PsofSwedens träns

Harbor

Trådstartare
Hej, jag undrar om era erfarenheter av deras träns. Är de prisvärda, skiljer de sig positivt från andra? Fundrar speciellt på deras Hackamore sport träns som bettlöst alternativ.
 
Jag tycker väldigt mycket om mina PS träns, fint läder och hästen är nöjd och känns mer avslappnad. Har ett Flying Change och ett Levade som jag använder till mitt vanliga hackamore hemma. :)
 
Jag gillar inte alls the difference, tycker inte att det är bekvämt runt ganacherna och har helst så lite remmar som möjligt.

Mina PS är jättefina i lädret, bättre än stela dyon i mitt tycke, men smaken är som baken :D kände på något ps när de var väldigt nya för några år sedan och då var lädret lite trist,mycket bättre nu :)
 
Inga av mina Dyon är hårda eller/och stela.

Däremot har ALLA PS varit det, både nya och gamla...
 
Då har vi nog sett väldigt olika träns :p Eller har väldigt olika uppfattning om hur ett träns ska vara.. .
 
Jag har inget Ps själv då jag inte gillar nackstyckets form men har klämt på flera både nya, gamla och begagnade och läderkvaliteten lämnar mycket att önska. Mitt uterittsträns från Hööks är i roligare läder, och kostade några nollor mindre.

Jag skulle inte lägga så mycket pengar på ett träns vars läder är så styvt och flammigt (bruna). :)
 
Jag tycker att de stora breda nackstyckerna nästan skär in i hästens öron. Dessutom tycker jag att de verkar klumpiga och följer liksom inte hästens huvud. Har inget själv, men klämt på dem på mässor. Nä, inte imponerad. Men nu har det iof kommit väldigt många nya modeller, de kanske är trevligare.
 
Hej, jag undrar om era erfarenheter av deras träns. Är de prisvärda, skiljer de sig positivt från andra? Fundrar speciellt på deras Hackamore sport träns som bettlöst alternativ.

Jag har ett High Function Revolution från PS och jag är väldigt nöjd. Perfekt passform och lädret håller väldigt fin kvalitet. Den breda nackplattan var anledningen till att jag köpte tränset eftersom min häst har haft mycket spänningar och låsningar i nacken. Har regelbundet haft ut equiterapeut till honom både före och efter jag köpte tränset, och han märkte stor skillnad på låsningarna i nacken. Bara det ger tränset full pott från mig.

Två till tjejer i mitt stall har också PS träns till sina hästar och de har lite varierande kvalitet på sina, bland annat olika tjocklek på remmar, läder som töjer sig mm. Dock upplever deras equiterapeut samma sak på deras hästar, att nackspänningarna har förbättrats sedan de bytte till träns från PS.
 
Jag tycker att de stora breda nackstyckerna nästan skär in i hästens öron. Dessutom tycker jag att de verkar klumpiga och följer liksom inte hästens huvud. Har inget själv, men klämt på dem på mässor. Nä, inte imponerad. Men nu har det iof kommit väldigt många nya modeller, de kanske är trevligare.

Nackstycket på mitt träns skär inte in i hästens öron alls, och jag tycker passformen är bland de bästa jag testat.
 
Jag har provat 2 olika nackstycken, ett gammalt och ett nytt, och bägge två tryckte så pass mycket på öronbasen att min häst fick sån panik att han reste sej innan jag ens fått hela på plats.

Jag lämnade tillbaka det lånade och sålde nackstycket på mitt.
Nosgrimmans läder var så dåligt att jag inte ville lämna med det för jag hade redan slängt stora delar av det då remmar och plattorna gått sönder.

Så dåliga har inga av mina Dyon, Stübben m.m. ner till billiga från Hööks eller Börjes varit.

För mej är allt detta sammantaget inte speciellt hästvänligt eller ens anatomiskt.
 
Två till tjejer i mitt stall har också PS träns till sina hästar och de har lite varierande kvalitet på sina, bland annat olika tjocklek på remmar, läder som töjer sig mm.
Sådana kvalitetsmissar känns ju verkligen inte OK när tränsen är så pass dyra!
 
Jag håller med @palle i allt, hästar jag sett ha det har det "rundat" öronen och inte gett någon frihet öht. Fick prova ett (nyfiken i en strut) men min häst som är så fruktansvärt rädd om sina öron blev riktigt bekymrad och tränset åkte av innan spännen ens knäppts då den reaktionen aldrig någonsin visats vid tränsning förr.

Dyon tränsen jag klämt på kan vart lite stela i början men fortfarande fint i lädret och inga sprickor etc. De blir väldigt mjuka och fina efter ett par användningar.

Men som med allt annat så finns det ingen utrustning som alla hästar gillar. Så vem vet, din häst kanske skulle uppskatta det. Men för den prislappen kan du få många träns med mycket finare kvalitet. :)
 
Ja, vi får väl hem det nu inom en vecka. Men man får väl skicka tillbaka det om det inte passar antar jag?
 
Min häst är helt tvärt om med öronen, det ligger mjukt och fint runt hela öronbasen och han har aldrig spelat och dinglat med öronen så mycket som med ps-tränsen, men hästar ser ju olika ut, för vissa passar det kanske inte allt :)
 
Ja, vi får väl hem det nu inom en vecka. Men man får väl skicka tillbaka det om det inte passar antar jag?

Det går brs o skicka tillbaka om de inte passar, va väldigt försiktig med tränset bara o följ sedan deras anvisningar om retur :)


Jag är väldigt nöjd med mitt! Tycker lädret känns bra. Dessutom att det är ekologiskt ej kromgarvat läder och inte barnarbete osv känns för mig värt pengar det med. Man kan inte räkna med att bra råvaror är gratis...
 
Tränsen från House of Charisma är också ekologiskt garvade och inte gjorda av barnarbetar.
Och dom kostar absolut INTE lika mycket, så det är inget skäl till högre priser.

Men det är vad jag tycker iallafall...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: misswilma
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp