Positiva effekter vid massage!

G

glittertuss

Jag har sedan ett tag reglebundet låtit min häst få massage av en hästmassör. Sedan jag började med det har min häst varit som en ny varelse. Lösgjord, mjuk och rörlig, piggare och gladare i största allmänhet.

Ni som får era hästar masserade, vad har ni märkt av för positiva effekter?
 
Hej!
Jag har ingen häst... Ännu... Ska ev. skaffa en gamling och då är kanske massage bra!? Hur mycket betalar du för ett tillfälle?

Jag har börjat ge mina hundar massage(har gått en liten kurs för hundmassage) och det ger en otroligt rörligare hund! Och gladare och mer avslappnad hund!

Det gav inte svar på din fråga... :o Men ville passa på att fråga...
//Ullis
 
Jaa, det tror jag definitivt. Massage är nyttigt i de flesta avseenden!

Jag betalar 300-400 kronor per gång och då masserar hon i drygt en timma.

Lycka till med hästköpet! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 516
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 662
Senast: Takire
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Habina
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp