Postafen till åksjuk hund, men hur mycket ?

M

Memmen

Tänkte om nån av er här inne ger er åksjuka hund Postafen ?

Vi har en extremt åksjuk hund. Kan inte börja åka förrns dregglet börjar rinna.
Det går i perioder, och nu är han inne i en "åksjuke-period" igen.

Vi ska åka i ca 2 timmar imorrn, och vill inte gärna ha en nerdregglad hund när vi ska hälsa på folk, så jag pratade med vetrinären förra veckan som sa att vi skulle ge han en 1/4 dels Postafen.

Testade i helgen när vi skulle ner till stan. En resa på ca 30-40 min.
Men det funkade inte alls..
Sen i början av veckan så testade jag med en halv postafen. Åkte även då till stan, men inget resultat då heller. Han stog där med dreggelsträngarna hängandes.
Men nu tänkte jag höra om ni tror att jag vågar ge han en hel Postafen ?
Han väger 8 kg.
 
Sv: Postafen till åksjuk hund, men hur mycket ?

Usch, tradigt med åksjuka djur :(
Vår katt blir också väldigt åksjuk, framförallt när det gungar på båten (föräldrar på gotland). Vi har gett henne en halv prostafen någon timme innan och hon väger 3 kg. Och hon har överlevt ;) så jag skulle chansa att ge en hel, är ju risk att de blir lite "groggy", det är ju hur mkt du vill chansa på det hållet?
 
Sv: Postafen till åksjuk hund, men hur mycket ?

Jaa, inte är det kul :(

Jag kanske vågar testa en hel då :) Blir han lite "groggy" så gör det inget, för då får han bara sova i sin bur tills han "nyktrar till" ;)

Sen en till sak jag kom att tänka på: Vi blir borta över hela dagen imorgon, så kanske man bör ge ännu en Postafen innan man ska åka hem ? Eller blir det för mycket med 2 st på en dag kanske :O
 
Sv: Postafen till åksjuk hund, men hur mycket ?

Doseringen bör du rådgöra med veterinär om.
När jag hade åksjuk hund så fick den ingen mat före resa o så fick den Postafen 2 timmar före.
Sen övade jag jättemycket, ibland bara gå ut o sittat i bilen, ibland sätta på motorn, ibland åka till BK o ibland bara till brevlådan.
 
Sv: Postafen till åksjuk hund, men hur mycket ?

Vår förra hund en (Bichon frise ) Fick en hel postafen 2 timmar före det att vi skulle åka långt.
Han vägde 5.5kg
Provade aldrig att ge 2 samma dag, men jag tror att effekten sitter i 12 timmar.

Tulo blev aldrig slö och drogad av tabletten:):)

* Jenny *
 
Sv: Postafen till åksjuk hund, men hur mycket ?

Prova Ingefärstabletter för åksjuk valp. Fungerade mycket bra för min lilla valp.

Tillverkad av svenska Vitasal, går att köpa på nätet:

Skriv i Google.se:
vitasal åksjuk valp

Hittar snabbt en nätbutik som säljer detta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Det är fanimej inget slut på skruttskrällets krämpor. Vi var till fysio igår som konstaterade korsbandsskada. Troligtvis inte helt av...
Svar
10
· Visningar
1 590
Senast: AraSlei
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 096
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp