Bukefalos 28 år!

Procent till hästskötaren!

Trygg

Trådstartare
Nu var det länge sedan jag jobbade som hästskötare själv men har sedan dess haft hästar i träning hos olika tränare.

Nu flyttar familjehästen till Åke Svanstedt i morgon (:mad:) och det enda positiva (förutom att han är en skicklig tränare) är att i Åkes stall får tydligen hästskötaren 1% på insprungna pengar!:bow:

Detta har inte jag haft erfarenhet av innan men kan inte ni som jobbar som hästskötare berätta vad ni har för villkor?

Jag vet inte hur det fördelas i stall Svanstedt men kan tänka mig att prispengarna läggs i en allmän pott och betalas ut kollektivt!
Eller är det så att tex. Torvalds skötare får mer. Dvs att 1% (15 000:-) av det Torvald sprang in i Olympiatravet tillfaller just den skötaren bara?

Hur som helst så tyckter jag att det är en jättefin deal som Åke Svanstedt har till sin personal!

Innan har vi gett skötaren tex. en 800 - 1000:- vid vinst.
(Vanliga lopp. Har tyvärr inte vunnit V-75 eller större lopp då hade det givetvis varit mer)

Men hur gör man nu då?

Kan man ge skötaren svart vid sidan om fortfarande eller..?

//En optimistisk Trygg som ni märker av sista meningen..:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Procent till hästskötaren!

Jag har aldrig jobbat hos en tränare som har den dealen att personalen SKA ha % men jag har fått det på väldigt många ändå för att ägaren ville det. Då var det 3 % och det utdelades alltid vid juletid. De jag hade % på fick jag inte vanlig dricks av.
 
Sv: Procent till hästskötaren!

Vet en tränare som i många år gett personalen 2% till hästskötarna, med fördelningen att 1 % delas lika på hela gänget och 1% som skötaren får på sina hästar!
 
Sv: Procent till hästskötaren!

Till båda.

-Vad glad jag blir av att höra att fler tränare faktiskt delar ut % på inkörda pengar!:bow:

Glenn H sa bara att det kostar xxx/dag + 10% + 1% på insprungna pengar. Ingenting om hur det delades ut och när.
Tyckte det var bra och välförtjänt till skötarna bara.