Bukefalos 28 år!

M

mannis

Vad är skillnaden på Prestiges Hippos och Top dressyr sadlar, mer än priset ?
Hur många grader ligger deras bredaste bomvidder på?
Hur lång är anläggningsytan ?
M vH Mannis
 
Top dressyrsadlar?
Never heard about...då är jag ganska insatt i sadelmeckat.

Du kanske kan berätta för mig?

Prestige(Apaloosa) är en av de märken med vanliga ridsadlar som har vidast bomvidd (37), fungerar både på arab och rund manklös fjording.
 
Prestige Top Dressage och Prestige Hippos heter väl modellerna för att reda ut begreppen.

Bomviddstabell finns på www.stalleldhestra.nu för vissa vidder iallafall, man kan få en uppfattning om hur de är i gradtal, fast jag har frågat tjejen oms gjort sidan vilken modell hon mätt på och vad jag förstår kan det skilja en hel del även mellan Appaloosas sadelmodeller. Min känsla var nämligen att hoppmodellerna var smalare i bommen än allround och dressyrmodellerna, men det kan bero på att jag är ovan vid hoppsadlar överhuvudtaget som jag inte vet exakt hur de brukar ligga heller.
 
Den tabellen är felaktig, jag har en 37, och den är mkt vidare än det som står där. Om man är nyfiken på Prestiges viddar, så finns det en sida om det nånstans, prova att söka. :idea:
 
Aha, jag hänger inte med i svängen :D!
Trodde du menade att Top var ett eget sadelmärke :smirk:.

Topén har ett djupare säte och är mer uppbyggd - bättre komfort.
 
Hej
Vad tror du den ligger på i grader :confused:
Vet du vilken sida vidderna står på?
M vH Mannis
 
Det var kanske jag som formulerade frågan lite fel :rofl:
Top sadlen ser oneklgen skön ut.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
894
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 463
Senast: Juli0a
·
Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp