Sorry, problem med mobilen, också...
Saken är den att jag försöker komma i kontakt med 1177, så fort jag kommer fram bryts samtalet 🥴
Hoppas nu på femte gången gillt, men slänger ut frågan här med😁
Blev idag rejält riven av en tornfalk.
När jag kom till viltrehab uppmanades jag att kolla upp mitt stelkrampssprut.
Vet säkert att jag fick en spruta 1983, kan ev ha fått en ny för 20 år sen (vet inte om det bara pratades om det, eller om jag fick den😁)
Hur bråttom är det att få en ny?
Lär ju inte behövas nu, men bör jag försöka få den direkt i morgon bitti i såna fall?
Går det att vänta längre?
 
Blev du riven av en fågel är risken väldigt liten för stelkramp. Men inkubationstiden oavsett är mellan någon dag till några veckor, så det räcker om du åker in imorgon för säkerhets skull. Ingen panik.
 
Blev du riven av en fågel är risken väldigt liten för stelkramp. Men inkubationstiden oavsett är mellan någon dag till några veckor, så det räcker om du åker in imorgon för säkerhets skull. Ingen panik.
Ja, inga planer på att åka in ikväll😁
Sjunde gången gillt kom jag fram till 1177😳
De tyckte jag skulle ta en ny dos, får kontakta VC i morgon
 
Säger samma.
Vad gör du för äventyr @Texaz ?
Var en stackare som fastnat i det elektriska fårnätet när jag kom från jobbet, lyckades dock få loss den❤
Blev dock riven, eller snarare borrade den in klorna i fingret😳
Viltrehab ringde upp och berättade att de skulle försöka få tag på veterinär som kunde röntga i morgon😘
Blir den frisk kommer jag att få hämta den då de ska släppas tillbaka där de hittades💖
 
Fick min stelkrampspruta igår, men enligt sjuksköterskan är det inte till någon hjälp om det redan blivit infekterat??🤔
"Mina" veterinärer säger annat, någon som vet vad som är rätt??

För övrigt fick pippin komma in till kliniken och röntga sig, inget brutet så förhoppningsvis blir hen ok ❤🙏
Vore så häftigt att få släppa ut den här igen 😍
 
Fick min stelkrampspruta igår, men enligt sjuksköterskan är det inte till någon hjälp om det redan blivit infekterat??🤔
"Mina" veterinärer säger annat, någon som vet vad som är rätt??

För övrigt fick pippin komma in till kliniken och röntga sig, inget brutet så förhoppningsvis blir hen ok ❤🙏
Vore så häftigt att få släppa ut den här igen 😍
Sjuksköterskan har rätt. Får man i sig stelkrampsbakterier och inte har tillräckligt skydd får man stelkramp. Orsaken till att man trots det stelkrampsvaccinerar vid skada är för att boosta kroppen så att tillräckligt skydd finns inför nästa skada.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 796
Senast: BernT
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på fritidsbyxor. Har ett par från Hööks som sitter bra men är ute efter något lite stabilare/mer rejält. Beställde ett...
Svar
6
· Visningar
750
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Coras star
·
Hemmet Jag funderar på att köpa en skaftdammsugare för att jag avskyr vår vanliga dammsugare! Den suger sig fast i golvet och suger i övrigt...
Svar
19
· Visningar
1 763
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp