Bukefalos 28 år!

Present till nyfödd

Status
Stängd för vidare inlägg.
3

3Gringos

Behöver lite tips. Ska åka och hälsa på nyfödd på BB och vill ha idéer på vad man ska köpa. Kläder är ju alltid bra, men jag vet av andras erfarenhet (inga barn själv alltså) att det ofta blir så mycket kläder vid födsel och dop att allt inte hinner användas innan ungen vuxit ur det. Alltså borde man satsa på lite större storlek ju, men, vilken då? :confused:
Och kläder kanske är lite tråkigt, men vad satsar man då på? Nyblivna föräldrar verkar alltid ha allt de behöver... Bara en blomma och ett kort kanske?
 
Sv: Present till nyfödd

Vi köpte en speldosa med en liten spegel på i botten som barnet faktiskt uppskattade och använder!
 
Sv: Present till nyfödd

Hm.. det är svårt det där. . blöjor är väl alltid bra att ha.
Tror det uppskattas mer än blommor, menar, blöjor går
nog åt ! Jag hade uppskattat blöjor iaf. . :)

Men. . om man vill ge ngt som "finns kvar" resten av livet. .
*funderar*, det finns ju sånna här fina ramar , som dom säljer
på typ guldfynd, så kan man ju gravera in födelsedatumet i den :angel:
 
Sv: Present till nyfödd

Ge ett presentkort från nån klädkedja så kan dom köpa det som dom behöver och dessutom får dom då välja själva vad dom vill köpa.

Presentkorten gäller dessutom i ett år så dom har gott om tid på sig att utnyttja det.
 
Sv: Present till nyfödd

Jag brukar se till att barnet får sin första häst tidigt! Så en mjukishäst är mitt tips! ;) :D

/Timsetim
 
Sv: Present till nyfödd

Om man VILL köpa kläder så brukar faktiskt vanliga vardagskläder vara välkommet! De flesta som köper kläder som present köper gärna lite finare "krimskrams", men inte vanliga slit-och-släng-och-kräks-kläder. Det har jag hört från många att de önskar att de hade fått.
 
Sv: Present till nyfödd

Jag köpte kläder och någon filt till min kusin när hon föddes, när hon döptes köpte jag en klänning, ett smyckeskrin med namnet graverat, en ram till foto och ett bismark armband.

Det är lite olika, om du köper kläder så gör det ingenting om de är en el två storlekar för stort utan dem kommer ändå till användning.
En bilderbok i plast är INTE för tidigt, men kusin älskar att titta på bilder.
 
Sv: Present till nyfödd

Köper du kläder kan det gott vara i storlek 6 mån, eller rent av 1 år, så de har i framtiden.

Ett annat tips som jag hört är att gå till banken och starta en fond av något slag. Sätt in det belopp du anser dig ha råd att lägga på en present och sätt det i fonden. Skriv fonden i den nyföddes namn och sätt ev. förmyndarspärr på den så att barent inte får ta ut pengar från den förrän det fyller 18 år. Och då har ju din slant stått och vuxit till sig, så det blir ett litet tillskott till den ekonomiska grund barnet behöver med sig ut i vuxenlivet.

Jag tyckte det var en bra idé, som sagt kläder och blommor och sånt får de ju massor av, detta kan ju uppskattas på lite längre sikt.
 
Sv: Present till nyfödd

Min brorsa fick sitt första barn för ca en månad sedan.

Vi köpte en fotboll, lite kläder och så den bästa presenten:

När mamman var i omkring sjunde månaden så knäppte vi ett fint kort på magen. Det kortet hade vi framkallat och ramat in fint med passepartout och grejer.

Det blev jättefint och det tyckte föräldrarna också, dom blev jätteglada!

:bump:
 
Sv: Present till nyfödd

3Gringos skrev:
Behöver lite tips. Ska åka och hälsa på nyfödd på BB och vill ha idéer på vad man ska köpa. Kläder är ju alltid bra, men jag vet av andras erfarenhet (inga barn själv alltså) att det ofta blir så mycket kläder vid födsel och dop att allt inte hinner användas innan ungen vuxit ur det. Alltså borde man satsa på lite större storlek ju, men, vilken då? :confused:
Och kläder kanske är lite tråkigt, men vad satsar man då på? Nyblivna föräldrar verkar alltid ha allt de behöver... Bara en blomma och ett kort kanske?

En mobil antingen till sängen eller till en filt på golvet (finns som hela paket) brukar vara poppis om de inte redan köpt det. Vår dotter älskade att ligga på golvet och titta på de olika formerna och speglarna.
 
Sv: Present till nyfödd

Bommullsfilt, suveränt bra och verkligen något man behöver. En babyfilt i bommullskvalité alltså.
Obs inte syntet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 715
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 080
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 462
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn En av mina bästa vänner är gravid och beräknad till den 10 december. Jag tänkte ge henne en adventskalender i baby shower-present, som...
2
Svar
30
· Visningar
2 503
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp