Bukefalos 28 år!

Preventivmedel

P-piller av olika sort, Yasmine de senaste 4 åren. Tröttnade på att alltid hålla på med piller och satte in en hormonspiral i augusti.
Höll på att svimma vid insättningen, men verkar vara väldigt känslig i de nedre regionerna. Höll på att svimma när jag var på återbesök för cellprovet också, när de tog biopsin.
Är hittills väldigt nöjd med den, hade en del småblödningar i början men nu är det stabilt. Kommer nog inte sätta in en igen om jag inte får bli sövd innan.
 
Nuvaring, sedan typ 3-4 år tillbaka, är helnöjd! Lätt att komma ihåg och inga märkliga biverkningar vad jag vet ;) och mensen är regelbunden som sjutton. Ut på söndag, mensen kommer på torsdag, i med ring på söndag, mensen slut på tisdag :D Och tycker mig ha mindre mängd mens också mot tidigare när jag käkade p-piller.
 
Yasmine äter jag sen några år, det enda som har fungerat på mig. Har gått igenom det mesta andra pga sköra slemhinnor och äggblåsor
 
Jag har haft p-stav sedan 2011 och trivs väldigt bra med det. Har haft lite problem sedan jag bytte nu i november med akneutbrott runt hakan och munnen (jag antar att det har med staven att göra i alla fall), men det väger lätt mot hur jobbigt jag hade det med mensen förr. Nu slipper jag den och det är värt varenda finne i världen ;)
 
Jag har haft p ring i ett antal år och trott att jag mått bra med den. Sen slutade jag och nu kör vi på kondom och jag märker världens skillnad i mitt mående.
Planen är att jag ska sterilisera mig.
 
Kopparspiral och menskopp tack!

Håller verkligen med. Jag har kopparspiral sen i höstas och visst gjorde det ont att sätta in den, men det försvinner snabbt när man ser på fördelarna (för mig iaf). Bättre sexlust, inte lika torra slemhinnor, mindre finnar, osv. Så skönt att slippa hormoner! Menskopp är ju också typ det bästa som uppfunnits!

Håller dock med tidigare moraltanter om att se till att alla parter testar sin innan oskyddat sex. Jag har fast partner sen 6 år (och vi testade oss innan vi slutade använda kondom). :)

Lycka till i djungeln ;)
 
Jag hade extrema biverkningar när jag använde neovletta. Humörsvängningar från helvetet, oregelbunden mens och absolut ingen som helst sexlust.
Bytte till cilest tror jag att de hette och där hade jag konstant mens i två månader tills jag gav upp och slutade helt med p-piller en period.
Mådde mycket bättre men fick sen en äggstockscysta så Gyn tyckte jag skulle prova igen. Fick då yaz vilket har fungerat perfekt för mig!
Mår super bra och sexlusten är det inga fel alls på ;)

Så var inte så säker på att en ny sort inte funkar bättre för dig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska plocka ur min hormonspiral (Mirena) på måndag. Jag har varit som ett åskmoln sen någon vecka efter att den sattes in...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 676
Senast: ExtraW
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 610
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag har använt p-ring i ca 10 år, upptäckte dock för några månader sedan att man inte ska använda det efter 35 och jag har fyllt 40 i...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 054
Senast: snorp
·
Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills...
2
Svar
33
· Visningar
3 429
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp