Problem med stallägaren

Sv: Problem med stallägaren

*kl*


Är hennes son vettig? Kan ni nå henne, via hennes son?


(nå som i att få henne att förstå, att ni mena ringet illa, utan vill väl för både henne och hästarna)
 
Sv: Problem med stallägaren

Kan ni inte komma överens om att ni får sköta hästarna ser jag ingen annan lösning än att ni flyttar.
 
Sv: Problem med stallägaren

Går det inte att få en lösning är det bara att flytta, tyvärr har hon rätt i att det är hon som äger stallet & bestämmer.
jag hade inte haft kvar hästen en minut faktiskt.
Har erfarenhet av ett sånt stall där mina hästar inte fick komma ut innan 12 om jag inte tog ut dem själv & tillslut var jag tvungen att ta ut dem varje dag för annars kom de inte ut öht.
 
Sv: Problem med stallägaren

KL

Har ni ett kontrakt? Pratade ni om vilka regler som skulle gälla INNAN ni flyttade in i nya stallet?
 
Sv: Problem med stallägaren

Hur jag kan veta att inte hästarna fått mat är för att vi har IKEA kassar som vi fyller till morgon, middag och kväll. Samt at vi har foder spannar till kraftfodret morgon/kväll.

Och eftersom alla morgon hö påsar var kvar, + kraften så vet jag att hästarna inte fått mat.

Och hon erkände det själv.
 
Sv: Problem med stallägaren

Nej väga upp grovfoder gör jag själv. Samt att jag mäter upp mitt egna kraftfoder själv. Jag vill inte att någon kommer och ska rota bland mitt hö och grejs.

Jag köper eget grovfoder och eget kraftfoder. Och som sagt så vill jag göra allt själv. Så det blir rätt.

Men jag kan sträcka mig till att hon får morgon fodra. Inte mer
 
Sv: Problem med stallägaren

Nej det finns inget kontrakt. Hon sa inget om att hon skulle sköta utsläpp. Hon kom först nu i Oktober och börja styra och ställa. Jag flyttade in i Februari.
 
Sv: Problem med stallägaren

Om man har tagit på sig att man kan släppa ut, så måste man som du kunna lita på att hästarna får foder och komma ut i bra tid, vilket jag anser senast halv 9 på morgonen ska hästarna vara ute. Som denna kvinna gör är ohållbart och att du ska behöva åka dit och "titta" så att hästarna kommit ut, annars får du fixa det, är ohållbart i längden. Den som har tagit på sig fodring och utsläpp ska också hålla det.. Gör upp en tidsplan på stallmötet, där ni sätter tid på fodringar, ut och insläpp. tex fodring vid halv 7-7, utsläpp 8, lunch kl 13, insläpp och em fodring 17, natt fodring 21 etc. Gör upp en tidplan att följa som stämmer överens med era fodringar och se till att dom följs. Du får vara stenhård på att du är tacksam för hjälpen men att det inte är meningen att hästarna ska fara illa med det och att det faktiskt kan göra hästarna sjuka att få stå inne för mycket, kolik ett ex på tal om det psykiska, och din häst ska ju inte behöva åka på det igen. Hon har ju ingen egen häst så hon kanske inte kan så mycket om hästar och deras välbefinnande? om hästhållning. Ta upp varför det är viktigt att skapa en rutin för hästarna gällande fodring och utsläpp, och vad det annars kan få för konsekvenser om man inte följer en god hästhållning. Lycka Till!
 
Sv: Problem med stallägaren

Stallmötet gick bra. Vi hästägare var eniga om att vi vill ta ut, så hon gav sig.

Saken är den att jag jobbar natt vilket gör att jag kan ta ut, in o.s.v nästan alla dagar i veckan. Det är det som gör mig mest förbannad när stallägaren inte sköter sig. Jag kan tänka "Ja här ligger jag i min säng och hästarna far illa" Men vi vann. Hon har inte något med hästarna o göra nu. Sur blev hon, men vi sa att hon får gärna va där och fixa. Det finns alltid saker o göra i ett stall.

Banan ska harvas, underhålla staketen som är lite dåliga här och var ..
 
Sv: Problem med stallägaren

:banana: Bra! :banana: Skulle aldrig stå ut. Men nu har ni ju fått som ni vill iaf.:)
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Lutten
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 184
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 668
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp