Bukefalos 28 år!

Proffstränare utan hästar?

Sv: Proffstränare utan hästar?

Nä, du, har förstått att du har småbarn väl, och den åldern är jag inte i längre:angel:
Fast förstås inte en dag över 25 jag heller:banana: :cool:

Sen är hon inte van att stå i transport och vänta, det är en sak hon ska lära sej nu, (van att åka lastbil) men det kanske i o f s kan lösa sej till september. :bump:

Men jag har ett stort barn också!

Mitt fullblod är jättevan att få stå i transporten och vänta och matte är lika van vid att transporten då producerar massa konstiga ljud och gungar på ett ganska oroväckande sätt:eek:. Men elake matte slår till dövörat och tittar åt andra hållet samtidigt som hon ber en stilla bön att pålle inte ska lägga sig ned (IGEN).
Stanna och fika är inte heller någon höjdare just nu när hingstskrället inte varit ute bland folk på över ett år. Men det är bara att gilla läget och hålla sig lite på sin kant så får han väl dansa runt och låta illa:devil:.
 
Sv: Proffstränare utan hästar?

Ha ha det låter bra med större barn, men du ligger nog ändå i lä:D

Jo hon klarar nog det, har bara inte provat än, men det ska bli nu, måste bara fixa stötdämparna på bilen för att vilja dra med den:cool: Men till september så, ja, får se, kunde kanske vara skojigt, annars hade jag funderat på att hälsa på en bekant som står i stall där i närheten och rida ut:bump:

Hingstar bryr hon sej inte om förutom att hon oftast håller dom mycket kort, hon är uppväxt med gapiga hingstar, så hon har sin åsikt klar :devil:
 
Sv: Proffstränare utan hästar?



Aftonbladet förnekar sig dock inte (sin vana trogen)....

"-säger Peter Jarvén, som är en av landets skickligaste galoppryttare"....skriver de, och vill med det naturligtvis få den oinsatte läsaren att tro att det rör sig om ett av dagens tunga jockeynamn...


Inget ont om Hr Jarvén.....men han är/var knappast någon av de mest framstående.....

Observera att Aftonbladet skriver ÄR.....Hr Jarvén lämnade in sin svenska licens redan i slutet av 2008.

Sista segern togs 2004 och de sista 4 åren red han blankt i sina sista 30 starter.

Vill dock minnas att han vann några montélopp såväl här hemma som i Frankrike, men de kan ju inte benämnas såsom "Galoppryttare"......

Har absolut inget emot Jarvén. Jag blir bara så fasligt irriterad på AB som ständigt tar till överord för att förstärka sina stories.....
 
Sv: Proffstränare utan hästar?

Noterade också det men orkade inte kommentera det. Kul att dom skriver något positivt - det händer inte för ofta.:cool:
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 237
Senast: AbCdE
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 933
Senast: skiesabove
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 493
Senast: TinyWiny
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 821
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp