage" som man sätter runt halsen så d blir som en polotröja..
Är det tillåtet på lokaltävlingar och högre inom dressyr?
:confused:
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

svaret på frågorna är: ja och ja

man får göra vad man vill me manen i dressyr, bara man inte har dekorationer som blommor el rosetter el liknande i den.
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

TR säger bara att flätning av manen är tillåten, inget om HUR den ska vara flätad.
Polo är tillåtet på alla nivåer och så länge du inte tar av dig kavajen eller kanterna kryper upp så syns det ju inte att det är en 'fuskpolo'
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

Du menar plastrong? Satt och funderade på vad det var för krage du menade...
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

Nej, det är en slags krage från equipage...
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

Ylva skrev:
TR säger bara att flätning av manen är tillåten, inget om HUR den ska vara flätad.
Polo är tillåtet på alla nivåer och så länge du inte tar av dig kavajen eller kanterna kryper upp så syns det ju inte att det är en 'fuskpolo'
Så man måste inte fläta manen då?
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

nej det måste man inte det är bara den allmänna uppfattningen att manen ska vara flätad för att det har varit så i alla tider...typ.....
 
Kan nån förklara hur man gör en ponnyfläta ?

Förut kunde jag göra en ponnyfläta men jag har typ glömt kan nån förklara ? snälla
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

Du gör en inbakad fläta. Börjar vid öronen och tar med dig hår nedåt mot manken. Tänk på att fläta HÅRT! Jag tycker det är snyggast att göra det så den ligger uppepå mankammen istället för på sidan men det är inte alltid det går.
 
Sv: "Ponnyfläta" och krage?

men hur högt hade du tänkt o tävla med din arab då?? för oftast är det ju finare med vanliga knoppar o då kanske du kan rycka manen... en ponny fläta sitter ofta inte snyggt efter att hästen har ryckt ner huvvudet några ggr!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 047
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 003
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 292
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp